Noen her som hører med øynene? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 114
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Sakset ett utdrag fra ett svar:

Meg du sikter til?

Da vil jeg starte med det siste du sa, at ikke alle vil forstå deg... Vell, om du tolker meg dithenn at jeg rakker ned på andres valg så gjør jeg IKKE det altså. er frie til hva dem vil dem, og jeg dømmer aldri noen for valg av stereokomponenter.

Synd du ser meg som en som rakker ned, jeg stiller bare spørsmål for å få debatt og å lufte tanker her....
    Har andre spesifikt i mine tanker, overhode ikke deg da jeg knapt kan huske å ha lest noe fra deg.

On-topic: Jeg synes ærlig talt at dem som ønsker å bruke mye penger kan få gjøre det i fred og ro. Gir det noen et stort løft med en dyr strømkabel - javel, flott for dem at dem fikk et etterlengtet løft. Da blir det så himla feil at en bedre viter med verdens beste kabel som han la i handlekurven sammen med en frossen Grandis eller en pakke skruer kommer og peker nese: hør her, jeg har verdens beste kabel. Den ga jeg 2 bugg og 1 gråstein for - mye bedre enn din, ditt fjols. Nå leser man det aldri rett ut, men en hver som har et snev av sosial antanner og har lest ei bok(eller Donald for den saks skyld) vet at mye står skrevet mellom to linjer.

Dette forumet hadde vært på et mye høyere nivå den dagen folk hadde lagt misunnelsen sin til side, i stede for å benytte sin vrede på å prøve å fremstille andre som litt lettlurte fjols. La andre få kjøpe hva dem har lyst på - det finnes ikke noe fasit for hva som er optimalt for hele gjengen her inne, men det glemmer de fleste. Hadde vært jævlig kjedelig her inne hvis alle hadde samme dvd spiller, høytalere, kabler og tv-skjermer. Hva skulle vi gjort her inne da?

Lar man mangfoldet blomstre, kommer det garantert mye fornuftig ut av det som vi alle kan ha nytte av!

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har andre spesifikt i mine tanker, overhode ikke deg da jeg knapt kan huske å ha lest noe fra deg.

On-topic: Jeg synes ærlig talt at dem som ønsker å bruke mye penger kan få gjøre det i fred og ro. Gir det noen et stort løft med en dyr strømkabel - javel, flott for dem at dem fikk et etterlengtet løft. Da blir det så himla feil at en bedre viter med verdens beste kabel som han la i handlekurven kommer og peker nese: hør her, jeg har verdens beste kabel. Den ga jeg 2 bugg og 1 gråstein for - mye bedre enn din, ditt fjols. Nå leser man det aldri rett ut, men en hver som har et snev av sosial antanner og har lest ei bok(eller Donald for den saks skyld) vet at mye står skrevet mellom to linjer.

Dette forumet hadde vært på et mye høyere nivå den dagen folk hadde lagt misunnelsen sin til side, i stede for å benytte sin vrede på å prøve å fremstille andre som litt lettlurte fjols. La andre få kjøpe hva dem har lyst på - det finnes ikke noe fasit for hva som er optimalt for hele gjengen her inne, men det glemmer de fleste. Hadde vært jævlig kjedelig her inne hvis alle hadde samme dvd spiller, høytalere, kabler og tv-skjermer. Hva skulle vi gjort her inne da?

Lar man mangfoldet blomstre, kommer det garantert mye fornuftig ut av det som vi alle kan ha nytte av!
    Enig med deg der ja! Fikk meg en liten latter i tillegg..hehe :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hehe. Han startet nå tråden og har klare meninger i alle postene jeg har lest så langt, så noe må du ha fått med?
    De andre du egentlig tenker på vet vel kanskje det selv. Jeg har lest mye Donald og føler at dette ikke gjelder meg. Håper jeg har rett der hehe.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange svar på et innlegg som har så lite kostruktivt å si utenom å starte en diskusjon uten konklusjon.

Er det noen som tror man kan bli enig? ... Og ikke be meg om råd.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg gidder ikke å irritere meg over at folk kjøper stjernevibrasjons-essenser eller volumknotter. Eneste jeg irriterer meg litt over er at jeg ikke kom på å selge det selv... ;-)

Genialt sagt Rune!! Kanskje det er det vi fleste erger oss over

PS! Jeg har tro på volumknappen!! Den må gi mer liv i lyden, da tre er mer ekte en en plastknapp...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Så mange svar på et innlegg som har så lite kostruktivt å si utenom å starte en diskusjon uten konklusjon.

Er det noen som tror man kan bli enig? ... Og ikke be meg om råd.
    Enige? Aldri i livet - alt for mange som ønsker å stikke frem sitt ego og fortelle at dem sitter på fasiten. Mye bedre å leke med åpen fasit eller hva?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Hehe. Han startet nå tråden og har klare meninger i alle postene jeg har lest så langt, så noe må du ha fått med?
    De andre du egentlig tenker på vet vel kanskje det selv. Jeg har lest mye Donald og føler at dette ikke gjelder meg. Håper jeg har rett der hehe.
    Har ikke sett så mye etter hvem som har skrevet hva, bare lest overfladisk og raskt over - noe jeg føler holder enkelte ganger. Alt er jo gammelt nytt, bare i form av nye ord og settninger :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaner81
    Jo, men hvor fancy kan en vanlig strømkabel lages? Og hvor mye har det egentlig å si med den siste meteren fra veggen og inn i utstyret når stømmen kommer i kilometer på kilometer med vanlig kabel som ikke leder ved 90% av lysets fart, men nermere 50%? (lysets fart i vakuum ca. 300 000 kilometer i sekundet) Eller er i OFC...
    snodig elektrisk annlegg du har da her er det 10-30m fra rom til inntaket som består av alt annet enn "vanlig kabel". før trafoen er det selvsagt enda fetere saker.
    strømkabler som følger med apparater er vel også uskjermet 1mm2? mens standard i veggen er 2.5.
    fikk litt tightere bass når jeg lodda en solid core grøftekabel som nettledning.. men er ikke noe jeg gidder å bruke mer tid på nei

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Og er det da greit at bedrevitere som overhode ikke har noen mer kjennskap til digitalteknikk og signalbehandling enn at det går strøm i kabelen og digitalt er masse "enere og nuller, tar til orde?

Jeg skjønner poenget ditt. Kabeldiskusjoner bør være forbeholdt de som har litt bedre kjennskap til hobbyen/sitt anlegg enn de ferske og naive (vi har alle vært der ops: ).

Når det er sagt så må jeg si at det sannelig ikke ofte du ser at noen prøver å dytte "religion" over på andre (så fremt man ikke oppfatter all diskusjon om kabler som religion). Det må være lov å komme med anbefalinger på et spesifikt produkt, uten at en som ikke en gang har prøvd det skal ta på seg kronen og latterligjøre alle som åpner kjeften...
    Poenget er at det ikke finnes dokumentasjon på at det er lydmessige forskjeller på for eksempel optiske og elektriske digitalkabler, men det er nettopp dette de påstår på HFK. De anbefaler et spesifikt produkt ("denne optiske kabelen fra TaraLabs til 1195,- gir sinnsykt bra lyd, den bør du kjøpe når du skal ha et anlegg i den prisklassen"), men jeg mener likevel at man her faktisk kan åpne kjeften uten å ha prøvd kabelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for all del, sammenlign en strømkabel med den viktigeste delen av et anlegg.
    Mesteparten av all forvrenging skjer i høyttaleren.
    For en høyttaler betaler du faktisk for forholdsvis mye mer lydkvalitet enn hva du gjør når du kjøper en dyr strømkabel.
    Strømkabel dreier seg om status og får i det store og hele null og niks å si for lydkvalitet.
    Kjøp heller et nettfilter/UPS.
    siden du absolutt fortsetter så må jeg vel svare.
    Kan du vise meg vor jeg har sammenlignet en strømkabel med det viktigste i et anlegg? og hva er det viktigste i et anlegg?? å påpakke meg meninger jeg ikke har eller gitt uttrykk for at jeg har kan du enkelt og greit bare drite i!
    Hvor mange strømkabler har du testet ? hvilke? og på hva slags utstyr?
    og du fortsetteter å latterligjør alle som faktisk har testet slikt utstyr og kommet fram til at det faktisk har noe å si.

Hvorfor er det så mye bedre med et nettfilter? Å anbefale noen å kjøpe et nettfilter ser jeg egentlig ikke på som et fantastisk råd, da mye av filtrene som er på markedet i dag har variabel virkning på støy, og man må vel i utgangspunktet vite hva man vil bli kvitt før man skal ha noe slikt.
    Er selv palget med "brum" fra trafo pga nettstøt, og av de 4 nettfiltrene jeg har prøvd var det kunn et av dem som var istand til å dempe/fjerne slik støy. pris kontra kvalitet i dette tilfellet, de billigste gjorde ikke en dritt med støyen, mens det dyreste fjernet stort sett alt.

Newcomer vaner81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    snodig elektrisk annlegg du har da her er det 10-30m fra rom til inntaket som består av alt annet enn "vanlig kabel". før trafoen er det selvsagt enda fetere saker.
    strømkabler som følger med apparater er vel også uskjermet 1mm2? mens standard i veggen er 2.5.
    fikk litt tightere bass når jeg lodda en solid core grøftekabel som nettledning.. men er ikke noe jeg gidder å bruke mer tid på nei
    Jo, takk. Har jobbet i everk tidligere. Vet godt at strømmen ikke går i 1.5 mm2 hele veien fra generator til forbruker.
    Men everkene betaler heller ikke 1000 kr/m eller mer når de kjøper inn kabel. Ikke for de spinkle kvadratene ihvertfall.
    Det var det som var poenget.
    En kabel renser ikke støy eller tar bort overspenninger fra nettet.
    Den kan forhindre at støy kommer inn akkurat de metrene den går fra stikkont. og inn i utstyret, hvis den er skjermet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    er det et stort poeng å være så usaklig som overhode mulig?
    kjører en bil som koster 1mill 10 ganger så fort som en som koster 100k?
    spiller en høyttaler som koster 100k 10 ganger så høyt som en som koster 10k?
    hvis målet ditt kun er å få lyd ut av noekan du dra på dynga og finne noe der, blir det jo gratis.

denne diskusjonen ser jo ut som det bare kommer dritt ut av så jeg kommer ikke til å svare på flere usakligheter fra deg.
    Her er sammenligninga di.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er sammenligninga di.
    du skrev:
    Men du sier jo at pris og kvalitet går hånd i hånd, så en strømkabel til 20 000kr må jo være 1000 ganger bedre på å lede strøm enn en til 20 kr?

og jeg svarte:
    kjører en bil som koster 1mill 10 ganger så fort som en som koster 100k?
    spiller en høyttaler som koster 100k 10 ganger så høyt som en som koster 10k?

jeg har ikke sammenlignet noen kabel med en høyttaler. Du sier at en kable som koster 1000 ganger mer enn en annen skal yte 1000 ganger mer, er det da ikke naturlig at dette skal gjelde på andre ting?
    og jeg sprørr igjen siden du ungikk å svare på dem istad:
    Hvor mange strømkabler har du testet ? hvilke? og på hva slags utstyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at pris og kvalitet går hånd i hånd er da en ganske drøy påstand.
    Selvfølgelig pleier det å være en sammenheng, men slett ikke alltid.

Prisen på et produkt er summen av produksjonskostnader og fortjeneste til produsent og evt. mellomledd.

Altså, hvis man ikke klarer å forhandle seg frem til gode innkjøpspriser på komponenter, har gammeldagse/ineffektive produksjonmetoder, høye lønnskostnader, høyt skattetrykk for bedrifter (les rød/grønn regjering), stor fortjeneste osv. så vil prisen på sluttproduktet gå opp.

Jeg kan ikke se at noen av disse momentene skal heve kvaliteten på sluttproduktet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri testet en strømkabel som skal gjøre underverker for lyden, og kommer aldri til å gjøre det. Fordi den ikke gjør noe med strømmen som går igjennom den av betydning. Dette har jeg skrevet i poster tidligere i tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri testet en strømkabel som skal gjøre underverker for lyden, og kommer aldri til å gjøre det. Fordi den ikke gjør noe med strømmen som går igjennom den av betydning. Dette har jeg skrevet i poster tidligere i tråden.
    just var akkurat det jeg trodde, alikevell avfeier du alle som har testet og mener at eneste grunnen de bruker slike produkter er for å få status og pga placebo effekt, og dermed prøver å latterligjøre alle som gjør det ytterste for å få maksimalt ut av sitt anlegg, og kansje legger litt mer penger i det en deg selv, kansje det er mulighet for sjalusi med i spillet her og.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at jeg skal bestemme hva andre vil legge penger i, men å kjøpe en dyr strømkabel kan jeg ikke se hjelper i det store og hele.
    Folk som kjøper slikt kan umulig ha serlig peil på elektrisitet.

Du kan jo forklare meg hvordan en dyr strømkabel kan gjøre det bedre enn en helt standard strømkabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at jeg skal bestemme hva andre vil legge penger i, men å kjøpe en dyr strømkabel kan jeg ikke se hjelper i det store og hele.
    Folk som kjøper slikt kan umulig ha serlig peil på elektrisitet.

Du kan jo forklare meg hvordan en dyr strømkabel kan gjøre det bedre enn en helt standard strømkabel?
    som sagt før har jeg ikke nokk kunnskaper om emnet til å kann utdype dette, og jeg foretrekker å lytte til produkter istede for å kjøpe pga av kunn gode spesisfikasjoner.
    Ja du er bra heldig stilt du som er elektrikker og "allvitende" og har så mye mer peiling enn alle oss andre idiotene på forumet. Hva med å prøve noen gode strømkabler i et godt anlegg før du uttaler deg bombastisk om emnet som du sier du ikke har noen erfaringer med?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig hva en meter av totalt rundt 1km i de fleste tilfeller vil ha å si for lyden vett du!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan forhindre at støy kommer inn akkurat de metrene den går fra stikkont. og inn i utstyret, hvis den er skjermet.
    Det er vel derfor folk kjøper det! Du sier her at den renser de siste metrene, og alle vet jo at det på de siste metrene at komponenten står

Jeg synes dette forumet er feil plass å "mobbe" eventuelt si at ting de liker er bortkastet penger. Når det er folk som betaler annonse plass her for å selge disse tingene mange sier er bortkastet :-|

ps: dette gjelder ikke bare det vaner81.. mer generelt

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •