Hjelp til valg av utstyr - Bytte ut eller oppgradere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av utstyr - Bytte ut eller oppgradere.

Trenger litt hjelp til å bestemme meg her.

Har i dag en eldre JVC forsterker, og Eltax høytalerpakke med front senter og bakhøytalere. Vet at å si at man har Eltax her på forumet sikkert er værre enn å banne i kirka, men dog

Det jeg vurderer er om jeg skal kjøpe meg en ny forsterker og en sub å benytte de høytalerne jeg har eller om jeg skal handle inn en hjemmekino pakkeløsning, har i såfall sett meg ut DENNE pakken fra Panasonic.

Er absolutt ingen entusiast og anlegget er koblet mot en stuePC som jeg kjører film, TV og musikk fra. Hva tror dere O'store lydguruer, bytte ut, oppgradere eller satse på noe helt annet?

Budsjett er ca 5000 kr.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror du noen gang kommer til å få interessen av dette ville jeg oppgradert. Da har du jo muligheten til å bygge ut. Hvis du kun vil være fornøyd med det du har kan du jo gå for et komplett sett, men da vil du måtte bytte alt neste gang også...

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig rett e-h med en pakkeløsning så vil vel hele måtte byttes ut om man ikke skulle være helt fornøyd eller interessen blir større, tenker egentlig mest på det estetiske hvis pakkeløsningen.

Heller nok mest mot en ny forsterker (bør helst være sort) og en sub.

Noen som har noen gode å anbefale og som tilsammen helst ikke overstiger mer enn 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom opp å hør på høytaler settet jeg kjøpte i sverige forrige uke
    Kom på 5600 med 12" sub.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde en bllig JVC forsterker fra spaceworld før jeg byttet til en Harman Kardon AVR 240 for ikke så lenge siden.
    Må innrømme at jeg er langt ifra noen ekspert på lyd, men selv jeg hørte at dette var et stort løft i lydkvalitet.

Tror kanskje man får mer igjen for å skifte til litt bedre forsterker enn å skifte til dyre høyttalere. Og som andre har nevnt her er det jo lett å oppgradere slikt siden

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok ikke anbefale å kjøpe en slik pakke i utgangspunktet. En kjøper ofte noe som er litt bedre enn det man har, men plutselig før du vet ordet av det er du bitt av "basillen" og da holder rett og slett ikke en slik pakke lenge hehe.
    Nytt får du litt problemer med 5000,- så jeg ville kanskje gått for et par nye høyttalere først og så beholde den JVC'en du har inntil videre. Hvis du har senter og bakhøytalere regner jeg med at den har 5.1 støtte så selv om den er gammel er ikke det ditt største oppgraderingsbehov.

Hvis en skal være helt enkel og ikke tenke for mye kan en jo velge noe slikt:
    Dynavoice F-6-pakke Proson 10 300 w Subwoofer i Calvados

Her et et annet alternativ:
    To par slike som front og bakhøyttalere: ARGON 6110S Høyttalere kr. 996,- per par.
    Senterhøyttaler: ARGON 6150C Senterhøyttaler kr.1098,-
    Sub: XTZ 99 W8.16 i Sort Matt kr. 1690,-
    Alle de Argon HT får du i sort også.
    Nå er du til og med godt innenfor limit.
    Dette er jo uten DVD spiller, men det har du sikert siden du allerede har et anlegg.
    Alternativet ditt er jo å ta det steg for steg, og heller kjøpe et par gode fronter først og glemme surround inntil videre. Det er ikke lett å gi slipp på det, men har du først hørt noe høyttalere i heimen som er såpass mye bedre enn dem du har hatt så tar det nok ikke lang tid før du finner ut at dette er gøyt
    Dermed er du bitt :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •