Effektiv støvfjerning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Effektiv støvfjerning?

Håper ikke dette innlegget er helt malplassert (admin må gjerne flytte den til en annen gruppe dersom nødvendig), men jeg er interessert i å høre hvordan dere håndterer støvproblemer.

Alle med hjemmekino/musikkanlegg har vel erfart at støv ikke tar seg så pent ut på anleggene/platesamlingen/filmsamlingen deres. Jeg har inntrykk av at det er mer støv enn 'vanlig' i lytterommet/hjemmekino-rommet mitt. Jeg bruker støvkluter med jevne mellomrom, men støvmengden vokser forholdsvis raskt og jeg er ute etter en mer preventiv løsning.

Jeg har hørt om støvfiltre, luftrensere, klimaanlegg, men er det noen her som har noen konkrete forslag eller løsninger som har vist seg å fungere bra i deres hjem?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg har hørt om støvfiltre, luftrensere, klimaanlegg, men er det noen her som har noen konkrete forslag eller løsninger som har vist seg å fungere bra i deres hjem?
    En kvinne.

Inkludert støv har også andre ting en tendens til å forsvinne, eller "rydde" som det vistnok kalles. Slik som f.eks. penger ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjøpt en varmepumpe så vi at det ble mindre støv. Det ser ut som varmepumpen suger en del støv og fanger den i filtrene sine. For info, det er nødvendig å rense filtrene til varmepumpen en gang per uke.

Støv ellers kan være et stort problem hvis du bor i en stor by eller hvor det er mye trafikk. Å holde vinduene/dørene lukket og å bruke en aktiv luftrenser pleier å hjelpe mye.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    En kvinne.

Inkludert støv har også andre ting en tendens til å forsvinne, eller "rydde" som det vistnok kalles. Slik som f.eks. penger ...
    Hahaha enig der =

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    En kvinne.

Noen er vel kanskje heller ikke så begeistret for at kvinnen eller 'vaskedama' flytter og pusser på de dyrt ervervede hi-fi komponentene? Seriøst: Jeg tenker egentlig mer på tekniske, preventive løsninger. Noe manuell støvfjerning må til, men jeg ønsker å redusere støvet i utgangspunktet (finne kilden til problemet for så å ta ondet ved roten).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Etter å ha kjøpt en varmepumpe så vi at det ble mindre støv. Det ser ut som varmepumpen suger en del støv og fanger den i filtrene sine. For info, det er nødvendig å rense filtrene til varmepumpen en gang per uke.

Støv ellers kan være et stort problem hvis du bor i en stor by eller hvor det er mye trafikk. Å holde vinduene/dørene lukket og å bruke en aktiv luftrenser pleier å hjelpe mye.
    Takker for interessante forslag. Er ikke plaget av bystøv, men varmepumpen høres interessant ut. Vet egentlig ikke hva dette er for å være ærlig, men skal se nærmere på dette.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen på støvproblemet har man vel allerede vært inne på. Anskaf en hjemmekino intresert kvinne. Er du heldig liker hun store skjermer og høytalere også slik kona mi gjør. Det var hennes forslag om å gjøre om bestillingen av en 43 tommer plasma til 50 tommer istedenfor. Hun er en reser med støvkluten :-)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lykke til..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som pollensesonger er i gang kan det jo bli en god del mer støv også. Søkte kjapt på nettet og fant en side Luftrenser, ren luft, luftrenser bil, luftrenser båt, luftrenser bobil, luftrenser hjemme, astma, pollen, allergi
    Vet ikke om dette renser støv fra luften men det ser jo litt sånn ut. Ser ut til å være små men effektive saker dette. Ser ut til å dekke litt små rom da så vet ikke helt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •