Selgers utale om Abrahamsen!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 86
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selgers utale om Abrahamsen!

Har ikke lyttet til Abrahamsen men vil bare vidre formidle hva jeg har hørt fra en selger.

Har av ansatt på elkjøp hørt at de ikke er fornøyd med abrahamsen, de har testet de opp i mot andra produkter og mener de ikke er av den kvaliteten de burde være til den prisen.

De hadde testet opp i mot den nye til pioner som koster ca 1/2 av det Abrahamsen koster. De mente at pioner var langt bedre og har tatt kontakt med Abrahmsen og gitt beskejed om at de ikke er int i å selge et produkt til den prisen om kvaliteten var god nok.

Det skulle da komme en fra Abrahamsen og sjekke ut dette de sa, vet ikke hva resultatet ble av dette.
    Men det høres ut som om dette produktet ikke er helt testet ut før det kom ut på markedet og at de trenger litt mer fin tuning for de yter det de burde!

Så håper dette bare er barne sykdommer og at dette blir et merke og regne med i femtiden da jeg ønsker alle Norske hifi produsenter skal gjøre det bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Har ikke lyttet til Abrahamsen men vil bare vidre formidle hva jeg har hørt fra en selger.

Har av ansatt på elkjøp hørt at de ikke er fornøyd med abrahamsen, de har testet de opp i mot andra produkter og mener de ikke er av den kvaliteten de burde være til den prisen.

De hadde testet opp i mot den nye til pioner som koster ca 1/2 av det Abrahamsen koster. De mente at pioner var langt bedre og har tatt kontakt med Abrahmsen og gitt beskejed om at de ikke er int i å selge et produkt til den prisen om kvaliteten var god nok.

Det skulle da komme en fra Abrahamsen og sjekke ut dette de sa, vet ikke hva resultatet ble av dette.
    Men det høres ut som om dette produktet ikke er helt testet ut før det kom ut på markedet og at de trenger litt mer fin tuning for de yter det de burde!

Så håper dette bare er barne sykdommer og at dette blir et merke og regne med i femtiden da jeg ønsker alle Norske hifi produsenter skal gjøre det bra!
    Litt av et saklig innlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rykter og tull

Jeg hørte også av tanta Beate som hadde hørt det av sitt søskenbarn på Gjøvik - at det sikkert er sant.

Merke A er ikke like bra som merke B.

BRUK VETTET OG STOL PÅ EGNE ØRER OG FØLG EGEN SMAK !!!!!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vettet sier også - Les Fidelity-testen der xindak 6950 vant over Abrahamsen (med forbehold om at det ikke var endelig versjon).

Vettet sier også at er det brukt gode komponenter kan det ofte være gunstig med noen titalls timer innspilling og at før dette er gjort kan det høres ganske dårlig ut (skarp diskant, lite bass - den type ting)

Vettet sier også at de på elkjøp ikke akkurat er veldig inngående kjent med utstyret de selger - men det kan jo hende at uttalelsen er grunnet tilbakemelding fra publikum, og da er det riktig nok for elkjøp. De lever av varer med høyt volum og stor omsetning...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut dette. Tror jeg tar innlegget foreløpig med en stor klype salt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Høres merkelig ut dette. Tror jeg tar innlegget foreløpig med en stor klype salt.
    Dette inlegget la jeg inn for å gi informasjonen vidre. Dette gjalt den intigrerte forsterkeren. Det kan jo virke som om Abrahamsen ikke er ferdig med uviklingen da de skulle sjekke det ut.
    Så da kan det jo være at det kan lønne seg og vente med kjøp og se om det blir gjort noen forandringer på de.

Men nå er jo ikke mange av de som jobber på Elkjøp for eksperter og være!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er jo ikke mange av de som jobber på Elkjøp for eksperter og være!
    Nei, da må du på Expert!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Nei, da må du på Expert!
    He he ja ikke sant!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...
    Har vært på Elkjøps stormarked og når man bare setter det på ei hylle koblet på noen signalkabler som kan sammenliknes med de lakrissnørene som regel følger med billigspillere og kobling via en gammel multikoblingsboks av ukjent opphav på ett oppsett med noen ukjente Radionetteht og noen ok Yamaha..
    Gjør man sånt har man vel allerede da satt standarden. Mener noen hadde sagt at Elkjøp hadde bestemt seg for å satse litt mere seriøst på lytterom bla. men som jeg forsto det på han som var der da, så var det visst ikke noe som var i deres planer... Har Abrahamsen begått en generaltabbe med å inngå samarbeid med Elkjøp?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vel...
    Har vært på Elkjøps stormarked og når man bare setter det på ei hylle koblet på noen signalkabler som kan sammenliknes med de lakrissnørene som regel følger med billigspillere og kobling via en gammel multikoblingsboks av ukjent opphav på ett oppsett med noen ukjente Radionetteht og noen ok Yamaha..
    Gjør man sånt har man vel allerede da satt standarden. Mener noen hadde sagt at Elkjøp hadde bestemt seg for å satse litt mere seriøst på lytterom bla. men som jeg forsto det på han som var der da, så var det visst ikke noe som var i deres planer... Har Abrahamsen begått en generaltabbe med å inngå samarbeid med Elkjøp?
    Enig der, blir spennende og se hvor mange lyterom som kommer i butikkene.
    Det er i hvertfall ikke kommet noen i de jeg har vært innom de siste månedene.

Er det noen som har sett lytterom hos Elkjøp ennå og hvor?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de sier at en Pioneer til halve prisen var bedre, så lurer jeg på hva slags øvrig utstyr de brukte? Syns det er litt relevant.

En annen ting jeg lurer på: Er det noen som vet om Elkjøp har tenkt å selge høyttalere som passer til disse Abrahamsene? Det vil jo være rart om de ikke vil ha en "full pakke" å selge.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det er et form for "lytterom" i butikken på Lørenskog. Iallfall et forsøk på det. Husker ikke helt, hastet bare gjennom butikken for noen mnd siden.

Enig der, blir spennende og se hvor mange lyterom som kommer i butikkene.
    Det er i hvertfall ikke kommet noen i de jeg har vært innom de siste månedene.

Er det noen som har sett lytterom hos Elkjøp ennå og hvor?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Lurer på om det er et form for "lytterom" i butikken på Lørenskog. Iallfall et forsøk på det. Husker ikke helt, hastet bare gjennom butikken for noen mnd siden.
    Nope, ikke noe lytterom der! Der er bare noe sånn lite rom med svarte gardiner imellom for å demonstere hjemmekino. Men siden Elkjøp lørenskog kommer til å bli "ny butikk" om noen få år (?), kan man jo håpe at de satser mer på ekte hifi. Har jo ganske nylig blitt forhandler av Bose.

Høyttalere som er anbefalt til Abrahamsen er Energy, og der finnes det jo et utvalg fra 5-30 000 kr eller noe...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Elkjøp finner man alt fra dem som kunne jobbet som konstruktører til dem som tror at forsterker B er bedre enn forsterker A fordi den låter mye høyere med volumet på "kl 0900".

I Sarpsborg er det ombygging på gang, men jeg vet ikke om det er noe slikt i planene. I Fredrikstad er det nybygget butikk uten antydning til lytterom. Ett av de store spørsmålene dersom de bygger slike rom vil jo være om de skal ha utstyr og betjening som matcher. Svakheten til nær sagt alle kjedebutikker er at butikkens ve og vel skal baseres på "folk fra gata" som er plukket ut gjennom intervjurunder, normalt også av folk som kan mer om økonomi enn om hifi. De selvstendige forhandlerne er jo stort sett startet opp av folk med stor interesse for HiFi, og som på ett eller annet uforklarlig vis også har klart å få endene til å møtes økonomisk.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg, Kolstchat og Homecinema testet den integrerte saken fra Abrahamsen litt forrige helg. Den falt ikke i smak hos noen av oss.
    Kvalitetsfølelsen var heller dårlig selv om den ser ut som en million kroner. De kombinerte pot- og trykknappene er veldig slarkete. Der er heller ingen fjernkontroll på markedet (iflg. Eirik). Når den ble kjørt helbalansert var nivået på inngangen så stort at det skapte tydlig forvrengning på selv lave volumer.
    Det mest vesentlige - lyden - falt ikke i smak hos meg heller. Den var i Homecinemas rom litt for hissig i toppen (dette er sammenlignet med Hegel
    H2A). Bassen var enorm og pløsete på ståbass og kontrabass svulmet, følelsen av kontroll var minimal. Dette selv på lettdrevne høyttalere som B&W 704. Det skal nevnes at de taklet Martin Logans vanskelige motstand, selv om det ikke låt godt.
    En så tydlig på ekskursjonene selv ved modereate nivåer at det ikke var all verden i reserve på spor med litt attac på strengene. Generellt sett ble vi enige om at det var et produkt ingen av oss tre personlig ville eie.
    Men om man ser litt på den potensielle kjøperen og "hvem" som svir av umotiverte penger på utsalgsstedene så er det kanskje et skritt i positiv retning. Saken er vel heller den at jeg så gjerne skulle ha blitt mer fornøyd, forventningene fra Abrahamsen var store.

Utstyret som ble benyttet i testen var: ML Sequel II, B&W 704, Hegel H2A\P2A og Marantz Sa11

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Abrahamsen (og alle andre produkter også...) så bør man kanskje høre det før man uttaler seg...
    Kolschtat, Gwandarion og jeg har testet Abrahamsen i kombinasjon med Marantz SA11-S1 og B&W 704 og vi fant at den ikke virket strømsterk nok til å ha full kontroll spesielt i bassområdet. Bassen ble lite definert og det blir verre desto høyere man spiller. På den positive siden finner man en behagelig og åpen mellomtone og en diskantgjengivelse som er som man kan forvente av en forsterker i dette prisleiet.
    Det som er helt definitivt er at det er mange som vil like Abrahamsen og matchet med høyttalere og en dertil egnet CD-spiller vil man helt sikkert kunne få ut den lyden man liker. At ikke vi syntes den kom helt i mål betyr ikke at den er dårlig! Og antydningen om at den skal være dårligere enn en Pioneer til halve prisen finner jeg noe underlig (uten at jeg har testet det).

EDIT: ser at Gwandarion kom meg litt i forkjøpet...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite å tilføye her da Homecinema og Gwandarion har formidlet det meste av mine inntrykk. Klart kan det kansje høres bedre ut med andre høyttalere, men jeg kommer ikke på noen jeg vil trekke frem i farten... B&W er ikke akkurat "slappe" i bassen og jeg hadde forventet et langt bedre resultat. *Edit, legger til litt: Forventningen var nok litt for høye og det er fullt mulig det kun er en mangel på tilstrekkelig strømreserve som er grunnen. til resultatet.

Det jeg kan tilføye er litt info om fjernkontrollen, de ble trukket rett etter release med følgen grunn "Abrhamsen var ikke fornøyd med finish'n" Nye skulle ettersendes, i kjent stil fra tidligere EC må man bare smøre seg med tålmodighet og vente til de dukker opp. Slitsom meny styring slik det er nå.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel kanskje at Abrahamsens forsterkere har sine begrensninger i bassen siden de er basert på hans klassiske mottola-design, men med sine kretsløsninger. Som hadde en veldig røraktig klang. Og hvis ikke jeg husker feil så var de rimelig pløsete i bassen (iallefall min Aw100). Tror kanskje +92db design vil være en bedre match enn 704? Eller Bi-amp?

Har gode erfaringer med både JMlab, Klipsch og Triangle her...

Edit: Men, dere har rett i en ting.. De knappene står til strykkarakter!
    Selv min antikke Croft er bedre på det området!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelity i det subjektive hjørnet:

"Abrahamsens nye baby er budsjettklassens triumfator. Den kommer til å gjøre furore i markedet, og true markedets vedtatte referanser. Til en pris under 10.000,- får du en flik av himmel".

Anders Rosness

Vel, 703/4 er da vel ikke lettdreven? Min tidligere 90w låt dårlig sammen med den høyttaleren men det var hverken høyttaler eller forsterkers "feil".

Er dere sikker på at Abrahamsen var sterk nok? Hvis ikke er jo resultatet lite troverdig.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Fidelity i det subjektive hjørnet:

"Abrahamsens nye baby er budsjettklassens triumfator. Den kommer til å gjøre furore i markedet, og true markedets vedtatte referanser. Til en pris under 10.000,- får du en flik av himmel".

Anders Rosness

Vel, 703/4 er da vel ikke lettdreven? Min tidligere 90w låt dårlig sammen med den høyttaleren men det var hverken høyttaler eller forsterkers "feil".

Er dere sikker på at Abrahamsen var sterk nok? Hvis ikke er jo resultatet lite troverdig.
    Kan jo bare sitere Håvard:

testet Abrahamsen i kombinasjon med Marantz SA11-S1 og B&W 704 og vi fant at den ikke virket strømsterk nok til å ha full kontroll spesielt i bassområdet. Bassen ble lite definert og det blir verre desto høyere man spiller.

-Poenget her er at vi kansje hadde litt i overkant høye forventninger etter den enormt positive omtalen i Fidelity. Men burde jo hatt i bakhodet at den testen i stor grad var basert på testing med et sett Tannoy til 2000. om jeg husker riktig?

Fullt mulig vi hadde opplevd en enorm forandring ved bi-amping eller bruk av to av V4 effekttrinnene, men dette gjaldt enkelt og greit en test av V2 som vi på forhånd hadde håpet skulle strekke seg lenger.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •