Selgers utale om Abrahamsen! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Leste nettop det nye Hjemmekino hvor de sier den nye Pioneer spiller veldig bra men har litt lite kontrol på bassen. Og dette er den som Elkjøp selgeren mente hadde mer kontrol i bassen en Abrahamsen!

Så dette er jo en glimrende sjanse til å teste forsterkeren som er grunden til Elkjøps utsagn om Abrahamsen, opp i mot hverandre!
    Det er vel desverre slik at denne NOEN ikke er en pålitlig kilde til informasjon.
    Dessuten er vi vel alle på tørr grunn når vi sier at vi ikke tar andres preferanser og opplevelser som definitive fakta?
    de som vurdere denne som en kandidat i sitt oppsett burde teste den selv.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter faktisk og tester den "as we speak" og jeg tar meg selv i å irritere meg over nettopp den slappe bassgjengivelsen...:? Ser at noen påstår at 704 ikke lettdrevne, men grøss og gru om det var 703 som stod i front her! DA hadde Abrahamsen fått noe å bryne seg på...:-? Når til og med den usle Denon receiveren har god kontroll så burde jo Abrahamsen klare å gjøre det samme.
    Mellomtonen er åpen og fin og fint til å leve med, men fundamentet i bassen er det som ødelegger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Leste nettop det nye Hjemmekino hvor de sier den nye Pioneer spiller veldig bra men har litt lite kontrol på bassen. Og dette er den som Elkjøp selgeren mente hadde mer kontrol i bassen en Abrahamsen!
    hehe fytterakkern da kan ikke denne abrahamsen forsterkern være mye å samle på ..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært moro å fått å fått Anders Rosness inn i diskusjonen. I hans halleluja test skrev han at bassen er fastere, dypere og mere nyansert enn det to EL34 rør per kanal kan prestere (mere skrev han ikke om bassen).

Mulig jeg gjorde feil i å ta 703 og 704 over en kam når det gjelder tungdrevenhet. Jeg husker ikke hvilken av dem jeg prøvde på min forsterker.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kontroll på bassen her i huset. Ikke et lite hint til slapp bassgjengivelse engang. Abrahamsen fungerer fett. Veldig fornøyd må jeg si.

P.S ikke testet den integrerte forsterkeren og det er naturligvis mer power i 2 stk effekttrinn.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis noen kan komme med konstruktiv kritikk om abrahamsens integrerte så er det ingenting som gjør meg gladere.

synes bare det skinner gjennom litt for dårlig kvalitet...(egen erfaring)mye plast og virker ikke spesielt robust.fikk ikke hørt på den fordi hundre andre maskiner overdøvde musikken.så det er veldig urettferdig overfor abrahamsen og ikke ha lytterom.men abrahamsen burde ikke selge der heller da...det er jo ....elkjøp.kom igjen.lol

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    hehe fytterakkern da kan ikke denne abrahamsen forsterkern være mye å samle på ..
    Er vel som den cd spilleren din :-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne selgeren som uttalte seg, jobber han ved kjøleskap eller vaskemaskinavdelingen?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Denne selgeren som uttalte seg, jobber han ved kjøleskap eller vaskemaskinavdelingen?
    Jobber i Hifi avdelingen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste vet vel fra før hva man mener er god lyd.

Hva som er slapp bass for noen er stram bass for andre. Hva som er krystallklar diskant for noen er hylene og skrikende for andre.

Poenget mitt er at når man velger å bytte forsterker (eller andre komponenter) så er dette for den personen en oppgradering fra hva man hadde før, og det må vel være bra? Vi er alle på forskjellige nivåer i vår hi-fi vei, så utgangspunktet er forskjellig.

De som sitter med forsterkere til 100.000 og de som sitter med forsterkere til 2000 har helt forskjellig utgangspunkt. Hva er da vitsen ved å slakte eller ikke slakte en forsterker til 10.000? Enhver må gjøre seg opp mening i forhold til det man bytter fra.

Kanskje dumt at jeg blander meg inn i denne diskusjonen, men følte at dette burde sies.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Er vel som den cd spilleren din :-D

øøø jaha hva er problemet med den (moddet cayin cd252) ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan

Hva som er slapp bass for noen er stram bass for andre. Hva som er krystallklar diskant for noen er hylene og skrikende for andre.

Poenget mitt er at når man velger å bytte forsterker (eller andre komponenter) så er dette for den personen en oppgradering fra hva man hadde før, og det må vel være bra? Vi er alle på forskjellige nivåer i vår hi-fi vei, så utgangspunktet er forskjellig.

De som sitter med forsterkere til 100.000 og de som sitter med forsterkere til 2000 har helt forskjellig utgangspunkt. Hva er da vitsen ved å slakte eller ikke slakte en forsterker til 10.000? Enhver må gjøre seg opp mening i forhold til det man bytter fra.

Kanskje dumt at jeg blander meg inn i denne diskusjonen, men følte at dette burde sies.
    Det du sier her, er også noe av det jeg har tenkt på i denne tråden. Noen er vant med forsterkere som ikke klarer å holde bass elementene skikkelig, og spiller ofte med store mebran utslag og "imponerende" bass.

Har forsterkeren god kontroll, kan det høres veldig tamt ut i forhold, og mange som ikke har sett denne sammenhengen mistolker hvilke av de to tilfellene der bassen er ukontrollert/kontrollert.

Et annet problem er jo også å vite hvordan bassen egentlig skal spilles i forhold til informasjonen som ligger i kildemateriale. Synes det som ofte går igjen med forsterkere med god kontroll i bassen, er at de kan lyde spinkelt med enkelte innspillinger, og skikkelig bra ved andre gode bass innspillinger.
    En forsterker med dårlig kontroll vil gjene spille volumiøs bass i begge tilfeller, noe som kan mistolkes.

Lurer på en ting, er det samme effekt del i den integrerte Abrahamsen som i de rene effekt forsterkerene?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    øøø jaha hva er problemet med den (moddet cayin cd252) ?
    At den spiller utrolig dårlig vel. Iallfall i forhold til prisen. Tror nok samtlige Abrahamsen produkter er noe å sammenligne på i forhold til den cd spilleren du sitter med.
    Har hittil kun hørt en integrert forsterker fra Abrahamsen men det hørtes lovende ut det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den spiller utrolig dårlig vel. Iallfall i forhold til prisen. Tror nok samtlige Abrahamsen produkter er noe å sammenligne på i forhold til den cd spilleren du sitter med.
    Har hittil kun hørt en integrert forsterker fra Abrahamsen men det hørtes lovende ut det.

pussig her hos meg låter det da rikti så bra i mine ører. men hver sin smak. hva er det som er så dårlig med den da? og hva er den da sammenlignet med?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pussig her hos meg låter det da rikti så bra i mine ører. men hver sin smak. hva er det som er så dårlig med den da? og hva er den da sammenlignet med?
    Angående dynamikk så er den helt død, uansett hvor god en innspilling er blir den helt dynamikkløs etter å ha snurret i Cayin spilleren. Samt at den mangler definisjon i bassen og oppløsning oppover i frekvens.
    Sammenlignet den mot en Yamaha DVD550 tror jeg den het, 1700 kroners dvd spiller og de to var nesten like gode. Og sånn skal det ikke være vet du.
    Og å sammenligne Cayinen med min FMJ blir som å sammenligne Grandiosa med middag på "annen etage", man blir mett begge steder men der slutter likheten.

Men nå handler denne tråden om Abrahamsen så folk får fortsette med å rakke ned på produkter de ikke har hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående dynamikk så er den helt død, uansett hvor god en innspilling er blir den helt dynamikkløs etter å ha snurret i Cayin spilleren. Samt at den mangler definisjon i bassen og oppløsning oppover i frekvens.
    Sammenlignet den mot en Yamaha DVD550 tror jeg den het, 1700 kroners dvd spiller og de to var nesten like gode. Og sånn skal det ikke være vet du.
    Og å sammenligne Cayinen med min FMJ blir som å sammenligne Grandiosa med middag på "annen etage", man blir mett begge steder men der slutter likheten.

Men nå handler denne tråden om Abrahamsen så folk får fortsette med å rakke ned på produkter de ikke har hørt.

kan jeg vel egentlig ikke si jeg kjenner meg igjen i, men det kan kansje ha noe med at min ikke er helt original. menmen nokk om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror nok du må skrive "ironi" og/eller "overført betydning" med store bokstaver i innlegget ditt, slik at det kommer helt klart frem at du egentlig ikke snakker om denne CD spilleren i det hele tatt! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan

Jeg er enig i at hvilken lyd man er vant til påvirker mye. Det slår meg gang på gang at det er først når man hører noe bedre man blir klar over svakheter med eget utstyr. De aller fleste oppgraderer og derfor forsvares egne valg veldig ofte av denne grunn tror jeg. Folk var sikkert begeistret når Volvo 142 rullet ut på veiene første gang, neppe i dag! Har hatt "gutter" innom for en lytt som har spurt etter hvor bassen er. De er da sikkert vant til romlende overdrevet bass, ikke stram og definert. Hørte på de digre høyttalerne fra JBL med meget store elementer og en skulle tro bassen slår i magen. Men nei, er det "high-end" låter det kontrollert og med passe mengde.

Men alså en forsterker til 10k skal da lett banke rimelige forsterkere og etter forventningene til Fidelity skulle den da matche litt dyrere forsterkere også?

Jeg har testet mange forsterkere i ca denne prisklassen og det hadde vært moro å testet den selv, men det er vel litt dårlig gjort uten å kjøpe den....

Du sieer en må selv gjøre seg opp en mening ut i fra det man bytter fra, men er det ikke litt av poenget med et forum å dele erfaringer om hvordan produktet spiller opp mot andre i samme prisgruppe? Men som sagt. Ens eget utstyr må kjennes til fingertuppene for å gi en korrekt beskrivelse og de bør ikke ha noe klar farging eller spesielle svakheter synes jeg (ideelt sett alså).

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg er enig i at hvilken lyd man er vant til påvirker mye. Det slår meg gang på gang at det er først når man hører noe bedre man blir klar over svakheter med eget utstyr. De aller fleste oppgraderer og derfor forsvares egne valg veldig ofte av denne grunn tror jeg. Folk var sikkert begeistret når Volvo 142 rullet ut på veiene første gang, neppe i dag! Har hatt "gutter" innom for en lytt som har spurt etter hvor bassen er. De er da sikkert vant til romlende overdrevet bass, ikke stram og definert. Hørte på de digre høyttalerne fra JBL med meget store elementer og en skulle tro bassen slår i magen. Men nei, er det "high-end" låter det kontrollert og med passe mengde.
    Ja, innviklingen .... ehh utviklingen går videre, om enn noen ganger i feil retning. (Min mening). Jeg trenger ikke gå lengre enn til min datter for å få høre at "det er jo ikke bass", men når jeg setter på en innspilling som har bass, er det ingen komentar. Men det er jo ikke musikk hun liker.

Forøvrig er de JBL'ene du nevner den nye Everest DD66000 med 2x15" 1501AL basser. Den ene deles ved 150Hz og den andre ved 700Hz. Der tar 476BE over og går helt til 20.000Hz. Derfra og oppover er 045BE det som skal gjøre en jobb. Dette er i prisippet en 2 veis konstruksjon, og hva 045BE skal gjøre over 20KHz er jeg i tvil om. Men jeg har ikke hatt gleden av å høre dem enda.

Legger ved en spesifikasjon/beskrivelse for de som er interesserte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

abrahamsen

på meg virker det som om matching er utrolig viktig hva abrahamsen angår. på elkjøp på carl berner har de en svitsj der du kan velge hvilken cd-spiller du vil spille med, gjennom hvilken forsterker du ønsker, og på hvilke høyttalere du vil spille på gjennom å trykke på noen knapper. Klar over at dette ikke er en perfekt måte å koble ting sammen på, men gir hvertfall et lite innblikk i hvordan ting spiller sammen. koblet opp mot energy høyttalerne abrahamsen selges sammen med, synes jeg det ikke låt så aller verst (RC30 og RC50). men med abrahamsen cd-spiller og integrert forst. koblet opp mot noe annet enn energy låter det direkte jævlig. låter overhode ikke bra, dessverre. har derimot til gode å høre abrahamsen koblet opp mot noen høyttalere til mer enn 6000,- som ikke er produsert av energy, men det jeg erfarte var hvertfall at matching er veldig avgjørende når det gjelder abrahamsen.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •