Bass! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Bass!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Det trodde ikkje eg heller.Men nå har eg flyttet høytallerne litt lengre inn mot vegge.Og det hjalp litt faktisk.Har også kuttet ut å bruke "digita Audyssey Romkorreksjon" på reciveren denon 2807.... Nå er audysseyen stilt på "OFF".Og har heller på funksjonen "pure direct"... Så Bassen kom seg ein del etter å ha flyttet høytallerene og slått av audysseyen (audyssen er ikkje blitt stilt inn igjen automatisk med mikrofon etter at eg flyttet høytallerene,så parametrene der blir nok feil.Så mulig det kommer seg etter at eg har stilt inn igjen.Men er fornøyd med pure direct funksjonen) Ikkje lett dette med plassering og bass :?
    Ser man det Bruker heller ikke ROOM EQ i stereo. Står som regel i Direct hos meg på min 3806. Bra det løste seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    nordost flatline gold er en dau sild av en kabel. bytt til solidcore installasjonsledning eller den 4kvadrats biltema`n som foreslått over.
    litt bedre blir det iallefall
    Ja,må innrømme det at når eg koblet på flatline kablene,så synest eg at bassen ble enda litt mer fraværende.... Men den gir jo veldig klar og detaljert lyd. Men om det er noe forskjell fra andre kabler skal eg ikkje påstå.... Er ivertfall ikkje altid det som er dyrt som er best :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=da-ty@online.no]Ser man det Bruker heller ikke ROOM EQ i stereo. Står som regel i Direct hos meg på min 3806. Bra det løste seg.[/QUOTE

Ja det kommer seg nå :-D Fint at så mange skriver innlegg.Er litt fersk innen dette området og hifi generelt.Men man lærer så lenge man lever... Hehe.... Merker du noe forskjell mellom direct og pure-direct?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=gertost]
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ser man det Bruker heller ikke ROOM EQ i stereo. Står som regel i Direct hos meg på min 3806. Bra det løste seg.[/QUOTE

Ja det kommer seg nå :-D Fint at så mange skriver innlegg.Er litt fersk innen dette området og hifi generelt.Men man lærer så lenge man lever... Hehe.... Merker du noe forskjell mellom direct og pure-direct?
    Gjør egentlig ikke det. Har faktisk hørt et par låter 3-4 ganger både med pure-direct og direct. Ingen forskjell etter mine ører.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv room eq stillt til front når jeg spiller musikk i stereo + sub (large+lfe), får mye bedre bass da enn når jeg kjører pure direct. Vil anbefale deg å stille inn audysseyen igjen + evt øke bassen litt i recieveren da jeg synes denonen tenger det.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig du har utfasingsproblemer. Min erfaring er at dette ikke kan løses av ht-plassering alene, men du må antagelig justere lytteposisjon også.

Først bør du nok kjøre 'pure direct'. Romkorreksjonen kan du jo alltids fin-tune når plassering funker.

Jeg vil anbefale deg å gå en tur i rommet for å høre om du finner en posisjon med den bassen du er ute etter. Dette for å konstatere at anlegget ditt faktisk produserer bass. Det er gjerne noen skikkelige noder langs vegger og oppetter hjørner. Og så har du gjerne noen antinoder med tilnærmet 0 bass i senter av rommet. Denne effekten er tydeligere dersom rommet er kvadratisk (=vanskelig rom!).

Generelt vil romforsterkningen av de dypeste frekvensene være større om du plasserer ht nærmere bakvegg, og det har du jo allerede funnet ut. I mitt oppsett kan bassen variere fra ikke-eksisterende til kjellerdyp! Endte opp med 70cm vegg-frontbaffel enn så lenge. Du har nok mye å hente her.

Deretter kan du ha mye å hente på å flytte lytteposisjon framover eller bakover, f.eks. innenfor 1m. Kanskje litt vanskelig....

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

604 S3 med Pioneer VSX-2016AV-S

Jeg er også fullstendig kunnskapsløs på dette området...

Jeg har nå 2 x DM604 S3, 2 x DM602 S3, 1 x LCR600 S3, og 1 x ASW675 koblet til en Pioneer VSX-2016AV-S (7 x 150W)... Er det noen som har erfaring med denne receiveren? Er den alt for dårlig til høyttalerene?

Jeg har bi-wiret fronthøyttalerene, og bruker bare relativt billig 1,5mm2 Monster THX høyttaler kabel - Har det samme problemet som de over, selv om 675'en løser dette for min del da - Uten den er bassen så og si fraværende.

Har kjørt en sånn auto-rom-justering hittil for å justere lyden og ser at nivåene på EQ'en favoriserer de høyere frekvensene fremfor bassregisteret...

Så kan jeg vær så snill å få noen tips til hva jeg eventuellt burde se på utover å flytte på høyttalerene? Bør jeg f.eks. bare kaste høyttalerledningene umiddelbart og gå rett på 2,5mm2 kabel?

I tillegg, hvis jeg skrur volumet på sub'en for høyt så kommer det en slags mekanisk flerrende ulyd i den... Hva er dette? Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk en utstillingsmodell av hi-fi klubben som jeg så og si måtte betale fullpris for siden den skulle være i "mint condition". Så da vil jeg gjerne vite om den ikke orker mer enn som så eller om det sannsynligvis er noe feil med den... Etter min mening burde en sub av denne kaliberen kunne klare å slå meg litt i brystet i et så lite rom som den står i (ca 10m2)....?

(Jeg har hatt anlegget i en 30m2 stue med samme bassmangel der)

Newcomer SpeeS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan Lager Jeg En Ny Tråd?

hjelp til å lage nye trå. veldig vanskeligt å finne på denne siden.... jeg vil starte en ny trå men vett ikke hvordan jeg jør selvom jeg har jort det 1 gang før. husker ikke ser du.. hvor trykket jeg?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •