Tips til innkjøp av 2.1 oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til innkjøp av 2.1 oppsett?

Hei!
    Nå som planlegging av feriepenger+skattepenger er begynt har jeg funnet ut at jeg trenger et helt greit 2.1 oppsett tilkoblet PCen min da det blir en del serietitting og noe gaming som trenger bedre lyd. Planen er å kjøpe utstyret brukt, og bruke både romperisterforsterkeren min (Marantz PM7000) samt SVS PB10 subben, da jeg skal oppgradere til et par SVS subber i en litt høyere prisklasse til sommeren.

Bruksområde:
    - Hovedsaklig musikk (går mye i alternativ rock og noe rap)
    - Serier
    - Film
    (Med andre ord: Jeg trenger en god allrounder)

Har dere forslag til følgende:
    - Høyttalere (type: stativ)
    - Høyttalerkabler (som matcher marantz forsterkeren og høyttalerne)
    - DVDspiller - helst i champagne utførelse slik som forsterkeren

Pris: 7-10000 for alt. Dvs høyttalerkabler, høyttalere og dvdspiller som gjør en god jobb på musikk OG film. (Hovedsaklig ønsker jeg å kjøpe ting brukt slik at jeg får mest for pengene, da jeg holder meg i en relativt lav prisklasse.)

Håper noen vil ta seg tid til å gi meg et par tips

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Vi diskuterte dette litt på jobb og så lenge både anlegg og skjerm er tilkoblet PCen så trenger jeg strengt tatt hverken DVDspiller eller et rått lydkort?

Det blir optisk mellom PC og forsterker, og såvidt meg bekjent er ikke dagens PC-dvdspillere så allerverst mtp. lydkvalitet ?

Kan noen bekrefte at jeg fortsatt vil få god lyd ved å bruke optisk mellom PC og forsterker? På den måten kan jeg gå for et par høyttalere og kabler, da jeg har resten fra før.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Denne tråden har basicly gått over til:

Hvilke gode stativhøyttalere i prisklassen 5-8.500 kr finnes det ? (Jeg liker høyttalere som spiller detaljert, og har litt punch i bassen.)

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Mentor 1?
    DALI MENTOR 1 Høyttalere

Jeg synes ivertfall de høres veldig bra ut.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krix Equinox?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En System Audio SA720 bør passe fint til dine krav. Litt lavere i pris, men likevel kjempehøyttalere finner du SA710 og SA705.

System Audio SA720 - Hi-fi Center Kjeden

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Hva med Dali Mentor 1?
    DALI MENTOR 1 Høyttalere

Jeg synes ivertfall de høres veldig bra ut.
    Ja. Denne ser spennende ut. Er veldig glad i DALI så de kommer høyt på lista mi, men blir litt for dyrt i førsteomgang. Dali Mentor står på oppgraderingslista, men til selve hjemmekinoen, og da i gulvstående variant.

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Krix Equinox?
    Jeg hørte Krix Equinox på HIFImessen i horten og syns det låt bra. Hvem fører Krix ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dere som har kommet med forslag, men det blir nok et par "interne opprykk" her nå. Jeg har kommet frem til følgende:

1. Marantz PM7000 som i dag har rollen som romperisterforsterker i hjemmekinoen blir flyttet til datarommet, og nye forsterkere til romperister blir kjøpt inn når feriepengene kommer.

2. System Audio SA210 som i dag fungerer som bakhøyttalere i hjemmekinoen blir flyttet opp fra kjelleren og inn på datarommet og får rollen "fronthøyttalere". I stedet for SA210 som bakhøyttalere i kinoen kommer jeg til å kjøpe inn DALI Ikon W2 (ONwall).

3. Høyttalerkablene som i dag brukes til fronthøyttalerne i hjemmekinoen vil bli brukt som kabler til System Audio SA210 på datarommet, og nye kabler vil bli kjøpt inn til frontene i hjemmekinoen. (Xtreme-Cable - SC-4 Bi-Amping Høyttalerkabel)

Tror dette er den beste måten å både oppgradere hjemmekinoen og skaffe seg et greit pcanlegg Sub vil også bli kjøpt inn enda, men der er jeg usikker. Enten skaffer jeg meg en XTZ eller en SVS PB10. Eventuelt så kjøper jeg meg 2stk SVS PB12 og flytter PB10'en jeg har i hjemmekinoen opp. Vi får se hva som er igjen av kroner å øre etter vi har pusset opp kjøkken og soverom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •