Dyre anlegg. Hva vet kona...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dyre anlegg. Hva vet kona...

Mange dyre anlegg her på forumet. Jeg bare lure på hva en sier til sin bedre halv del. Jeg skal må nok innrømme at jeg pleier å runde av prisen litt nedover for å få aksept for min dyre hobby. Kanskje av og til tar en liten bløff. Vet det er ikke bra. men tipper jeg ikke er den eneste. :-D Hadde vært moro å dratt i gang en tråd om teamat. Min fru leser ikke her. Men det gjør kanskje deres?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Jeg er så heldig at min "bedre halvdel" syns det er greit, men så er vi jo ikke gift og jeg har jo ikke engang begynt på den virkelig "dyre" delen av hobbyen

Det er faktisk mer min mor som syns jeg sløser penger på lyd og bilde :-D

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun vet alt, og er med på planlegging og innkjøp. Hun liker også å ha god lyd og bilde i stua.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster
    Hun vet alt, og er med på planlegging og innkjøp. Hun liker også å ha god lyd og bilde i stua.
    Samme her, og det trives jeg veldig med.:-D

Vi er begge enig i at dette er vel anvendte penger fordi vi investerer i noe vi bruker veldig mye tid på. Vi elsker å se filmer og serier, så lyd og bilde er like viktig for oss som andre ting. Derfor er vi også interessert i å kjøpe kvalitet selv om det kan koste endel ekstra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona vet om ka som blir brukt av penger, nesten.... Finaniserer og ein del med overtid på jobb, så da er det litt meir ok.

No er ho og nesten like interessert som meg og, så det hjelper på.

Solgte Optoma Hd70 og lerret til ein kollega, og ho var ganske så deppa av at det forsvann.. No har me vært uten projektor ein måned, og begynner å bli deprimert eg og..:P Men, ny leilighet gjorde det nødvendig.. Nytt spesialbestillt lerret kjem med tida, er påvei..

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kona mi var med i starten på å betale halvparten, men jeg skjønte straks hvor grensa var, så da bare unnlot jeg å si hva nye invisteringer kostet. Regelen var" vil du vite prisen, må du betale halvparten" :-). Men har runna nedover noen ganger ja, og har ingen dårlig samvittighet for det.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forloveden

aksepterer hobbyen min og det er jeg glad for, hun liker også musikk og film men er vel ikke så opptatt av kvaliteten på lyden ennå.
    Men hun er veldig bevist på at ting skal se bra ut og har også begynt å få et øre for god lyd i senere stund. Hun vet hva alt koster men har satt et ultimatum, hun vil ikke høre snakk om dårlig råd. Så da får jeg bare holde tett om penger etter dyre innkjøp!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forteller hva alt koster, selv om samboeren min omtrent får slag enkelte ganger før nyinnkjøp. Hun bryr seg ikke om hverken god lyd eller bra bilde, bare hun får se film. Men hun er veldig forståelsesfull og gir meg frie tøyler så lenge jeg bare bruker mine penger og det ikke går utover min del av husholdningsbudsjettet

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke gift enda, men dama vet hva ting koster og sånn og har innsett at det bare er noe hun må leve med. Hun på sin side har sagt det er greit i og med at hun vil ha flygel om noen år... Hun er også veldig glad i musikk så det er jo ikke bare meg som er interessert, hun bare orker ikke bry seg med å ha oversikt over og interesse for alle duppedittene.

"Sa du 40 000???"

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Stakkars meg, jeg er gift, men det er jo min feil Heldigvis bryr ikke kona seg stort. Hun nyter dette selv. Jentekvelder med mat og film. Som sagt rundes prisen ofte nedover. Så lenge det ikke går utover andre ting så er det greit. Får håpe hun har andre interresser enn å snoke her på AVF.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg får spørsmål om hva den nye duppeditten min kostet, så spør jeg henne hva de nye skoene hennes kostet, og så er den diskusjonen over

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke begynt og handle anlegg ennå, men madammen har sagt at så lenge hun kan få plass til og male i nærheten av anlegget (Hun er flink sanger, så hun blir sikkert glad hvis jeg får tak i noe som virkelig gir god lyd) så hun kan høre på musikk, og det ikke går ut over budsjettet så har jeg ganske frie tøyler, men jeg tror hun hadde blitt sur hvis jeg hadde fyrt av noen tusen kroner på en kabel, og andre små ting.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kinoen i kjelleren og kona overlater alt til meg. Når jeg bestilte en 42 Pioneer tommer plasma for ca 3 år siden ville hun vite hvor stor den ble. Jeg målte opp på veggen og kommentaren hennes var, er den ikke større ?, Finnes det ikke større ?. Jeg endret bestillingen til en 50 tommer til våre to gutters store begeistring. Hun vet den dag i dag ikke at den kostet kr 90.000,-
    Hun er aldri på avforum, (tror jeg :-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    når jeg får spørsmål om hva den nye duppeditten min kostet, så spør jeg henne hva de nye skoene hennes kostet, og så er den diskusjonen over
    . Godt skrevet. Lo litt for meg selv når jeg leste dette.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje med litt dårlig samvittighet jeg startet tråden. Når det er sakt, så har hu veldig forståelse for min hobby. Hu digger film. Jeg har egenlig ingen grunn til å ikke være 100% ærlig. Med mitt tidligere anlegg klaget hu over at jeg spilte høyt. Men nå får jeg ha et mye høyere volum når vi ser på film. Det fordi det gamle anlegget opplevdes mye mere "skrikende" Nå er lyden mere rolig og balangsert, samtidig sinnsykt mere trøkk. Jeg har enkelte kompiser som ville fått granat sjokk viss dei viste hva ting koster. Dem om det.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg spesielt dyrt anlegg enda, men holder på å kjøpe i 60.000 kroners klassen. Forlovenden og jeg gjorde en deal. Hun for lov til å bygge om soverommet (walk in closet) og jeg for lov til å ha projector i stua. Men hun synes jo at sa1750 høytalerene mine er pene å se på så det er jo greit. Jeg har lovet å være ferdig men anlegg kjøp innen november, dvs kjøpe det jeg trenger de neste par årene. Hvorfor november sa du? Fordi da må jeg kjøpe barnevogn o.l. for alle pengene.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona vet hva det koster sånn omtrentlig. Sier alltid at jeg fikk et godt tilbud - så da hjelper det på aksepten.

Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Hvorfor november sa du? Fordi da må jeg kjøpe barnevogn o.l. for alle pengene.
    Gratulerer med tilveksten pesnp!:-D

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste opp litt ting og tang her til kjærringa.. Herregud for en idiot osv ble hennes komentarer.. Så jeg tolker det slik at, det hu ikke veit, det har hu ikke vondt av =) hehe... Neida.. Det var en god deal har fungert så langt, er trossallt mine egne penger jeg bruker av.

Felleskonto for utgifter er tingen folkens.. Dere begge setter over en akseptabel sum, som trengs for livets opphold... Så får dere bruke det resterende beløpet på akkurat hva dere vil =)

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Gratulerer med tilveksten pesnp!:-D
    Takk skal du ha:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Felleskonto for utgifter er tingen folkens.. Dere begge setter over en akseptabel sum, som trengs for livets opphold... Så får dere bruke det resterende beløpet på akkurat hva dere vil =)
    Så absolutt!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •