Hva streber dere etter? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roald

Jeg trodde da 801 var brukt i noen kjente studioer

Mvh
    Jeg snakktet generelt. "En eller annen". Studioer bruker mange forskjellige typer høyttalere, avhengig av hvilke jobb som skal gjøres.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    I likhet med trådstarter har jeg hevdet lenge at man har fjærnet seg fra realismen, alså "naturlig" lyd.

En ideell høyttaler skal ikke trekke noe fra og ikke legge noe til, og den finnes ikke.

Men ved å benytte en eller annen studio monitor kan man i alle fall tilnærmet høre hva artist og produsent har funnet ut hvordan de mener det skal låte.
    Må blåse litt liv i denne tråden igjen!

Som jblfan nevner, så måtte jeg ta skrittet til aktive studio-monitorer for å få den realismen jeg personlig mener et high-end anlegg skal låte.

Dersom noen er interessert i, det jeg selv mener, er tilnærmet "ekte" lyd, så ta kontakt for en prøvelytt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men låter det engasjerende og bra? (jeg har ingen baktanker med dette spørsmålet forøvrig, jeg er bare nysgjerrig)

Forøvrig er det morsomt å se at mine uttalelser fra mai 2007 er det motsatte av mine nåværende preferanser.
    Jeg kastet realismen på båten for å oppnå et kjempestort lydbilde som blir mer engasjerende og rått med skikkelig fylde som ikke innehar et snev av nøytralitet, bare naturlighet. Det morsomme er at prinsippene er de samme på utstyrssiden, men jeg tilnærmerer meg tuningen av anlegget på en helt annen måte.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten: Du får bruke Cheskys "Chesky Jazz & Tests" plater til å teste realismen på trommer, siden det er din forte.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Morten: Du får bruke Cheskys "Chesky Jazz & Tests" plater til å teste realismen på trommer, siden det er din forte.
    Ser veldig spennende ut!

Har du noen av de?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men låter det engasjerende og bra? (jeg har ingen baktanker med dette spørsmålet forøvrig, jeg er bare nysgjerrig)
    Har en rimelig rett og "kjedelig" frekvenskurve nå og alt låter naturlig (altså likt med virkeligheten) og ekte (slik det er mikset). Dette engasjerer meg veldig, da jeg kan høre forskjell på mikrofoner som er brukt og forskjellen på cymbaler, strenger på gitar, etc. med alle ulydene som skal være der:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •