Hvem får mest igjen for pengene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Mitt koster 12.000 kr. nå (inkl kabler og DAB tuner) og jeg savner noe her og der. Neste oppgradering blir å bytte ut Dynavoice M-65 høyttalerne og Cambridge Audio 640-serien med Triangle Celius ES og Cayin forsterker/CD-spiller for en skikkelig dynamikkbombe kombo.
    Noen spørsmål til pris setting på anlegg.

Er det ny pris, pris man har betalt hvis kjøpt brugt, eller pris man kan selge for i dag som gjelder?

Har det også noe å si om hvilke komponenter som brukes når det spilles, tenker da på hvis man har f.eks har en CD spiller til 5k og en vinylrigg til 100k, så hjelper det lite for pris/lydkvaliteten totalt for anlegget at man lytter til CD spilleren. :roll:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt like stor glede av anleggene jeg har hat siden jeg begynte med denne hobbyen. Gleden var like stor når det kostet 5000,- og opp til den X summen jeg har anlegg for nå.

Lyd synnes jeg ikke skal måles i penger men gleden og go følesen man får av å høre på musikk!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Eierglede framfor alt annet! Så lenge den som eier et visst type stereo anlegg eller hjemmekino anlegg er fornøyd... Så er det jo det som betyr mest! :-D Men, jeg skal ikke påstå noe annet enn at et anlegg til 250.000kr+ spiller mye bedre enn et anlegg til 25.000kr+... Men, matching av riktige komponenter har jo selvfølgelig noe og si inni bilde!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Noen spørsmål til pris setting på anlegg.

Er det ny pris, pris man har betalt hvis kjøpt brugt, eller pris man kan selge for i dag som gjelder?

Hei

Dette kostet komponentene;

To 1-meters signalkabler av merke QED til 450 kr. = 900 kr.
    Integrert forsterker ny = 3.200 kr.
    DAB tuner ny = 2.800 kr.
    Høyttalere nye = 2.500 kr. "inkl dyr frakt" (nettauksjon netthandelen.no)
    CD-spiller fikk jeg brukt for 2.100 kr., koster 3.000 kr. ny = 2.100 kr.
    Rest-over høyttalerkabel fra gammel hjemmekinoanlegg fra Clas Ohlson = Kr. 0 (kjører kjip kabel med vilje, vil snart kjøpe dyrere Kimber kabel og se om jeg faktisk hører forskjell siden jeg ikke vet om kabler spiller noen rolle eller ei - liksom finne ut om kabelteoriene på egenhånd)

11.500 kr., det jeg betalte da. 500 kr mindre enn jeg regnet i hodet i første omgang. Men høyttalernes fulle pris på 3.500 kr. og CD-spillerens verdi på 3.000 kr. så blir summen av ny-pris regnestykket = 13.400 kr. om jeg skulle handlet alt nytt.

Haster ikke så veldig med oppgradering enda, men jeg håper å nå drømmekomboen B&W 803D + Hegel H4-serien med forforster, CD-spiller og effektforsterker :-D Da tror jeg at jeg skal sette stopp, selv om det kan være forbedringspotensiale der også :-D

Edit; Skjønte først nå at du mente generelt. Hmm... Nyprisen bør gjelde hvis produktet eller en etterfølger finnes på markedet...? Vanskelig det der.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, beklager misforståelsen og ekstra arbeidet jeg forårsaket PianoBlack ops: . Det var på et generellt grunnlag jeg spurte ja , og linket til ditt innlegg mest fordi du nevnte DAB tuner og CD spiller og en sammlet pris på anlegget ditt, noe som fikk meg til å tenke på om man skal ta med alle kilde komponentene i anlegget som man jo ikke kan bruke samtidig og derfor kanskje ikke blir helt naturlig å regene med heller i en tråd som dette der det handler om best lyd/krone.

Har selv ikke akkurat noe "A4" anlegg som er enkel å taksere eller prissette, da noe er kjøpt brukt, noe nytt i løpet av de ca 0-17 siste årene...., samt noe moddet og noe DIY osv.

Sånn tror jeg mange andre også har det her i forumet, der man gjennom årenes løp og etter evolusjons prinsippet, sitter igjen med de komponentene man liker best og som spiller best sammen, men som er kommet og kjøpt inn i hifi kjeden på forskjellige måter og som derfor er litt mer vanskelig å taksere.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstraarbeidet var ikke noe problem, min feil at jeg misforstod Forsåvidt enig i posten din mtp evolusjonen mange sine anlegg går gjennom.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tjohei:)

her gikk det unna gitt,hehe.mange gode innlegg her må jeg si.og det er vel ikke lett og finne et riktig svar,men idividuelle meninger er det nok av

men bare for å ta det en gang til.jeg lurte på hvem som fikk mest igjen for pengene sett under hva man får for det man betaler for og ikke sett under hvor kjøpekraftige de var eller noen annen mental innstilling.la oss heller si det er en som skal handle et anlegg.han er ute etter god lyd og vet ikke om han skal kjøpe a,b eller c fordi han lurer hvor mye kvaliteten stiger i forhold til hvor mye penger bruker.han har god råd og kan kjøpe hvilket som helst av disse anleggene og han tenker ikke på at det er best og kjøpe det dyreste når han først kan.han vil ha mest igjen pr. krone han betaler.

da har jeg vel forklart meg godt nok håper jeg,hehe.

Takker for alle svar.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •