Hvilke høyttalere skal jeg kjøpe?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch RF-82 er et godt tips, QLN Artech 12 like så.(Hvis du har plass til de)

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ville gått for klipsch rf 82 el. Noe annet som hadde vøre spennande er Tower greiene fra Dynavoice da disse bare koster 7k nye elns. Og dem veier jo tross alt ca 60kg per høyttaler, har relativt høy følsomhet og et meget godt design. Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se
    Dynavoice er jo også kjent for å gi mye musikk for pengene her på forumet. Detta er jo også dynavoice sine til nå dyreste og største høyttalere. Vil nok si at disse kan være vanskelige å plassere da de er så store

Men du ordner det nok kompis! Regner med at det blir flott!

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på dynavoice m65 var jeg deg.de koster 2800 nye og ble kåret til årets høyttaler i budsjettsklassen av lyd og bilde.du får i allefall mye lyd for pengene.pluss at de har justeringsmuligheter bak på ht så man kan delvis tune de til å passe best for din smak.de er 20b x 110h x 40d.ganske store men er også 30 kg pr stykk,så det er noe inni dem også,hehe.tror de er laget i 18mm mdf hvis jeg ikke tar feil.har en følsomhet på 93db så de er ganske lettdrevne.tenker faktisk på å kjøpe de selv eller patos basic 410 som også er et billig og brutalt bra kjøpde er det heftig trykk i .og lyden er til den prisen også himla bra og det skal mye til for at de høytallerne skriker i ørene men har fremdeles deilige detaljer.pris er vel rundt 5500 nye.de er litt mindre enn dynavoice sine om du synes de er for store.men begge er veldig gode allroundere som jeg anbefaler til de som har litt spredt musikksmak og gjerne hører en del rock og mer heavy.pluss at de er rimelige

anbefaler begge disse på det sterkeste

lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere

Har kikket litt på Klipsch RF-82 , Patos lyric 402 og CERWIN-VEGA CLS-15.
    Prøver nå finne ut hvem av disse som egner seg best til mitt brukt , altså hører en del rock , punk og film.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått tilbud på ett par Dali Concept 10 også.
    kanskje disse er bedre te punk osv enn CERWIN-VEGA CLS-15 Høyttalere?

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur concept 10 ville passes deg bra

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men: Det er jo flere og flere som spør om hva som bør kjøpes osv.. Kan ikke en av dere med litt peiling sette opp en oversikt over de mest populære valgene i forskjellige prisklasser? Dere snakker om at ting kan bli for "ivrige i toppen" osv, men for en nybegynner som meg selv så er det veldig vanskelig å skjønne hva dere mener. Noen guider/begrepsforklaringer hadde også vært flott.. Nærmest en "kjøpsguide for nybegynnere" eller lignende.. Er MANGE med bra peiling her, så det burde jo ikke skorte på kunnskapen ihertfall...

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det håper jeg noen tar tak i og gjør, blir mye mer ryddig også.

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Godt forslag av Totto! Mange av oss som kunne fått stor hjelp av en slik oversikt. Jeg har forresten Patos Lyrik 402mk3 og er svært fornøyd med de. Hører mye på samme type musikk som trådstarter og syntes de egner seg bra til det i tillegg til at de gjør en god jobb på de fleste andre typer musikk også.
    Har sett at de av ganske mange blir trukket fram som høytalere som egner seg bra til rock og punk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plast
    Dette vet jeg selvsagt.

men grunnen til at jeg pirket på dette, er den leie tendensen at enkelte erstatter hvilke/hvilken/hvilket med "hvem". No offence til trådstarter, det bare skurrer litt når en leser det.

men dette er OT, sorry!
    Det er litt mere nyansert enn som så.
    Flere norske dialekter bruker ordet "hvem" og da også i genetivs form "hvems":
    - hvems bil er det
    - hvems høyttaler er best
    (I 1991 ga Norsk språkråd skriftspråksstatus til den talespråklige formen hvems, men den ble ikke vanlig i alminnelig skrivepraksis, og i 1997 ble den strøket fra normen.)

På dialekt kan man ofte høre:
    - ka for ein høgtalar er best?
    - hvem høyttaler er best
    - hvilkne høyttalere bør jeg høre på først?

På et forum som dette bør det være takhøyde for bruk av slike dialektiske vendinger. Forumet kryr forøvrig av ord og uttrykk som ikke hører hjemme i norsk språk, men som er nødvendige tekniske begrep for debatten. Da bør vi også akseptere ordet hvem slik det er brukt her. For du skjønte godt hva han mente, ikke sant?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •