Susing ved bruk ved preout

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing ved bruk ved preout

Jeg har akkurat investert i er par midgard 4.1 blokker som jeg har koblet opp. Når jeg skulle starte å teste lyde oppdaget jeg en ganske kraftig suselyd i høytalerene. Jeg bruker en Denon 2807 som preout på frontene (b&w 703). Kjører jeg lyden direkte fra recieveren er det helt stille. Nå er lyden der hele tiden og er like sterk uansett volum eller om jeg spillermusikk eller ikke. Jeg bruker nå en lang rca kabel og XLA-RCA adapter til monoblokkene.

Jeg har prøvd med litt forskjellige lengder på RCA-kabelen og høytalerkabelen. RCA-kabelen er en QED kjøpt på HIFI-klubben. Den se veldig tynn ut, men jeg fikk beskjed om at den skulle være bra. Har også prøvd med andre og billigere varianter. I alle tilfeller er suselyden der, men den ser ut til å bli minst med QED. Har en lang og en kort. Synes å merke et den korte gir noe mindre suselyd. Har også flyttet rundt på kabelene så de ikke ligger i nærheten av andre kabler. Her fant jeg ingen forskjell.

Jeg har også en sub som er koblet til en prout utgang. Også denne gir noe suselyd, selv om dette er noe mindre.

Noen som har tips til hva dette kan være? Takker for alle råd! Lyden er såpass plagsom at jeg har koblet ut monoblokkene inntil videre.

Monoblokkene er akkurat koblet opp. Kan årsaken være at de ikke er varme enda?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe å si at jeg ikke har bananplugger eller spader på høytalerkablene?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettstøy

Det kan være nettstøy. Recivere er ikke så motaglig for dette som effekforsterkere og dette kan du mulig bli kvitt ved.

-1 sette i en kabel uten jording.
    -2 Setter kontaktene til midgard i en kontakt som er et stykke fra en digital skilde.
    -3 bruke et nettfilter
    -4 benytte et galvanisk skille på tv entenen. (dette er noe jeg ikke har erfaring med men det står om det flere steder på forumet).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bannan plugger skal ikke ha noen betydning me hensyn til støy.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Det kan være nettstøy. Recivere er ikke så motaglig for dette som effekforsterkere og dette kan du mulig bli kvitt ved.

-1 sette i en kabel uten jording.
    -2 Setter kontaktene til midgard i en kontakt som er et stykke fra en digital skilde.
    -3 bruke et nettfilter
    -4 benytte et galvanisk skille på tv entenen. (dette er noe jeg ikke har erfaring med men det står om det flere steder på forumet).
    Hvor tenker du at kabelen uten jording skal settes inn?

Har prøvd med en skjøteledningog koblet blokkene til ulike uttak i huset. Fant ikke noe forskjell ved dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er jordet kabel på de kan det hjelpe om du bytter strøm kablene til uten jord eller bare koble de opp i et støpsel som ikke er jordet.
    Ikke prøvd dette selv men har lest at noen har blit kvit støy på den måten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Ser ut som jeg fant problemet. Jeg nappet ut antennekabelen og det ble helt stille. Får prøve å skaffe meg et galvanisk skille. Ser at flere har løst problemet med et slikt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre at prob var løst:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Puhhh

Da var galvanisk skille på plass og alt funker utmerket! ingen støy. Hater det når man ikke finner løsningen på slike problemer, men det er desto bedre når man endelig finner løsningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •