Demping av vibrasjoner i huset...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demping av vibrasjoner i huset...

Vi har bestemt at vi flytter til Oslo eller nærmt Oslo innen et år ca.
    Det jeg lurer på i denne sammenhengen er hvordan skal jeg få brukt anlegget mitt mest mulig og da spesielt subben som vil lage en del rabalder hvis vi flytter inn i en bygård i 5. etg. eller lignende.

Finnes det enkle triks for å bedre vibrasjonene i vegger, gulv og tak?

En eventuelt leilighet vil bli pusset ned og opp igjen i en minimalistisk ren og stilfull måte slik at en kan ikke ha allverdens med greier langs gulv og vegger etc. I allefall ikke i stuen. Blir det slik at jeg får eget rom for dette så er det noe annet
    Vet det er mulig å legge store steinheller oppå noe lignende soveunderlag og la subben stå oppå der, men bass og lfe vil jo likevel gå i veggene.
    Jeg stoler på deres eminente hjelp her også

PS! En ting jeg vet. Panel kan aldri brukes i en hjemmekino. Og ikke Spot lamper fra Ikea. Klirrer og knaker mye

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du får problemer med naboer før du begynner å irriterer dig over lyder fra lister osv i den egen leilighet.
    I noen leiligheter her i Oslo kan du følge en diskusjon fra de der bor over dig....
    Rumperister istedet ? Kommer jo an på leiligheten og når der er 1 år til du flytter så tar du kanskje sorger på forskudd....
    Ellers kjøber du enebolig litt utenfor Oslo, eller i Holmenkollen, problem løst !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jeg kanskje tar sorgene på forskudd, men jeg må bygge opp argumenter for hvorfor vi bør kjøpe der jeg vil og ikke i gamlebyen slik hun vil.
    Skulle gjerne likt å hatt litt plass til naboene, men vi får se.
    Når jeg nevnte vibrasjoner, så var vel det kanskje litt feil. Trodde det var sånn at vibrasjonene var det værste, men lyden vil nok kanskje høres mye tidligere ja.
    Holmenkollen passser fint for meg forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei hei

legg lydbøyler og gips i tak.
    det gjorde jeg.
    men hun som bor over meg har også demping for lyden
    i mellom oppe og nede har vi i denne rekkefølge:
    2x gips, lydbøyler skrudd i tak. i 2.etg er det 2xgips trinnlydplater og spon.
    fungerer bra.
    har du noen som bor over , under og veg siden av deg så må du jo gjøre det samme med alle flater.vet ikke hvor aktuelt det er.... men det funker.
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet
    Det kan nok bli aktuelt hvis jeg får kranglet til meg et eget rom til formålet.
    Samtidig har jeg behov for eget rom til kontoret mitt så hvis alt det skal i samme rom blir må det være svært.
    Finnes det noen butikker som selger slikt støyreduserende materiale som en kunne sett litt på?
    Akkurat her jeg bor nå er det godt over 50 cm betong mellom meg og naboen oppe så det kan spilles film på høye volumer uten problem.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min personlige erfaring med slikt er at lyd tenderer til å bevege seg bedre nedover enn oppover. Derfor hører man diskusjoner over seg godt og ikke naboen under. I tillegg vil lyd bevege seg bedre gjennom luft enn vegger og gulv, så har man vinduet oppe og naboen det samme så er lyd lekkasjen betraktelig høyere den veien. Men man kan oppleve at lyden kommer fra tak og vegger.
    God kontroll på volum knappen i de sene kveld og natt timene kan alikavel være alfa omega. Du verden så mye bedre man hører når byens larm og ståk stilner og man selv går til sengs i egen stille leilghet. Da hører du garantert naboens fest to etasjer unna.
    Vil du bråke mye er vel sokkel leilghet noe å tenke på? Ingen nabo under å plage i alle fall.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Vil du bråke mye er vel sokkel leilghet noe å tenke på? Ingen nabo under å plage i alle fall.;-)
    Det blir nok et alternativ ja. Nå er det kjellerleiglihet, der alle yttervegger er god tykkelse på. Enebolig og sokkelleilighet er akkurat det kjæresten ikke vil ha, men det jeg gjerne vil ha
    Det og hvor mye penger jeg kan bruke på stereo/hjemmekino er det eneste vi ikke er enige i stort sett, men jeg får legge meg i selene en stund fremover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •