Eliminator, power supply, nettadapter osv. kva er skilnaden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eliminator, power supply, nettadapter osv. kva er skilnaden?

Eg lurer på å kjøpe ein Sonic Impact T-Amp(lenkje)

Då treng eg ein dings som kan levere straum. Eg er forvirra. Eg har leita litt rundt, og har mellom anna funne eliminator(lenkje), power supply/straumforsyning(lenkje) og nettadapter(lenkje).

Dessutan meiner eg å ha høyrd om straumadapter og transformator i tillegg til dei eg har nemnt tidlegare.

Kva er det eg skal ha?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjært barn har mange navn ;-)

Det er nok bare flere navn på samme sak.

Pass på at du finner en som leverer riktig spenning (Volt-V) og nok strøm, (Ampere-A) kan godt levere mer enn komponenten din krever, det er bare bra. Pass på at du får en til likestrøm (DC) om det er det du skal ha (sannsynligvis) eller en som leverer vekselstrøm (AC) dersom det er det du skal ha.

Dersom det er likestrøm (DC) du skal ha må du passe på pluss og minus, (polaritet) slik at du ikke tar knekken på forsterkeren. Detgjør du ved å sjekke om det er pluss eller minus på senterleder/kappe på adapteren (står på) og at det er likt på forsterkeren.

Mye informasjon, men du kan prøve å sortere ut det som er vesentlig og sjekke opp mot hva du skal bruke den til.

Spør gjerne mer om det er noe du trenger å vite.

Edit: Av de aktuelle ville jeg nok ha gått for den "midterste" fra Clas Ohlson eller den fra ebay. Den fra Biltema leverer antakelig litt for lite strøm.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nokk ha en strømforsyning som også takler mer enn 3A i 12V. Problemet med mange strømforsyninger vs batteri drift, er at de ofte produserer og introduserer støy pga nettspenning og switchende arbeids prinsipp.

Man bør derfor teste ut strømforsyningen og høre om det er en brukbar løsning ettersom det desverre ikke alltid er tilfelle. (kjenner ikke til hvor følsom denne forsterker konstruksjonen egentlig er for dette.) Mulig det hadde vært lurere å gå for et større blyakkumulator batteri og en vedlikeholds lader som ikke trenger å være tilkobblet ved drift av forsterkeren.

Det er enkelte som har brukt ATX PC stømmforsyninger til å drive div 12v bilaudio utstyr, og det kan kanskje være en mulig løsning.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •