Selgers utale om Abrahamsen! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men det er mulig at kefene ikke var skikkelig innspilt enda, var på elkjøp for to uker siden, dem hadde dem ikke da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef er jo høytalere med en noe spesiell klang. har hørt IQ3 på abrahamsen integrert forsterker, noe som låt overaskende bra. spesielt med tanke på hvordan samme forsterker hørtes ut på energy RC50 høytalerne (jeg likte ikke den lyden) .

har i ettertid hørt pre og effekt forsterkerne på RC50 , dette var bedre, men synes fortsatt at mellomtonen er helt fraværende på energyhøytalerne. er faktisk skuffet over disse. har eid energyhøytalere før og det paret kostet mindre enn RC50 og spillte mye bedre.

gleden var derfor stor da jeg nylig fikk høre abrahmsen pre og effekt på Yamaha Soavo 1 . det var tydelig at abrahamsen trivdes bedre med yamaha sitt high end alternativ og endelig låt pink floyd innspillingene slik de skulle. dynamisk og romslig lyd bredde seg rundt meg, og ENDELIG var detaljene i mellomtonen tilbake. jeg satt helt stille i sofaen på elkjøp og lyttet i nærmere 20 minutter før jeg skiftet cd. satt så en god stund til

abrahamsen er en noe spesiell forsterker som tydeligvis krever matching, jeg hadde egentlig avskrevet disse forsterkerne helt men nå som jeg har hørt dem i et bedre matchet oppsett har lysten på en abrahamsen kommet tilbake.
    jeg synes likevel det er betenkelig at RC50 er den høytaleren som forsterkerne blir paret med i elkjøp sine aviser og dermed blir standardoppsettet i alle butikkene. det fremstår for meg som blodig urettferdig ovenfor forsterkerne.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører jo selv med Abrahamsen effektforsterkere og Soavo1 fronter, og jeg må si meg veldig enig med deg Fenriz. Det låter sweeet. Absolutt en Match og kanskje ikke så rart med tanke på at begge fabrikantene har en veldig lik filosofi( naturlig lyd, så nært sannheten som mulig). ANBEFALES!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig!

Har selv samme(nesten) oppsett som Perminow, Soavo 1 med Abrahamsen er kjempebra!Er kjempefornøyd med Soavo 1. Stilig design er det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    jeg synes likevel det er betenkelig at RC50 er den høytaleren som forsterkerne blir paret med i elkjøp sine aviser og dermed blir standardoppsettet i alle butikkene. det fremstår for meg som blodig urettferdig ovenfor forsterkerne.
    Har ikke testet dette selv men etter det jeg har hørt er det jo Energy som har blitt brukt under utvikling av Abrahamsen. Rart at dette da skulle bli en dårlig match.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom nærmeste elkjøp sjappe og hørte abrahamsen V1 og V2 parret med Klipsch RF-82 med skikkelige kabler og greier, hørte et live opptak av noe blues og jeg var mildt sagt imponert!

Jeg kunne lukke øynene og se for meg gubben sittende på en krakk på en scene fremfor meg, klimprende på en gitar sutrende med sin grove wiskystemme, det var akkurat som å være tilstede! Det sykeste av alt var at Klipschene hadde bare blitt spilt i knappe 2 timer før jeg hørte på anlegget...

Fadern har også vært og hørt på Abrahamsen og jeg regner med at han blir å nappe med seg både forsterkern og cd spilleren i nærmeste fremtid, kommer tilbake med ny uttalelse da, han har noen gamle Dali 450 å teste de på. :-D

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •