Støy fra høytaler etter kjøp av ny power amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra høytaler etter kjøp av ny power amp

Mottok sist uke min nye Densen B340 som er første steg på veien til (aktiv) tri-amping av Mi3 fra Audiovector. Bruker midlertidig en B100 som pre-amp. CD spiller er B410, alle fra Densen.

Problemet et en ganske høy støy fra høytalerne når anlegget er skrudd på. Støyen blir ikke høyere når jeg skrur opp volumet. Er en relativt kraftig støy, hører den godt selv 10 meter fra høytalerne. Har prøvd å bytte høytalerkabler, signalkabler og stikkontakter fra ulike kurser i alle tenkelige og utenkelige kombinasjoner.

Det eneste som får støyen til å forsvinne er:
    1. Fjerne signalkabel mellom pre- og power amp. Pre-amp trenger ikke engang være skrudd på, støyen kommer så fort disse er koblet sammen.
    2. Plugge pre-amp og cd spiller i strømuttak uten jord. Da byttes støyen ut med en ikke fult så høy, litt lysere støy.

Noen som kan hjelpe meg her?

EDIT: Skriveleif

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kabeltv e.l. inne i kjeden? Prøv å fjern denne tilkoblingen og se om det forsvinner, gjorde hvertfall det hos meg. Galvanisk skille er da løsningen.

Annen støykilde kan være pc.

Hvis ikke noen av de nevnte forslagene funker så ville jeg testet å ta bort jord på forskjellige komponenter, testet litt frem og tilbake. Gjøres enkelt med litt tape over jordingspunktene på nettstikkene.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kabeltv, pc e.l. er koblet direkte til anlegget.

Prøvde å koble alle 3 komponentene (cd, pre og power) mot andre stikk og kurser i huset, uten noe serlig bedring utenom det som er nevnt i punkt 2.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janan
    Mottok sist uke min nye Densen B340 som er første steg på veien til (aktiv) tri-amping av Mi3 fra Audiovector. Bruker midlertidig en B100 som pre-amp. CD spiller er B410, alle fra Densen.

Problemet et en ganske høy støy fra høytalerne når anlegget er skrudd på. Støyen blir ikke høyere når jeg skrur opp volumet. Er en relativt kraftig støy, hører den godt selv 10 meter fra høytalerne. Har prøvd å bytte høytalerkabler, signalkabler og stikkontakter fra ulike kurser i alle tenkelige og utenkelige kombinasjoner.

Det eneste som får støyen til å forsvinne er:
    1. Fjerne signalkabel mellom pre- og power amp. Pre-amp trenger ikke engang være skrudd på, støyen kommer så fort disse er koblet sammen.
    2. Plugge pre-amp og cd spiller i strømuttak uten jord. Da byttes støyen ut med en ikke fult så høy, litt lysere støy.

Noen som kan hjelpe meg her?

EDIT: Skriveleif
    Er dette en forsterker som har balanserte inngnanger?
    Om du bruker rca så se om det sitter noen broer på de balanserte inngangene.
    Er ikke disse der så kan det være dette som er prob for da kan det være den indre jording kretsen som er brutt. Du kan lage deg egne broer som du setter mellom hullet som sitter på topp og til det på venstre side.
    Om ikke dette hjelper kan du ha fått en dårlig lådding på jording inne i forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne har ikke balanserte inn/utganger, kun vanlig rca.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig det er en dårlig lodding i den, vært borti dette prob på en amp jeg kjøpte en gang.
    Vet ikke om noen flere mulige feil jeg. Håper du finner feilen ergelig med slike ting!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Don sier, prøv uten jord. Hadde nøyaktig samme problem selv, forsvant da jeg byttet til ujordet stikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Som Don sier, prøv uten jord. Hadde nøyaktig samme problem selv, forsvant da jeg byttet til ujordet stikk.
    Desverre, hadde det bare vært så vell...

Tok en test å prøvde alle mulige kombinasjoner av stikk med og uten jord.
    Var helt klart veldig ulik støy jeg opplevde da, men allikevel støy. Best resultat fikk jeg ved å bruke ujordet stikk til effekt, og jordet stikk til pre og cd. Da fikk jeg "kun" en høyfrekvent piping/susing.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •