Lytter du til anlegget eller musikken? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har alltid vært musikkinteresert og i mange år tenkte jeg ikke noe på HiFi i det hele tatt. Hadde et greit anlegg som ikke var altfor dyrt. I det siste året har jeg vært HiFi gal. Jeg mener det er ikke er noe problem å nyte musikk i begge situasjoner. Men når jeg nyter musikk nå kan jeg bli våt i øynene og ha et digert smil innvendig. Det opplevde jeg aldri tidligere. Musikken var digg/veldig bra men gikk ikke utover dette.

Når jeg først oppgraderte gjorde jeg noen feilgrep og kunne bare nyte musikken med enkelte plater og dermed tenkte mye på anlegget.

Men når jeg hører på musikk hører jeg også på anlegget og vis versa så det synes jeg går ut på det samme. Problemet var at jeg irriterte meg over svakheter. Dermed begynte nye perioder med lytting og testing.

Men så snart en treffer med match synes jeg det ikke er noe problem å nyte musikken. Jeg har brukt mye tid på testing men når alle brikkene faller på plass er det bare å sette seg i godstolen, slukke lyset og la seg rive med av musikken. Tenker ikke et dugg på HiFi og bare nyter hvor klart og åpent lydbildet er. Gitaren er klistret i en posisjon, låter helt naturlig og strengene klinger ut som de skal. Vokalene har flott kontur og er tydelig plassert med rett fylde og åpenhet. Trompeten som befinner seg litt til siden og noen meter bak vokalisten låter detaljert og luftig. Trommene har de rette anslagene. Jeg har ingen fornemmelse av at lyden kommer fra høyttalere og at jeg sitter i et lite rom.

Det er mitt mål med HiFi :-D .

Vil jeg ha mer? Ja så klart, men det tar jeg en annen gang.

En konsekvens av dette er at jeg ikke setter på plater som ikke låter bra teknisk når det skal nytes, men med litt leting har jeg mange plater som er både flott musikalsk og er godt innspilt. De platene som jeg liker veldig godt, men som har dårlig lyd bruker jeg mer som bakgrunnsmuskikk eller litt mer som før HiFi galskapen tok overhånd, nemlig å høre mer enn å lytte.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker ikke et dugg på HiFi og bare nyter hvor klart og åpent lydbildet er. Gitaren er klistret i en posisjon, låter helt naturlig og strengene klinger ut som de skal. Vokalene har flott kontur og er tydelig plassert med rett fylde og åpenhet. Trompeten som befinner seg litt til siden og noen meter bak vokalisten låter detaljert og luftig. Trommene har de rette anslagene. Jeg har ingen fornemmelse av at lyden kommer fra høyttalere og at jeg sitter i et lite rom.
    det er også en tanke.. Når lyden er i boks, kan man fortsatt ha fokus på lyden, og ikke musikken, nettopp fordi det er bra. For det er jo lyden du beskriver at du er fornøyd med her?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: "Musikkinteresse?"

Edit: Innleggene i tråden "Musikkinteresse?" flyttes hit. Følg gjerne opp dine tidligere tråder fremfor å starte nye med akkurat samme tema, made4u.

Startinnlegget finner du her.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •