Støtte for platespiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtte for platespiller?

Hei!

Har en gammel Garrard SP25 MK1V stående som jeg har tenkt å koble opp mot anlegget, men husker jeg rett, er signalstyrken veldig mange ganger svakere ut fra en LP-spiller enn nyere medier.

Jeg har nå en Pioneer vsx1016, problemet er at den ikke har noen inngang egnet for LP-spillere(som jeg har funnet ut iallefall). Så spørsmålet mitt er, hva trenger jeg? og hva må jeg regne med å måtte betale for dette?

mvh
    Kent Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger et RIAA trinn.
    Du finner de fra 400kr og opp mot mange titusenkroner. Alt etter hvor mye du ønsker og legge i det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hurtig svar!

Har funnet følgende:
    CAMBRIDGE 540P RIAA Forforsterker

Regner med den vil gjøre vei i vellinga. Kablene på platespilleren virker gamle og sjabre, tror du/dere utbytting av disse ville hjelpe til mot støy og få bedre lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye signalkabler vil alltid kunne forbedre lyden på en slik gammel platespiller.
    Har selv mange slike gamle signalkabler liggende fra blant annet gamle platespillere og jeg ville ikke brukt dem igjen noen gang. Tror likevel du ikke trenger å kjøpe noe svært dyre kabler.
    Feks. ARGON 5055 Kabel
    Sikkert noen som vil være uenig i meg her

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Cambridge trinnet har fått mye skryt, men du kann også se på det som heter 640, skal være noen ahkk bedre uten at det koster all verdens mye mer. NAD PP2 er også et alternativ.
    Tror du vil bli fornøyd med alle disse tre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Nye signalkabler vil alltid kunne forbedre lyden på en slik gammel platespiller.
    Har selv mange slike gamle signalkabler liggende fra blant annet gamle platespillere og jeg ville ikke brukt dem igjen noen gang. Tror likevel du ikke trenger å kjøpe noe svært dyre kabler.
    Feks. ARGON 5055 Kabel
    Sikkert noen som vil være uenig i meg her
    Takk for tipset, men jeg tror det er litt mere komplisert enn som så.. det finnes ingen kontakter å smette inn baki spillern, den må åpnes og festes inni på noe vis.. Har ikke helt sett for meg hvordan dette blir enda da jeg ikke har åpna for å se hvordan det ser ut, og hva som må gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det Cambridge trinnet har fått mye skryt, men du kann også se på det som heter 640, skal være noen ahkk bedre uten at det koster all verdens mye mer. NAD PP2 er også et alternativ.
    Tror du vil bli fornøyd med alle disse tre.
    Usikker på om jeg trenger noe mere avansert enn det aller billigste, tror nemmelig det finnes andre komponenter inni spilleren (les kabler) som forringer mye mere enn hva en mere kostbar riaa kommer til å forbedre hvis du skjønner hva jeg mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lettere å kjøpe en ny en da?
    Vet ikke hva en brukbar platespiller kan koste, men det ville nok vært mitt valg her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendig utbytting er jo selvfølgelig en mulighet, problemet er at den har såpass høg sentimentalverdi hos det høgerestående vesen. (madammen)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PlIIIIS kjøp deg en annen spiller!!Det er mange gode spillere fra 70 tallet,og det er nok fra det tiåret du kan gjøre desidert best kjøp,men den garrarden din er hverken et godt kjøp eller bra!Noen med vett på sånt har kalt den en platefres,og jeg er langt på vei enig.Lyden i den kan være sprek på sitt vis,men den er ikke i nærheten av å gjengi lyd på en troverdig måte.Jeg er vintage entusiast på min hals,men det ble utgitt like mye skrot på 70 tallet også,som i andre tiår.
    Se om du finner en Dual,Thorens eller feks en Lenco,om du vil ha en 70 talls maskin,og vil du ha en nyere er det andre som nok kan rådgi deg bedre her på forumet.Stalltipsual 1219 el.Dual 701 el Dual 721,de kjenner jeg og kan gå god for!
    Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kentri
    Fullstendig utbytting er jo selvfølgelig en mulighet, problemet er at den har såpass høg sentimentalverdi hos det høgerestående vesen. (madammen)
    HVis den har en sentimental verdi, sett den ved siden av den nye da uten å koble den til
    Heldigvis er det høyerestående vesenet hos meg enig i det meste, bortsett fra at alt tar for mye plass hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åkei da!!

Jeg har fått overtalt madammen til å bli med på spiller-bytte Men det måtte absolutt være denna: DENON DP-300F Platespiller

Ikke kommer noen til å høre meg klage på den

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm!ser at de sier at det er en stor og tung platetallerken på den,noe som er en forutsetning for en god lyd på en remdrevet spiller.-Men så står det også at hele spilleren er 5,5 kg....,og en fire fem kg er liksom den vekten en grei platetallerken bør ha på en remspiller...-Neida-jeg vet ikke ,jeg har ikke hørt den,men aner vel litt ugler i mosen,med innebygget riaa og greier.Da sitter du liksom fast da,uten noen særlig mulighet til oppgradering-prisgitt kvaliteten på den innebygde riaaen.Om du vil kjøpe en noenlunde rimelig,ny spiller,kan du kanskje satse på en Rega i stedet.Koster vel ca det samme,og da er du ikke låst til råmodellen på samme måte.Og jeg er bortimot 100%sikker på at den spiller klart bedre enn denne.

Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen som har hørt den skulle uttale seg før du bestemmer den. Har sett på denne selv, men ulfsn er inne på noe. Jeg heller mer for separate komponenter enn integrerte ved fremtidige kjøp. Problemet er jo plass og at det skal se fint ut. Tror nok sjefen i huset til Kentri er litt for bestemt til at en kan gjøre som en vil
    Har samme problemet selv.

Newcomer RaZeR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva

med Technics quartz sl-1200 mk2 da fin og se på veier et tonn + meget bra lyd med rette stift!:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •