Hei,
Jeg har problemer med å koble TV-en til stereoanlegget. Forsøkte å søke litt, men fant ikke noe som svarte på mine spørsmål.
På grunn av dårlig TV-bilde på kabelanlegget i boretslaget(lett snøvær, flimring etc) avisolerte jeg antennekabelen på nytt og sørget for at jordskjermen ble ordentlig tilkoblet. Da ble TV-bildet helt fint, men det oppstår en jordsløyfe eller noe med anlegget som gir relativt kraftig lavfrekvent støy/brum. Om jeg kobler inn et galvanisk skille fra Flomatik som jeg har liggende blir støyen borte, men bildet like dårlig som uten jord tilkoblet. Skjermen på antennekabelen har jeg da bare kappet så den ikke har noe kontakt med det galvaniske skille(setter på gjenger/feste for å skru fast på det galvaniske skillet der kun leder stikker gjennom.), derfor blir logisk nok skjermen brutt.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få til ordentlig bilde og samtidig kunne koble til anlegget uten problemer?

Jeg får i disse dager en Samsung 40M86 levert. Vil problemet kunne løse seg ved å bytte ut TV'en? Er det skadelig for noe komponent?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Mvh LE