604 S3 med Pioneer VSX-2016AV-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

604 S3 med Pioneer VSX-2016AV-S

(Legger inn en egen tråd på dette, da mitt supplement til en tidligere tråd fremdeles ligger ubesvart)

Er rimelig kunnskapsløs på dette området...

Jeg har nå 2 x DM604 S3, 2 x DM602 S3, 1 x LCR600 S3, og 1 x ASW675 koblet til en Pioneer VSX-2016AV-S (7 x 150W)... Er det noen som har erfaring med denne receiveren? Er den alt for dårlig til høyttalerene?

Jeg har bi-wiret fronthøyttalerene, og bruker bare relativt billig 1,5mm2 Monster THX høyttaler kabel - Har det samme problemet som de over, selv om 675'en løser dette for min del da - Uten den er bassen så og si fraværende.

Har kjørt en sånn auto-rom-justering hittil for å justere lyden og ser at nivåene på EQ'en favoriserer de høyere frekvensene fremfor bassregisteret...

Så kan jeg vær så snill å få noen tips til hva jeg eventuellt burde se på utover å flytte på høyttalerene? Bør jeg f.eks. bare kaste høyttalerledningene umiddelbart og gå rett på 2,5mm2 kabel?

I tillegg, hvis jeg skrur volumet på sub'en for høyt så kommer det en slags mekanisk flerrende ulyd i den... Hva er dette? Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk en utstillingsmodell av hi-fi klubben som jeg så og si måtte betale fullpris for siden den skulle være i "mint condition". Så da vil jeg gjerne vite om den ikke orker mer enn som så eller om det sannsynligvis er noe feil med den... Etter min mening burde en sub av denne kaliberen kunne klare å slå meg litt i brystet i et så lite rom som den står i (ca 10m2)....?

(Jeg har hatt anlegget i en 30m2 stue med samme bassmangel der)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som bør gjøres er vel, etter hva jeg har blitt fortalt her tidligere, å kjøpe en effektforsterker. B&W høyttalerne krever mye kraft.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på at høgtalerene står som large, subb kan du sette til "pluss".

Har du testa å slå av eq'n? Føler at mcacc til pioneer fjerner bassen uansett når du kjører auto oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon?

Er det da mer power i den denon'en din? Den er jo svakere på papiret en min receiver og du har jo også b&w ser jeg...?

Skal leke litt mer med lydoppsettet og se hva jeg får til! Slå av eq'en? Visste ikke at det gikk ann en gang!?

Bør jeg ligge unna hele auto-MCACC'en da, eller er det best å kjøre den først og så eventuelt finjustere etterpå?

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja er jo greit og teste det ialefall. I stereo med bi-amp skulle du vel ikkje ligge så dårlig ann.

Slår av EQ med med "acoustic eq" knappen nest nederst på fjernkontrollen.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kan du biampe receiveren din? Ser du har biwiret, men det kan bedre seg med å tilføre 604 mer strøm! DET var ihvertfall løsningen for 604s3 hos meg i mitt rom. Fikk da frem noe av den varme bassen 604 skal/kan gi. Skjærende diskantlyd ved noe pådrag er resultatet av for lite strøm, etter min erfaring med disse HT. Opplever du dette?

"Mekanisk flerrende lyd" fra sub hørtes ikke bra ut, men her har jeg ingen referanser/erfaringer å bidra med :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste å slå av eq'en i morgen da, så får vi se - Ungen til naboen har lagt seg, så nå er det slutt for kvelden!
    Burde jeg da slette auto MCACC minnet først, slik at jeg starter fra skrætsj, eller gjelder ikke de andre instillingene heller hvis jeg slår av eq?

Synes diskanten blir ganske gjennomtrengende ja, skjærer litt i ørene hvis jeg skrur opp! Når det gjelder sub'en kan det nesten høres ut som om det er noe (metall?) som er løst inni...

Hva med kablene da - Litt tykkere kabler burde jo senke impedansen noe, og det betyr vel mer strøm til elementene eller....?

Er som sagt helt "grønn" på dette, so bare with me!

Thanks guys!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...vi lever alle med et visst grønnskjær i denne hobbyen :-D

Kabeltykkelse er et velkjent tema er på AVF, her finner du en lenke hvor det diskuteres samt lenkes videre til andre diskusjoner med samme tema.

Personlig tror jeg du burde spandere noe mer tykkelse på kabler til 604s3. Men les, lær og erfar :-)

Lykke til!

OT: Blir du å legge ut noen bilder av oppsettet ditt da, alltid givende å få se ulike oppsett og løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det var min denon du siktet til, så får den god backup av en Rotel RB1090

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh! Godt poeng Mr Denon!

**** jeg har kjøpt meg for liten tv-benk vøtt! Det er en lekker sak fra Alphasons Design, men den har bare to små glasshyller og et oppheng til plasma'en. Så hvis jeg må ty til et sånt effektforsterker-beist for å bli fornøyd så må jeg ha en ny...igjen!

Jeg får begynne med kabler da - Det er jo uansett den billigste oppgraderingen jeg kan gjøre nå. Så DALI Red Wave Kabler hos HI-FI klubben... Burde duge til en stakkars nybegynner de eller?

En ting til... Jeg har jo DM602 S3 bak... Det er jo ikke rart med bass i disse heller da!? De burde vel lett kunne drives rett fra receiveren min eller...?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Hvis det var min denon du siktet til, så får den god backup av en Rotel RB1090
    Samme "backup" her også ;-) Anbefales!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 91542014
    En ting til... Jeg har jo DM602 S3 bak... Det er jo ikke rart med bass i disse heller da!? De burde vel lett kunne drives rett fra receiveren min eller...?
    602 S3 drives svært godt av receiveren din!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •