Dyre anlegg. Hva vet kona... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hun får vite alt, men ikke alltid at jeg forteller det før jeg har kjøpt

Lettere å få tilgivelse enn tillatelse!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hun får vite alt, men ikke alltid at jeg forteller det før jeg har kjøpt
    Hehe, jeg har gjort akkurat det en gang. Kjøpte en Furutech-strømplugg, monterte den og da min kjære kom hjem tok jeg henne med bort til subwooferen med strømpluggen og sa: Overraskelse!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å da sa fruen ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Å da sa fruen ?
    Hun ble faktisk litt sjarmert, hun nevner det faktisk fra tid til annen.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, morro

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    vi fikk en liten gutt i går ettermiddag.
    Gratulerer:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona er faktisk enig i å kjøpe den nye 50" Pioneer når den kommer. Den vil passe i stilen, og siden vi kanskje skal selge leiligheten etterhvert, så har jeg "beregnet" at med så fin tv vil verdien på leiligheten øke med ca 20 000,-. Da blir det jo en billig tv

Men lyd er hun ikke interessert i, den kan like gjerne kommer fra tv'en Så det er ikke noe fancy greier her, men fikk da inn noen pent brukte Dali 850 som er bra nok for mine ører.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Dessuten har behovet for andre ting meldt seg i det siste, som barnevogn og slikt side vi fikk en liten gutt i går ettermiddag.
    Gratulerer:-D

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samboeren min vet stort sett hva ting koster, og det er greit for henne. Det er viktigere at det ikke er rotete. Bruk av penger til hobbyer må selvfølgelig ikke gå foran den daglige driften.

Det som er litt snodig, er at de fleste menn bryr seg lite om hva damene bruker penger på, mens jeg tror det er mye flere damer som bryr seg om hva mennene bruker penger på. I hvertfall virker det slik hos mange jeg kjenner.

Vet ikke om dette kan komme av at kvinner ofte er lavere lønnet enn mennene, og derfor kan ikke de bruke så mye penger på seg selv. (sett ut fra modellen: vi deler driften/livsoppholdet likt, resten er våre egene penger, som vi bruker som vi vil)

En annen sak er at kvinner har et bra jevnt forbruk hele tiden (kjøpte noen sko i dag jeg de var så billige, måtte bare ha en lipgloss som var en nyanse lysere enn de 6 andre, kostet bar 279...) Dette får pengene til og fly, uten at man i det heletatt får følelsen av å ha brukt noe/fått noe man har lyst på.
    Tror mennene bruker mindre penger på småting (har ikke denne må ha noe nytt hver dag holdningen), og heller setter seg et mål (dyre ting) og sparer til dette (da bytter vi bare hvert kvartal :twisted: ).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk kvinnfolk er jo å kjøpe ting de ikke trenger fordi det var salg...det var jo sååå billig.

Nei,er gla den tid er forbi,fått så hatten passer jeg og,akkurat som de fleste andre her.......

hatt noen tilfeldige forbipasserende forhold innom her,en gjenganger er,dårlig råd,,,"har du noen penger??" Du sløser jo bort penger på lyd......Jeg sliter jo med å få kjøpt meg en bil til 10 k,og du har jo det anlegget!!Syntesdu bruker pengene ufornuftig jeg""

Så da er det jo bare ett tupp i ræva så er vi ferdige med sånn syting!!He he

Lett når det er tidelig i prossessen,mer vrient i et seriøst forhold,der man ønsker å ta litt vare på den værre halvdelen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo litt forskjell.....

Husker vi kjøpte gardiner i stua for kr 5k - skal si jeg sleit da. Jeg var strålende fornøyd med de som hang der fra før. Men man må jo liksom være med på sånne ting også. Vise opp et intressert utrykk og ljuge i vei om at det var jammen et godt kjøp osv.

Greit nok. Så etter tre måneder måtte vi ha nye, hun var lei av de alt. Da hadde jeg det skikkelig vondt, et jævla trauma spør du meg. Kan få mye bra utstyr for slike penger.

Men jeg ser jo at det er mange her inne som bytter stereo i hytt og pine. Det er nok en del koner som sliter der ute.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel like lur bruk av penger å bytte komponenter i et anlegg etter 3 mnd som gardiner....Kanskje værre med gardiner,de henger jo bare der...

har mine på 5 året nå jeg,kjøpt på jysk for 300,-(2 sett)---Men sånn er kvinnfolk,he he.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke så veldig smart å holde ting skjult for hverandre. I et samliv er åpenhet, ærlighet og det å stole på hverandre 3 kjerneverdier.

Det var moralen!

Så var det det rent praktiske:
    jeg har over 22 år med ekteskap bak meg - med samme kvinne - og jeg håper vi har 22 år foran oss også

Min erfaring er at det å kjøpe av felleskassa uten å være enig om det, skaper turbulens. Dette gjelder like mye gardiner/kjoler/smykker som DVD-spiller/kabler/"dingzer". Dog er prisen ganske viktig. Vi har ikke budsjettforhandlinger om å kjøpe en CD eller en bluse, men vi snakker åpent om større investeringer.

Når det da kom til mitt kjøp tidligere i år så var det i full enighet. En bonus jeg hadde fått som jeg ville bruke på meg selv siden tidligere års bonuser var brukt på felles ting, som oftest til hus&hjem.

Nå skal det sies at det ble litt dyrere enn planlagt, men hele lista ligger på "min hjemmekino" og hun vet at jeg sprakk litt i forhold til budsjett.

Men sammen har vi enormt mye glede av hele hjemmekino-anlegget. Utfordringen ligger nok i å lære henne opp i bruken av funskjonalitetene. Opprinnelig hadde vi tenkt oss et musikkanlegg med veldig få knapper, færrest mulige innstillingsmuligheter, men endte opp med ordinært komponentanlegg. Så nå skal jeg lage en "quick-ref" som jeg henger opp ved siden av anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    når jeg får spørsmål om hva den nye duppeditten min kostet, så spør jeg henne hva de nye skoene hennes kostet, og så er den diskusjonen over
    må innrømme at jeg smilte da jeg leste denne....haha, veldig bra faktisk =)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En og annen hemmelighet må man jo få lov til å ha?
    For min del forteller jeg sjelden eller aldri min "kroko" hva mine hobbies virkelig har kostet, og kommer vel fortsatt til å kjøre det løpet.
    Ikke minst fordi forbruket på spinnesiden er relativt friskt, i forhold til hennes inntekt. Og som dermed eter seg godt innpå vårt samlede budsjett.
    Skulle man da føle anger eller få dårlig samvittighet om man i ny og ne skeier ut litt til egen fordel? Nope.
    Det er to ting her i verden jeg ønsker å ha for meg selv: Det ene er tannbørsten, den andre er lommeboka. ;-)

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det ikke prisen som er problemet, så lenge det ikke går utover fellesutgifter. Her er det selve bytte som skaper problemer...

Samboeren er nemlig ikke av det tekniske slaget, og hver gang jeg drar en ny forsterker, tv, etc inn i stua bruker hun mange uker på å bli fortrolig med å styre den... Når hun endelig begynner å få til en ting dukker det opp noe nytt...

Denon'en jeg har nå er vel den hun har lært seg raskest og liker best, så når jeg om en stund vil bytte den blir det nok noen sure miner...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La kona beholde denonen og sett opp noe nytt v.s.a...da er det ikke elnge før hun får lyst til å fikle med nygreiene...isteden tipper jeg..Og i ettertid kan du kanskje avse litt av summen på bruktsalget til "sosiale formål",eller andre huslige innvesteringer kansje..endelig helg,og tid til musikk.....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •