Lytter du til anlegget eller musikken? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om man trenger en periode fra man har fornyet seg på utstyrssiden til man klarer å igjen fokusere på musikken synes jeg det høres ut som et dårlig tegn. I utgangspunktet burde det være slik at anlegget gjør at man ikke klarer å tenke på anlegget men kun rives med og fordypes i musikken.
    Jo, men angsten av å ha brukt penger på noe som ikke er riktig for seg selv er noe som får meg til å lytte på anlegget i starten, i alle fall. Ellers er jeg enig

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lytter på bananpluggene.

Ser du på filmen eller på skjermen?

Cheers!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Cheers!

Hahahaha

Er det lørdagspilsen?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cheers!
    Off-topic: Skjønner ikke helt hva det bidrar til i diskusjonen annet enn å prøve å sette de som bruker litt cash på dyrere duppeditter i dårlig lys.....

On-topic: For min del er det musikken jeg lytter til i 98% av tilfellene. De 2 siste er ved endringer som er gjort på oppsette.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Off-topic: Skjønner ikke helt hva det bidrar til i diskusjonen annet enn å prøve å sette de som bruker litt cash på dyrere duppeditter i dårlig lys.....
    .
    eller kanskje han prøver å se stort på det?? Altså, for de fleste så er dette en hobby. Som betyr at man ofte kjøper noe av hobbyens interesser og ikke i lydens interesser...

Og man trenger ikke å ta alt så bokstavelig

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cheers!
    Lo som **** jeg

Før lytta jeg på anlegget, og tror dette er tilfellet hos mange helt til man finner ut at det faktisk er musikken, eller filmen for den saks skyld, som er det viktige. Nå lytter jeg på musikken, men blir litt skuffa hver gang jeg gleder meg til å høre på en ny cd/dvd og lyden ikke er helt på topp, men samtidig knallglad om den er på høyde. Ingenting er som å høre favorittene på et anlegg der musikken kan spilles som den er ment.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Musikkinteresse?

Jeg har fortalt litt om min musikkinteresserte kamerat, han har både studert musikk samt vanket i musikkmiljøer hele livet (mer enn å bare spille i korps, noe han også har).

Hans inntrykk er at musikere ikke i stor grad er opptatt av stereoanlegg, de har heller en dragning mot instrumenter og utøvelse av musikken (lytting også, selvfølgelig, de er jo over snittet musikkinteresserte).

Kjenner den eneste med doktorgrad innen gitarspilling i landet også, om ha er den eneste nå vet jeg derimot ikke, men ha var i alle fall det på slutten av nittitallet. Han har også spilt sammen med mange kjente musikere, og selv om han selv ikke er så kjent annet enn innad i miljøet så er han en av landets fremste gitarspillere og ikke minst en av dem som kan mest om gitarspilling her i landet. Også diskutert litt hifi med han, og der er samme meningen at musikere heller har dragning mot instrumenter og utøvelse heller enn stereoanlegg og lydgjenngivelsen.

Ser jeg rundt i hifi-miljøer så er det ikke til å løpe fra (meg selv inkludert) at det er påfallene mange som ikke spiller noe selv, selvfølgelig finnes jo mange unntak også, jeg sier bare at det er påfallende mange som påberoper seg musikkinteresse som ikke spiller noe selv... Hvorfor?

Så den svenske dokumentaren i går, hvor det ble påstått at undersøkelser viser at HiFi folket i størst grad brukte musikken for å lytte til anlegget heller enn å bruke anlegget for å lytte til musikken. Ergo, det er ofte mer anlegg det handler om enn nettopp musikken.

Og akkurat det treffer meg litt også, skal innrømme at min interesse for HiFi både beriker mine musikkvalg, men desverre så begrenser det musikkvalgene også - tror de fleste styrer unna musikalske perler fordi dem låter ille på anlegget mens på den bærbare elelr i bilen så går dem ok. På samme måte som man av og til setter seg ned for å lytte til en god innspilling om enn ikke fordi den er den musikalsk mest fengende.

Vil nok føle seg truffet mange nå, men tenk over dette. Jeg har tenkt over min situasjon i alle fall, og må overfor meg selv desverre innrømme at det handler vell så mye om anlegg som om musikk. Er veldig glad i og nær avhengig av musikk, det påfallende er likevell at noen av mine største øyeblikk med musikken ikke nødvendigvis har vært på ett bra anlegg, akkurat det er litt tilfeldig hvor er i grunn.

Mener ikke noe negativt med dette, i så fall skyter jeg mot meg selv også - det er for all del ikke ille å være interessert i stereo og lyd selv om det blir for ille å påstå at det utelukkende handler om musikk da vi jo heller hadde søkt instrumenter og utøvelse... Hadde vi ikke?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en del steder moderatorene kan klemme inn denne tråden.

6th May 2007, 19:09: Musikk

9th May 2007, 13:59: Lytter du til anlegget eller musikken?

6th May 2007, 17:47: Hva streber dere etter?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok enig i mye du sier der.
    Selv spiller jeg en del instrumenter selv, har spilt klarinett i 7 år pluss gitar (el og akustisk) siden barneskolen. Når jeg lytter er det musikken i stor grad som står i fokus men det kan jo være andre grunner til.
    Men det er jo ikke til å unngå at spillegleden øker jo større og bedre anlegget er

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spilte blokkfløyte på ungdomskolen (var obligatorisk) og jeg (når ingen andre er hjemme) kan finne på å synge falskt i dusjen og hvor det måtte være...

Så ingen utøvelse her, men har forsvart meg selv med at anlegget på en måte blir mitt instrument for musikkinteressen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikere lytter ofte til andre ting i instrumenter, gitarforsterkere osv enn det en del hififolk gjør. For eksempel er ofte diskant, rom og 3D helt uinteressant for en utøvende musiker, men det betyr ikke at et anlegg gir mer enn musikeren vil ha. Som regel er det tvert i mot. Balansen i mellomtonen er helt avgjørende for å formidle en del av de forskjellene som ligger i ulike instrumenter. Måten man trakterer et instrument på er også med på å endre denne klangen. Om man i hovedsak hører grunntonen på instrumentet som en slags "veiledende tone" med teksturen beliggende i diskantområdet går man faktisk glipp av ekstremt mye gøy.

Videre er det en viss distanse mellom det å spille og det å lytte til sitt eget hermetiserte "speilbilde". En innspilling trenger ikke, og er ofte heller ikke noen god reproduksjon av en liveopplevelse. Studioinnspillinger er ofte lite improviserte og inneholder ofte ikke så mye av den kommunikasjonen man bruker selve musikken til. Dermed mister man mye av det spontane og det er faktisk ikke uviktig.

Sist, men ikke minst så dreier en musikers liv seg om aktivt å skape musikk og ikke så mye om å lytte passivt. Det er en uttrykksform og ikke bare en aktivitet under fanen "musikk" som man tilfeldig vis deltar i som aktiv musiker. Det er forskjell på å stå på scenen og å sitte i salen. Om man sitter i salen, men egentlig hører til på scenen tror jeg fort man ønsker seg opp på scenen.

Imidlertid er det faktisk en del musikere som har anstendige anlegg, men en del av de merkene man finner blant hififolket finner man ikke blant musikerne. For eksempel er utstyr med fokus på diskantdetaljer og dypbass ikke noe denne kategorien mennesker pleier å sette særlig høyt.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-is har ett veldig godt poeng jeg vil fremheve.
    Musikere lytter ofte til andre ting i instrumenter, gitarforsterkere osv enn det en del hififolk gjør. For eksempel er ofte diskant, rom og 3D helt uinteressant for en utøvende musiker, men det betyr ikke at et anlegg gir mer enn musikeren vil ha. Som regel er det tvert i mot. Balansen i mellomtonen er helt avgjørende for å formidle en del av de forskjellene som ligger i ulike instrumenter. Måten man trakterer et instrument på er også med på å endre denne klangen. Om man i hovedsak hører grunntonen på instrumentet som en slags "veiledende tone" med teksturen beliggende i diskantområdet går man faktisk glipp av ekstremt mye gøy.
    Jeg selv har spillt gitar i 8 år nå, de 2 siste årene har det blitt = 0 pga manglende interesse etter bandoppløsning, kun til fest. Men mennesker som har en interesse for instrumenter har helt andre vurderingskriterier når det gjelder Lyden fra selve instrumentet, jeg klarte ALDRI å finne en elektrisk gitar som låt slik jeg ville ha gitaren til å gjøre, derfor spillte jeg alltid på min Ibanez PF akustiske gitar, som ga mye mer flyt i lyden og en mye skarpere tone en det en elektrisk gitar klarer.

Dette er noe folk flest ikke forstår, hvordan enkelte kan merke forskjellen fra den Akustiske effekten på forsterkeren til en EL-Gitar og den virkelige effekten med kassegitar i høy klasse, det handler mye om lidenskap og om å finne akkurat det du liker, slik at det DU spiller låter slik DU ønsker!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Studioinnspillinger er ofte lite improviserte og inneholder ofte ikke så mye av den kommunikasjonen man bruker selve musikken til. Dermed mister man mye av det spontane og det er faktisk ikke uviktig.
    Derfor liker jeg akustiske innspillinger og gjerne dem som ikke er for bearbeidede. Har plater med innspillinger der musikerene mister takten etc., er kjempeglad for at dem ikke har brukt andre opptak enn nettopp slike hvor det spontane og improviserte står i sentrum. Keb' Mo' f.eks., er blitt en av mine favoritter han både lydmessig og musikalsk, han blandt andre har noen slike innspillinger hvor samspillet tidvis kan bli litt rotete. Musikken hadde på ingen måte blitt like spennende om alt skulle være studiokorrekt som jeg liker å kalle det, da blir alt så mye mer sterilt. Dessuten elsker jeg slike små særegenheter, tidvis kommer enn over opptak der enn hører båndet fra en spolebåndopptaker også, slik er bare herlig synes jeg.

Nå er ikke alle akustiske opptak og liveopptak like bra, men de gangene man kommer over pærler både musikalsk og lydmessig så er det ekstra artig synes jeg. Hva gjelder lyden i så måte er nettopp mellomtonen viktigst synes jeg, men om alt åpner seg opp og man når bunnen samt toppen med overbevisning, da blottlegger ett godt anlegg i mine øyne mye mer musikk enn ett dårligere. Musikk kan være utrolig spennende når detaljene kommer frem og man opplever og blir kjent med mer ved en innspilling. I så måte er anlegget musikken gjenngis på ett instrument i seg selv, da de klangmessige egenskapene er så forskjellige og noen anlegg er bare uendelig mye mer musikalske enn andre, nettopp den musikaliteten er hva jeg søker.

Nå er mitt "instrument" preget av hva jeg søker, ikke det beste hva gjelder fartsfylt action på film (dessuten bare to kanaler) ei heller egner det seg godt til å skremme vannet av naboer, men du verden hvordan en kassegitar eller ett orgel gjenngis synes da jeg... Desverre lever jeg på noen komprimiss, skulle gjerne hørt på klangen av rør med vinyl som kilde (noe transistor og CD ikke slik jeg har opplevd det kan varte opp med i samme grad - rør og vinyl er bare mer musikalsk synes jeg). Men for all del, jeg gleder meg til den nye Luxman'en min kommer og tror nok den skal gi meg mange fine stunder og gi mer liv til flere av mine innspillinger.

Akkurat det er viktig for meg, hvor "levende" musikken er, der er jeg enig med vedkommende som snakket om elektrisk kontra akustisk, sant enda verre som elektronisk musikk er - ikke samme liv i sistnevnte og er helt sterilt spør du meg (skreiv jo om det en gang). For all del, ikke vondt ment om elektrisk musikk eller elektronisk musikk... Jeg liker da J.M. Jarre og Pink Floyd spilles ofte her, sistnevnte blandt mine favoritter og er genierklært musikk i mine ører tross dem bruker mye elektrisk og også elektronisk - men akustisk, intet låter som en levende akustisk innspilling som ikke er tuklet for mye med så det blir for "sterilt og tillaget".

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Snickers-is har ett veldig godt poeng jeg vil fremheve.

Jeg selv har spillt gitar i 8 år nå, de 2 siste årene har det blitt = 0 pga manglende interesse etter bandoppløsning, kun til fest. Men mennesker som har en interesse for instrumenter har helt andre vurderingskriterier når det gjelder Lyden fra selve instrumentet, jeg klarte ALDRI å finne en elektrisk gitar som låt slik jeg ville ha gitaren til å gjøre, derfor spillte jeg alltid på min Ibanez PF akustiske gitar, som ga mye mer flyt i lyden og en mye skarpere tone en det en elektrisk gitar klarer.

Dette er noe folk flest ikke forstår, hvordan enkelte kan merke forskjellen fra den Akustiske effekten på forsterkeren til en EL-Gitar og den virkelige effekten med kassegitar i høy klasse, det handler mye om lidenskap og om å finne akkurat det du liker, slik at det DU spiller låter slik DU ønsker!
    Ikke helt fjernt fra dette er jo også det faktum at man som gitarist forholder seg til gitarens egenskaper og setter dette i system med hvordan han kan traktere den, hvilke muligheter den gir, hvilket behov han forventer å få dekket osv, men man som passiv lytter opplever gitar og gitarist i samspill og egentlig ikke har noen anledning til å vurdere om gitaren er lettspilt, hvor godt den holder stemmingen, i hvilken grad den tillater den kreativiteten gitaristen ønsker osv.

Men litt stikk motsatt av trådens utgangspunkt så opplever jeg også at erfarne musikere som har holdt på en stund, og som til en viss grad er åpne for at HiFi kan være greit, faktisk lett kan bli hektet også. Men etter at et band ble hyret til å spille musikk live over et sett high end høyttalere kom kommentaren i all uoffisielhet etter på: "Hva er egentlig poenget med å bruke så mye energi på å vise folk at dette er elendig PA?"

Helt på andre siden i forhold til dette observerer jeg også at en del av de som har holdt på med hifi i mange år (langt fra alle) begynner å interessere seg for musikk på et helt annet nivå. I denne fasen er det ofte folk tar fullstendige utskiftninger og ender opp med noe totalt annet enn de tidligere har hatt. De begynner å høre på innspillinger på en annen måte og blir mer opptatt av utøvernes kvaliteter enn 3D og detaljer. Vi snakker ikke da bare om hvorvidt de klarer å synge tonerent eller om de kan dra et kult gitarriff, men om alle de nyansene som gode utøvere bevisst legger inn for å skape liv og stemning, sagt med andre ord: "Gåsehudeffektene".

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Derfor liker jeg akustiske innspillinger og gjerne dem som ikke er for bearbeidede. .

Du må høre Ann De Franco!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ikke helt fjernt fra dette er jo også det faktum at man som gitarist forholder seg til gitarens egenskaper og setter dette i system med hvordan han kan traktere den, hvilke muligheter den gir, hvilket behov han forventer å få dekket osv, men man som passiv lytter opplever gitar og gitarist i samspill og egentlig ikke har noen anledning til å vurdere om gitaren er lettspilt, hvor godt den holder stemmingen, i hvilken grad den tillater den kreativiteten gitaristen ønsker osv.

Men litt stikk motsatt av trådens utgangspunkt så opplever jeg også at erfarne musikere som har holdt på en stund, og som til en viss grad er åpne for at HiFi kan være greit, faktisk lett kan bli hektet også. Men etter at et band ble hyret til å spille musikk live over et sett high end høyttalere kom kommentaren i all uoffisielhet etter på: "Hva er egentlig poenget med å bruke så mye energi på å vise folk at dette er elendig PA?"

Helt på andre siden i forhold til dette observerer jeg også at en del av de som har holdt på med hifi i mange år (langt fra alle) begynner å interessere seg for musikk på et helt annet nivå. I denne fasen er det ofte folk tar fullstendige utskiftninger og ender opp med noe totalt annet enn de tidligere har hatt. De begynner å høre på innspillinger på en annen måte og blir mer opptatt av utøvernes kvaliteter enn 3D og detaljer. Vi snakker ikke da bare om hvorvidt de klarer å synge tonerent eller om de kan dra et kult gitarriff, men om alle de nyansene som gode utøvere bevisst legger inn for å skape liv og stemning, sagt med andre ord: "Gåsehudeffektene".
    Helt korrekt det du sier Snickers-is, kan ikke bli mer enig, derfor gidder jeg ikke plukke på hvert punkt og fortelle hvorfor jeg er enig.

Ellers så har dette du kaller "Gåsehudeffektene" tatt over de fleste andre lidenskaper jeg har hatt som hobby. Denne effekten er individuell, altså at en person får dette betyr ikke at en annen får det; Derfor er denne hobbyen med hjemmekino/HIFI så avhengighetsdannende, for å oppleve akkurat det, mens du gliser i godstolen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg både musiker (amatør) og hifi entustiast, men det virker som dere sier som at de fleste musikere ikke interesserer seg veldig for hifi. Svært få av de jeg kjenner i miljøet har noe bedre enn små data-høytalere. For meg er helt klart musikken viktigst, men musikken kommer jo bare bedre frem på et godt anlegg så det har etterhvert også blitt svært viktig for meg.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den svenske dokumentaren i går, hvor det ble påstått at undersøkelser viser at HiFi folket i størst grad brukte musikken for å lytte til anlegget heller enn å bruke anlegget for å lytte til musikken. Ergo, det er ofte mer anlegg det handler om enn nettopp musikken.

Og akkurat det treffer meg litt også, skal innrømme at min interesse for HiFi både beriker mine musikkvalg, men desverre så begrenser det musikkvalgene også - tror de fleste styrer unna musikalske perler fordi dem låter ille på anlegget mens på den bærbare elelr i bilen så går dem ok. På samme måte som man av og til setter seg ned for å lytte til en god innspilling om enn ikke fordi den er den musikalsk mest fengende.

Vil nok føle seg truffet mange nå, men tenk over dette. Jeg har tenkt over min situasjon i alle fall, og må overfor meg selv desverre innrømme at det handler vell så mye om anlegg som om musikk. Er veldig glad i og nær avhengig av musikk, det påfallende er likevell at noen av mine største øyeblikk med musikken ikke nødvendigvis har vært på ett bra anlegg, akkurat det er litt tilfeldig hvor er i grunn.
    Har tenkt litt på det samme, hvis jeg skulle gi noen personlig konklusjon må det bli at det er umulig å nyte og analysere samtidig.(selv om enkelte vil påstå de klarer det, kan man overhodet ikke fokusere på lyden og musikken samtidig.) For mange av oss hifi-interesserte tror jeg "historien" går omtrent som følger:
    *i utgangspunktet glad i musikk
    *oppdager at musikk man kjenner(eller ikke) høres bedre/annerledes ut på et annet anlegg
    *begynner å analysere i form av å lete etter godlyd i produkter/tweaking etc. - og i tillegg skaffer seg kunnskap
    *kjøper anlegg, som man jo ønsker å få det beste utav, dermed lytter man til lyden, for å finne forbedringer ved plassering/tweaking
    *man lytter mer til lyden enn musikken(individuelt selvsagt)
    Vil forøvrig poengtere at det igrunn ikke er noe feil ved at interessen kan gå mer over i det tekniske, er en like redelig hobby som musikk det.

For min egen del har det riktige blitt å skille musikkinteressen fra teknikkinteressen ved å bevisst velge bort å "studere" teknikken, og produkter for en periode, og kun fokusere på musikk. (Har vært borte fra forumet i en lengre periode, og ikke lest blader.)rett og slett tømt hodet for tanker om mulige forbedringer, opgraderinger og annet som for meg distraherer når jeg i utgangspunktet ønsker å bare nyte musikk/film. Dette funker veldig bra for meg.
    Men teknikkinteressen er også tilstede, så nå er jeg igjen på leting etter nytt utstyr. Når jeg er fornøyd, kommer jeg igjen til å "koble ut", og lytte til god musikk, og nyte gode filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Du må høre Ann De Franco!
    Takk for tipset! Skal på platejakt så snart penger kommer inn på min konto (umulig nå om dagen), i alle fall, jeg har notert meg en hel masse tips og nå fikk jeg ett til på blokken. Definitivt spennende om det er "usminket" akustisk musikk som ikke er "bearbeidet"...

Burre; Jeg misunner deg om du bevisst klarer å velge bort det å lytte til anlegget, det er ikke så enkelt for meg når det er det jeg lytter til. Kan si det slik at når jeg lytter til det så gjelder både musikken og lydopplevelsen. Annet blir det heller andre steder, i hodetelefoner, i bil, hos andre etc. (der blir ikke lytteopplevelsen det jeg fokuserer på og jeg er ikke så analyserende hva gjelder lyden, så sant jeg ikke hører på ett godt oppsett da).

Tror mange kjenner seg igjen i hvordan du beskriver en audiofil, i alle fall gjør jeg det og vil overaske meg om ikke mange andre kjenner seg igjen i mye i en slik profil også.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •