MEGA Punch!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: MEGA Punch!

Newcomer SpeeS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MEGA Punch!

Heisann heisann e rimelig fersk her inne på forumet men kan posta for det :P
    bare lurte på ka høytaller + forsterker så gir sykt me lyd/punch så det dure, sånn så å sei uden begrensninger vist det e fest å ein så e dridas f.eks ska skru opp å vrir litt for "langt" å at det tilåme då isje sprenges (maen ska heller bli redd å skru ner) håbe någe henge me på ka eg vil ha fram, vist det e muligt då? sitte i dag me B&W 604 S3 på ein Rotel 1090 på 360W per kanal. e i innspellingstiå så har isje fått vridd opp d eg tør. e redd for at eg sprenge de.... e det lett at de går i luftå selv me den skikkelige forsterkeren? vett at Klipsch RF-83 ska je store lyd.. någen andre så har den skremmande party faktoren eg nevnte lengre oppe her? takker for svar.:-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk på noen måte, men jeg skjønner ingenting av det du sier. Hvorfor har det seg at man skriver dialekt? Er ikke lett å skjønne når man ikke snakker likt selv........

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ikke for å være frekk på noen måte, men jeg skjønner ingenting av det du sier. Hvorfor har det seg at man skriver dialekt? Er ikke lett å skjønne når man ikke snakker likt selv........

Hahaha, det han lurer på er rett og slett om han kan skru opp før innspillingtia er ferdig! Svaret er ja du kan skru opp til det vrenger så kan du begynne og bli redd. Og så lurer han på hva slags forsterker/høytaler med mye trøkk og punch og partyfaktor. svaret mitt er da at du kanskje burde kjøpe deg Cerwin Vega viss det er partybruk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 604 spiller høyt de, går dårlig å føre en samtale i samme rom hvis de spiller det de har. De har jo bass, men kanskje ikke den party bassen man er ute etter på en fest, men for all del de funker.

Hvis du er red for 604ene dine kan du kjøpe et par Cerwin Vega cls/c-12, koster ikke mange kronene. Så kan du bare finne fram de ved festlige anledninger. De trøkker bra med sprek forsterker, og det har jo du, også har de helt grei lyd.

Da har du lytte høytalere od et sett fest høytalere som det ikke er så farlig med.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vurderes

Om man vurderer Klipsch RF-83 så er man ikke så dårlig stilt akkurat, 25,000,- koster de ikke det?

Men om det er party bruk du skal ha dem til så er Cerwin Vega helt i rute, Jeg ville nok heller valgt noen Klipch og kombinert det med en subb til fest bruk hadde det ikke kostet det dobbelte

Et par Klipsch 82 og en SVS hadde vert morro.

Ellers så blir nok Midgard Capri en morrosak etterhvert, når den får større ellementer og store forsterkere

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et par CV! HP-215 og CV! 1515 med skikkelig forsterkeri så har du nok festanlegg for en stund

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant nok

Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Kjøp deg et par CV! HP-215 og CV! 1515 med skikkelig forsterkeri så har du nok festanlegg for en stund

Men når man vurderer høytalere til over dobbelt av prisen så er det vel bedre saker å få tak i ?
    Blir det kunn party bruk så er det vel best men ellers ville jeg prøvd noe annet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeeS
    Heisann heisann e rimelig fersk her inne på forumet men kan posta for det :P
    bare lurte på ka høytaller + forsterker så gir sykt me lyd/punch så det dure, sånn så å sei uden begrensninger vist det e fest å ein så e dridas f.eks ska skru opp å vrir litt for "langt" å at det tilåme då isje sprenges (maen ska heller bli redd å skru ner) håbe någe henge me på ka eg vil ha fram, vist det e muligt då? sitte i dag me B&W 604 S3 på ein Rotel 1090 på 360W per kanal. e i innspellingstiå så har isje fått vridd opp d eg tør. e redd for at eg sprenge de.... e det lett at de går i luftå selv me den skikkelige forsterkeren? vett at Klipsch RF-83 ska je store lyd.. någen andre så har den skremmande party faktoren eg nevnte lengre oppe her? takker for svar.:-D
    Det lille jeg forstår av det du skriver er at du ønsker en forsterker/høyttaler kombinsjon som "tåler alt", og det finnes ikke. Dersom høyttaleren ikke tåler effekten fra forsterkeren, så brenner elementet(ne). Dersom forsterkeren overbelastes vil den sende ut forvrengte HF signaler som brenner høytone elementene i høyttaleren. Med andre ord: "kvasi knullmann fiste."

Om du vrkelig ønsker dette, så kjøp en proff rig, men ikke engang den vil tåle alt til enhver tid.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det du beskriver ville jeg nok kjøpt meg et par Cerwin Vega og en PA-forsterker.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Utifra det du beskriver ville jeg nok kjøpt meg et par Cerwin Vega og en PA-forsterker.
    Ville jeg tro at skulle gjøre susen og

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Ville jeg tro at skulle gjøre susen og
    Dohoo... ... :???:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et par Klipsch klf-30 ute på finn. De spiller skikkelig in your face og rocker nok til fest. Parrer du de med en stabil strømpusher kan du mate på til øra blør. Hornet gir deg nok lyst til å skru ned før de går i stykker. Kortslutter du en hornladet diskant på 137Db\2.83V trenger du aldri kjøpe High End.
    Evt, kan jo CV by på egen sikring for deres diskant, det sier noe om målgruppen.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha max puck, partyutstyr er PA høyttalere et godt alternativ. De spiller som oftest ikke veldig dypt og heller ikke pent (syns jeg), men med PA er det som oftest rå WATT som teller og SPL. Punch er vel det som er deiligst med PA PA høyttalere er det diskoer og russebusser har.

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda

henger meg på det Marantz foreslår,altså Cervin Vega og PA forsterkere.Det burde spille høyt nok for han "dridas" personen som skal skru opp!

Newcomer SpeeS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Det lille jeg forstår av det du skriver er at du ønsker en forsterker/høyttaler kombinsjon som "tåler alt", og det finnes ikke. Dersom høyttaleren ikke tåler effekten fra forsterkeren, så brenner elementet(ne). Dersom forsterkeren overbelastes vil den sende ut forvrengte HF signaler som brenner høytone elementene i høyttaleren. Med andre ord: "kvasi knullmann fiste."

Om du vrkelig ønsker dette, så kjøp en proff rig, men ikke engang den vil tåle alt til enhver tid.
    Takker for alt av svar, å beklager min skrive måte (vett den suger :P). men fikk svaret jeg var ute etter. At høytallere osv av den slags som så å sei tåler alt å spiller fint itillegg ikke finnes å at cerwin vega er en party høytaller, så å sei den eneste til dette bruk ser det ut til utenom PA utstyr. men jeg holder meg til mine B&W å Rotelen min en stund til. For jeg vil ha golyd i hjemmekino modus også å ikke bare PARTY faktor, så vil jeg ikke ha mange par me høytallere, blir uryddigt itillegg til mindre plass. kommer dere over en fin høytallere som spiller massivt høyt me masse trøkk/punch å den skal ver detaljert å go til filmbruk å den skal ikke være PA så skriv vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpeeS
    ...kommer dere over en fin høytallere som spiller massivt høyt me masse trøkk/punch å den skal ver detaljert å go til filmbruk å den skal ikke være PA så skriv vel?
    Ser du bor i Stavanger.
    Så da vil jeg anbefale en lytt til Quadral Vulkan:-) (alle anbefaler jo sine egne produkter, så da kan vel jeg anbefale mine høyttalere:-D)
    Det er en høyttaler med mye trøkk og punch! Dog den har sine begrensninger da den bare har 2x8" i hvert høyttaler. Men jeg sitter og er like forbauset over hvor mye trøkk de 8 tommerene kan levere hver gang jeg spiller:-D Kan spille høyt så lenge den har watt i ryggen (hvilken høyttaler kan ikke det?) Er faktisk bra med detaljer i den også Rotel`en din ville holdt god kontroll på høyttalerene hvertfall. Fungere meget bra til kino også!
    MEGA Punch!-fronten-med-midgard-jpg
    Du får hørt dem hos Resonans Lyd&Bilde nedi byn

Edit: Kan føye til at de krever litt plass for og yte opptimalt. Jeg har desverre litt for liten plass... Men har alikevel et bra stereo bilde og kan nyte musikken min bedre en noen gang før med andre oppsett. Høyttaleren er oppgitt til og spille ned til 20Hz, som er en opplevelse i seg selv:-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde for noen år siden et par proson hfc10 til 2k som jeg brukte i sjeldne anledninger.. skikkelig jalla høyttaler med møkkaelement hele veien...

etter en ukontrollerbar fest våknet jeg på morgenkvisten og hørte en forjævli skriking i etasjen under.. hva i *******, det var den høyttaleren tenkte jeg.. gikk ned å justerte roteln forsterkeren fra kl 3 til normalt lydnivå og alt kom tilbake..hehe
    ting tåler mer enn man skulle tro.. klipsch, cv osv skulle nok spille bra høyt! og PA høyttalere er laget for dette. de billigeste kompresjonsdriverene fra slike leverandører tåler gjerne 40-50watt.. de har også typisk 100db følsomhet.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har qln artech 12, doble 12 tommere:-D , men di spiller mye penerer en foreksempel cw, di koster 7000 kr på hificenteret, tipper du får godt liv i dem med forsterkeren din

QLN Artech 12 - Hi-fi Center Kjeden

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier bare en ting jeg. Cerwin Vega. Der blir du aldri redd for å justere opp volum Skal jeg love deg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •