Elsket og hatet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    IMF'ene kan spille magisk dem, uten tonekontroller...

Men jeg ser ikke noe ille i å innvistere i en slik boks, eller EQ for den saks skyld. Argumentet noen har er at da foringer man lyden lydteknikerene har bestemt at man skal få med platen, og det er jo i noen tilfeller bra...

Men nå må vi ikke glemme motargumentet her, noen ganger er man ikke fornøyd med jobben deres og da ville justeringer vært ok. En annen ting er at en EQ kan gjøre lyden mer tilpasset rommet høytalerene står i, visse deler av frekvensområdet kan bli mer fremtredende enn andre avhengig av rommet dem står i...

Nå er jeg selv tilhenger av det nøytrale, men av og til søker man fiksjon også - og da er ikke denne boksen værre enn f.eks. å søke kringlyd (surrond) som er ett vesentlig mer drastisk tiltak som (mener jeg i alle fall) har langt mindre med musikk å gjøre.

Dessuten så er elektronisk musikk bare en samling sammensatte lyder som kan høres ok ut i ørene, ikke sammenlignbart til akustisk musikk spør du mer... Så til noe elektronisk musikk så er jeg helt for boksen, til akustisk musikk derimot så klarer jeg meg uten og gjerne uten toneinstillinger hvor signalet tar korteste vei til høytalerene - forskjellige musikkformer kan i mine øyne godt spille forskjellig, slik jeg ikke synes det er ille om man trøkker inn loudness-knappen når man skal se en Actionfilm og virkelig vil føle eksplosjonene...

Det handler av og til om fiksjon, og vil man tidvis ha det så hvorfor gjøre det med begrensninger - BBE'en er virkelig en overbevisende sak i så mye, derfor elsket til sitt bruk!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    IMF'ene kan spille magisk dem, uten tonekontroller...

Men jeg ser ikke noe ille i å innvistere i en slik boks, eller EQ for den saks skyld. Argumentet noen har er at da foringer man lyden lydteknikerene har bestemt at man skal få med platen, og det er jo i noen tilfeller bra...

Men nå må vi ikke glemme motargumentet her, noen ganger er man ikke fornøyd med jobben deres og da ville justeringer vært ok. En annen ting er at en EQ kan gjøre lyden mer tilpasset rommet høytalerene står i, visse deler av frekvensområdet kan bli mer fremtredende enn andre avhengig av rommet dem står i...

Nå er jeg selv tilhenger av det nøytrale, men av og til søker man fiksjon også - og da er ikke denne boksen værre enn f.eks. å søke kringlyd (surrond) som er ett vesentlig mer drastisk tiltak som (mener jeg i alle fall) har langt mindre med musikk å gjøre.

Dessuten så er elektronisk musikk bare en samling sammensatte lyder som kan høres ok ut i ørene, ikke sammenlignbart til akustisk musikk spør du mer... Så til noe elektronisk musikk så er jeg helt for boksen, til akustisk musikk derimot så klarer jeg meg uten og gjerne uten toneinstillinger hvor signalet tar korteste vei til høytalerene - forskjellige musikkformer kan i mine øyne godt spille forskjellig, slik jeg ikke synes det er ille om man trøkker inn loudness-knappen når man skal se en Actionfilm og virkelig vil føle eksplosjonene...

Det handler av og til om fiksjon, og vil man tidvis ha det så hvorfor gjøre det med begrensninger - BBE'en er virkelig en overbevisende sak i så mye, derfor elsket til sitt bruk!!
    Hvis du skaffer deg en slik dings hadde det vært intressant å høre dine erfaringer.

Har stor sans for dingser
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en BBE 383 for - la oss se - ca 12-13 år siden. Dette var derimot en bass preamp (dvs. til bassgitar) og det var en kanon preamp.

Denne hadde bra tonekontroller og jeg kan huske at den ga bra punch i bunn. Om jeg kunne tenkt meg en tilsvarene for hi-fi systemet... neppe. Skal jeg "skru lyd" så er et pc program mye mere hendig.

En lexicon 480 L klang hadde derimot vært morsomt

http://www.bbesound.com/pdfs/383_manual.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De for hifi er en del annerledes ja. Bl.a. kan du ikke styre bass/diskant, eneste du kan stille er selve BBE-prosessen eller hva jeg skal kalle det. finnes i to versjoner, en med RCA og en balansert (XLR).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •