Hjelp til ny stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny stereo

Hei skal kjøpe meg ny stereo, vurderer desse komponentene:

Høttalere: B&W DM603 S3 Høyttalere

Forsterker: DENON PMA-700AE Integrert forsterker

CD spiller: DENON DCD-700AE CD-spiller

Går ut ifra at CD spiller og forsterker passer godt sammen, da de er samme merke og samme serie. Men lurer på om høyttalerene er en god match med forsterkeren. Noen av dere eksperter som kan se dette fra spesifikasjonene eller kjenner til produktene. Jeg opptatt av design, så forsterker og CD er valt mye utfra utseende i tillegg til at jeg vet at Denon er et anerkjent merke.

Takker for hjelp på forhånd.

Svein

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde jo personalet på HiFi-klubben kunne svare på. Her er flere alternativer; Nad og Thule for eksempel.

DM603 er ikke en veldig krevende høyttaler, men jeg tror nok kanskje jeg likevel ville lagt mer i forsterkeren. Er for min del litt skeptisk til å satse på en liten Denon.

Hvis du vil ha en billig forsterker (under 4000.-), kan jo kanskje Nad være et godt alternativ. Mange som skryter av Nad og B&W som kombinasjon, og jeg tror du får igjen mye for de ekstra hundrelappene som Naden koster. Hvis du kan legge i enda litt mer, så kan vil jeg jo mene at Rotel RA06 (ca.6000.-) må være en god kombinasjon.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bare hfk produkter?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Hei skal kjøpe meg ny stereo, vurderer desse komponentene:

Høttalere: B&W DM603 S3 Høyttalere

Forsterker: DENON PMA-700AE Integrert forsterker

CD spiller: DENON DCD-700AE CD-spiller

Går ut ifra at CD spiller og forsterker passer godt sammen, da de er samme merke og samme serie. Men lurer på om høyttalerene er en god match med forsterkeren. Noen av dere eksperter som kan se dette fra spesifikasjonene eller kjenner til produktene. Jeg opptatt av design, så forsterker og CD er valt mye utfra utseende i tillegg til at jeg vet at Denon er et anerkjent merke.

Takker for hjelp på forhånd.

Svein
    er det noen av disse produktene som du absolutt skal ha eller er andre alternativer aktuelt? isåfall hva er budsjettet og hva skal anlegget brukes til ( musikk, film, hvilken musikk)? hvor stort er rommet?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor HFK

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvorfor bare hfk produkter?
    Jeg er "ny" i "gamet" har ikke råd til mer enn ca 15000 for et nytt annleg.
    Det jeg har hatt/har før er i en helt annen (lavere) prisklasse.
    HKF ser ut for meg for å ha anlegg i min prisklasse :-)

Som sagt er jeg opptatt av at ting skal se fint ut også, matche lik som cd og forsterker i dette tilfellet

Svein

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-

Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    er det noen av disse produktene som du absolutt skal ha eller er andre alternativer aktuelt? isåfall hva er budsjettet og hva skal anlegget brukes til ( musikk, film, hvilken musikk)? hvor stort er rommet?
    Rommet er B=295 cm L=369 cm H= 205 cm skal lytte fra en av kortveggene.

Musikk type er mye, men mest blues..... rock, world, litt country,

Ikke over 20 000, helst nermere 15 0000

Må ikke ha akkurat dette anlegget, men trodde det var rimelig OK

Svein

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du ikke behov for å spille usedvanlig høyt tror jeg, liten gulvhøyttaler eller stativhøyttaler er veien å gå. Når det gjelder spiller så er vel cambridge sine alltid nevnt i denne prisklassen da den låter ganske greit, men bedre ting kan skaffes til prisen vis brukt er alternativ. Når det gjelder høyttalere er det mye på markedet å det beste er å dra litt i butikker å høre på litt forskjellig så det vet va du liker. Hadde jeg skulle hatt anlegg i denne prisklassen tror jeg at jeg ville sett etter et sett krix equinox på bruktbørsen eventuelt kjøpt dem nye. Nå er jeg kansje inhabil når det gjelder krix siden jeg bruker dem selv
    har forresten sett denne høyttaleren brukt til 3-4k, men tror du er heldig får du dem til den prisen, men da har du uansett noen kjemegode høyttalere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med
    Harman/Kardon HK 970 - Hi-fi Center Kjeden
    Harman/Kardon HD 970 - Hi-fi Center Kjeden
    QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Så legger du noen kroner i kabel, og holder budsjettet.

Nå har jeg ikke hørt Artech 8, men Artech 12 med den CD/forsterker kombinasjonen og det spilte bra. Men jeg tror kanskje forsterkeren er litt liten til artech 12 i et litt stort rom. Og i et lite rom er Artech 12 for store...

Men for all del, Denon/B&W er normalt en god kombinasjon det også, men prøv H/K.QLN dersom du har mulighet for det.

Edit. Pakkepris forsterker og CD spiller Stereo Legend fra Harman/Kardon - Hi-fi Center Kjeden
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Anna" i ødemarken :-)

Bor langt langt vekke fra noen om helst butikk som selger noe som er i nerheten av denne type anlegg desverre, så gå og lytte til forskjellige anlegg er nok litt vanskelig.

Takker for var så langt. Leser og sjekker linker :-)

Svein

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Bor langt langt vekke fra noen om helst butikk som selger noe som er i nerheten av denne type anlegg desverre, så gå og lytte til forskjellige anlegg er nok litt vanskelig.
    Så er vi iallefall to ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Xindak XA-6950 og Xindak Muse DeLuxe 1.0 sammen med QLN Artech 8, og jeg tror det skal godt gjøres å slå denne kombinasjonen til prisen jeg betalte (rundt 12k, hadde kabler liggende). Forsterkeren slår blant annet alt i prisklassen rundt 10k, i følge et seriøst hi-fi-blad jeg har glemt navnet på. Det må riktignok sies at jeg fikk Xindakene på netthandelen.no til uslåelige priser, men likevel :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •