spørsmål rundt genelec

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål rundt genelec

jeg er nå eier av et par genelec 8030A. Spørsmål da; er det passiv preamp/volumkontroll som gjelder som tilbehør (i tillegg til signalkilden selvsagt)? Eller DAC? Og er det analog signalkabel jeg må bruke mellom volumregulator og høyttaler?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var pene!

er det passiv preamp/volumkontroll som gjelder som tilbehør (i tillegg til signalkilden selvsagt)? Eller DAC?
    Da det er volumkontroll på høytalleren så kan du koble signalkilden direkte.

Og er det analog signalkabel jeg må bruke mellom volumregulator og høyttaler?
    Se her: http://www.genelec.com/documents/opmans/OM8030a.pdf

Audio input is via a 10 kOhm balanced female XLR connector labelled “INPUT”. An unbalanced source may be used as long as pin 3 is grounded to pin 1 at the unbalanced source connector (see Figure 2).
    Tør jeg spørre hvor mye du måtte ut med for disse?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Prisen på disse er nå kr 7990 på tre45 i Trondheim. Vet ikke om prisen er gunstigere annet sted i landet, men jeg har sett de betydelig dyrere, så jeg slo nå til. Angående det å bruke volumreguleringen på høyttalerne så ser jeg for meg at det er et problem å få stilt inn likt på begge, i og med at det ikke er noen markeringsskive rundt volumdreieren som viser hvor du ligger, så det må taes på rent øyemål! Men kan på aktiv og passiv preamp brukes? Og jeg blir fortsatt ikke klokere på om det er digital eller analog XLR signalkabel som skal brukes til høyttaleren? Og hva med mellom cd-spilleren og DAC? Blir det noe annen kabel enn mellom cd-spiller og eventuell preamp?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •