Dyre anlegg. Hva vet kona... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som svar på tiltale når man kommer hjem med halen mellom beina og en ny tung pappeske tar man bare frem sitt beste selgersmil og sier:

1. Per kilo koster det sannsynligvis 1:10000 av hva din sminke koster.... Og du som ikke trenger sminke for å se pen ut en gang.

2. Jeg fikk en særdeles hyggelig pris, og ved salg av den gamle delen ble mellomlegget ubetydelig. Det var vel nesten så jeg sitter med penger til overs (men bare nesten).

3. Nei, det var ikke mye å snakke om. Neppe noe du kommer til å merke på din levestandard. Jeg meldte meg forresten samtidig inn i Redd Barna på vei til Hifi-sjappa.... Føles virkelig godt å kunne hjelpe noen.

4. Den er bare på hjemlån kjære. (langtidslån)

5. En kjent mann sa en gang "Alt er relativt", og til den knallprisen jeg forhandlet meg til kunne jeg samtidig kjøpe en flott blomst og en flaske nydelig dyr vin som vi kan dele.

6. Ca. 5000 (Matte var aldri min sterkeste side, men jeg fikk i allefall med meg at en null fra eller til forandrer ingenting).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er også å kjøpe ting som ser så bra ut at de faktisk pynter opp stuen. Jeg kaller det kunst som også kan spille musikk. Og kunst er vel verd å investere i.=)

Edit:
    Jeg vet at du er meget flink til å kombinere kunst og Hi-end, HåkonN.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bedre halvdel er vel heller ganske nøytral, hun himler rett som det er me øynene og det kommer nå et HÆ??? i ny å ne da jeg viser henne planlagte oppgraderinger på nettet. Men hun sier det er mine penger så jeg får velge selv hva jeg vil bruke de på. Det er vel heller noen av mine kamerater som synes jeg e spinnvill.

Trøster meg med at de er bilinteresserte og spenner tusenvis på dekk,felg styling og motordeler som ser fine ut???!?!?!?!?! slik at det er rene kunstmuseet under panseret.:roll:

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke en shit, kjøper det jeg har lyst på. Det er jo mine penger... Jeg sier ikke noe når hu kjøper dilldall, for det er jo hennes penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen hemmeligheter for W når det gjelder pris på utstyr. Hun har blitt ganske opptatt av bra lyd og bilde, så det er ikke noe diskusjon om kostnader. Hun liker å se film, og liker også å invitere til jentekvelder i kinorommet. Det har også kommet frem at de fleste jentene som hun har spurt egentlig kunne tenkt seg et ordentlig AV-rom selv. Den eneste betingelsen som gjelder hos oss er at nye investeringer ikke skal føre til problemer med daglige utgifter. Der er vi helt på linje og jeg ville aldri gjøre noe som satte husstandsøkonomien på spill uansett. Så alt i alt går dette veldig fint!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sånn passe heldig selv. Samboeren min er ikke interessert i lyd, men liker at det høres bra ut, men mest at det ser bra ut. Utseende på anlegget altså. Her har jeg et veldig godt argument for fremtidige kjøp. En må jo bytte ut disse svarte kassene med noe finere ikke sant?
    Når vi en gang får kjøpt leilighet må jo jeg bytte ut alt for å passe inn i stilen selvfølgelig

Tror de fleste damer liker lyd og hvis en kan gjøre det på en måte der du later som de får være med å bestemme så kommer du langt. Hvis hun sier: "Ååhh denne var fin", og du ikke liker den så sier du bare at den spiller dårlig, men at den andre høyttaleren spiller mye bedre, og den ser jo minst like bra ut. En må jo ha gode alternativer da. Og selv om det koster litt mer så går det sikkert greit så lenge det ser bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt til min kjære hva ting har kostet. Bare sagt at det vil du ikke vite, og det har hun godtatt. Jeg vil vel egentlig heller ikke vite hvilke verdier hun har sko for (det er MYE tror jeg).

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke no problem med min bedre halvdel da jeg ikke har noen som jeg bor sammen med, men har da "finpussa" prisen på anlegga mine til foreldre og besteforeldre.. feks det jeg har nå som tilsammen koster litt over 20000kr, dette tror de koster 4000^^

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fin oppskrift er jo å fortelle at den nye dingsen du har lyst på koster det dobbelte av hva den egentlig koster. Her får påregnes himling med øyene og kanskje bli kalt dust.

Så etter et par måneder forteller du at dingsen nå har blitt satt ned et par tusen. Nå blir hun bare litt stille, men begynner fort å prate om noe annet.

En måned eller to senere drar du til og forteller at nå går dingsen for halv pris. Prisbeviste som damer ofte er opplever du nå å få beskjed om å forte deg ned i sjappa før de går tom for dingser
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    En fin oppskrift er jo å fortelle at den nye dingsen du har lyst på koster det dobbelte av hva den egentlig koster. Her får påregnes himling med øyene og kanskje bli kalt dust.

Så etter et par måneder forteller du at dingsen nå har blitt satt ned et par tusen. Nå blir hun bare litt stille, men begynner fort å prate om noe annet.

En måned eller to senere drar du til og forteller at nå går dingsen for halv pris. Prisbeviste som damer ofte er opplever du nå å få beskjed om å forte deg ned i sjappa før de går tom for dingser

Haha, Sleipt:twisted:

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, bra triks du Mr_Spock. *notere ned*

Er spesielt en kompis som syns jeg er ganske gal (!) Hvor mye har anlegget ditt kommet på nå a, Herman?
    Sier et par tusen (de vet jo det koster en del mere, hehe), for vil ikke 'skryte'..

Må si mamma ble ganske forskrekka da jeg sa den nye forsterkern min kommer på 8laken.. Er satt ned fra 12500 så det er jo liksom ok =D

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... masse bra her! :P Skal være enig der, jeg har ofte/alltids finpussa litt på prisen, f.eks 7995 er jo 7000.. det vet jo alle :P

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. det er vel egentlig kona som sitter på pengene når "jeg" kjøper ting.. Så jeg er meget takknemlig for ho, og alt hun går med på i min jakt etter go' lyd..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det...

Etter noen år med hyppig utbytting av komponenter er vi vel kommet dit at "din forbanna tosk" er forbi å nå det er dine penger, bare det ikke går ut over hverdagen.

I begynnelsen pynta man litt på prisen, men det er jo så synd at jeg er så dårlig på å lyve. Men hun har nå og kommet dit at hun vet at kvalitet koster,
    å hun er glad i god lyd og bilde.

Men skal sant sies har vi lagt oss med ryggen til hverandre en del ganger, å da er det bare å raska på til nermeste blomster sjappe og rive i noen av "gårdagens ferskeste"blomster eller love henne et par nye sko,,
    Det gjør underverker:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har og funnet ut at venner og bekjente blir sjokka til et visst punkt, men da jeg fortalte hvor mye Brystonen kostet til ei venninne så ble det bare stille. Så det hjelper nok å ta`n helt ut

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har ingen hemmeligheter hos oss, desuten er det jeg der sitter på nettbanken !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte et ordtak engang:

Kvinner kjøper ting til halv pris de ikke har bruk for og menn betaler dobbel pris for ting de trenger...
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min (eller kanskje vår del heter det...) så blir vi enige. Det går stort sett veldig bra. Her i huset er det enkelt og greit slik at vi blir enige, selv om både den ene og den andre svelger mindre kameler i blandt - også viktig at våre investeringer ikke går ut over den daglige driften. Dessuten har behovet for andre ting meldt seg i det siste, som barnevogn og slikt side vi fikk en liten gutt i går ettermiddag.

Men for de som ønsker å dra en liten hvit løgn, les her gutter (og jenter) Forum -> Hvordan lure kjerringa - Diskusjon.no, her kan du få tips :-D

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun kunne ikke bry seg mindre egentlig. Verken på design- eller prissiden.
    Deler min film- og musikkfasinasjon gjør hun heldigvis...

"Gjør hva du vil" - my darling.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gitt opp bedre halvdeler,i allefall på heltid!!

Men husker hvor jævlig kjeft jeg fikk i mine yngre dager,da jeg som ivrig fluefisker,handla meg ei fluesnelle til 3 laken,(for 10 år siden) du dæven å kjeft jeg fikk,ikke best timet heller 14 dager før bursdag,og a mor hadde vært innom sjappa for å se om hu hadde råd til snelle til gutten sin,fikk jo bakoversveis av prisen..He he..

Men det skal legges til at den samme fruen sitter i dag på et meget kompetent EC anlegg,ieget hjem,kjøpt for egne penger...det skal a ha for..godt over 100.000)...

Men er gl JEG BOR ALENE,HAR RÅD TIL UTSTYR OG KAN BRENNE AV LITT PÅ TING JEG VIL HA,OG IKKE TRENGER Å REDEGJØRE FOR NOEN OVER MINE INNKJØP------

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •