Feil på DVD (Ringenes Herre 1 Ext) eller hardware?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Feil på DVD (Ringenes Herre 1 Ext) eller hardware?

Jeg hadde en godt besøkt videokveld her om dagen, vi så Ringenes Herre, The Fellowship of the Ring, extended version.

Jeg satt og irriterte meg over en feil på lydsporet (pøvde både Dolby Digital Ex 5.1 og DTS (ES?) 6.1), der det med hyppige og ujevne mellomrom kom et lite klikk, omtrent som statisk utladning. Dette hørtes spesielt godt i sekvenser med lav lyd og lange, utholdte toner i musikken. Det første som slo meg er en eller annen form for fasefeil (uten helt å hvite hva det egentlig betyr), eller feilkompensasjon som feiler. Kjører digitalt fra DVDspiller til receiver, så dekodingen skjer altså i receiveren.

Jeg har sett akkurat disse DVDene tidligere på mitt gamle anlegg uten å høre dette. Ikke lagt merke til på andre filmer heller, med nåværende anlegg. Nåværende anlegg er orøvrig hakket mer kostbart enn de forrige, så jeg forventer i grunnen mer perfeksjon enn noe annet...

Noen som har forslag til hva som kan være feil? Fryktelig iriterende

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en produksjonsfeil ja. Er mer merkbart på et av lydsporene her hverfall..men husker ikke om det er på DD eller DTS. Er vel hvertfall en 3-4 sånne klikk som jeg husker..
    Er vel blant annet et når den ørnen redder Gandalf fra tårnet hvis jeg ikke husker feil...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Tror det er en produksjonsfeil ja. Er mer merkbart på et av lydsporene her hverfall..men husker ikke om det er på DD eller DTS. Er vel hvertfall en 3-4 sånne klikk som jeg husker..
    Er vel blant annet et når den ørnen redder Gandalf fra tårnet hvis jeg ikke husker feil...
    Tre-fire klikk? Da er du heldig. Her snakker jeg faktisk om jevnt gjennom hele filmen, men stort sett hørbart der det er "sart" lydbilde. Skal sjekke de to andre filmene i triologien også. Hører jeg det der må jeg se nøyere på signalkilden og receiveren...uff, håper jeg slipper!

Noen flere der ute med samme erfaring?

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne feilen ble diskutert i det vide og brede den gangen filmen ble gitt ut.

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The: Collector’s DVD Gift Set : DVDarkivet

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard
    Denne feilen ble diskutert i det vide og brede den gangen filmen ble gitt ut.

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The: Collector’s DVD Gift Set : DVDarkivet
    Har du jammen rett i. Jeg sjekket nettopp 2'ern, og der var det ingen slike klikk. Det pussige er at mitt forrige KEF+ H/K-oppsett ikke avslørte lyden i den første filmen. Nuvel, problemet virker løst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •