Patos + Electrocompaniet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos + Electrocompaniet?

Heisann!

Jeg er i disse tider ute etter forsterker til mine Patos Lyric 502 høytalere.
    Har hørt mye godord om kombinasjonen med Electrocompaniet, og tenkte å høre med dere her som er experter på sånnt om dere har noe erfaring med det?
    Har nemlig kommet over over 1 stk EC 250-R samt 1 stk EC 4.5 (oppgradert til 4.7) og lurer derfor på om dette kan være en god kombinasjon med mine høytalere? Er forresten 24000 NOK mye for dette samlet? Ble kjøpt sent på 90 tallet tror jeg. Trafoen er blitt byttet i 2001 på eff.forsterker.

Alternativt har jeg vurdert å kjøpe nytt, vært og testet Bladelius Thor II, og syns dette låt MEGET saftig. Den ligger jo også tett oppunder 24000.

Hva ville dere gjort? Hva gir mest for pengene? Har lite erfaring med slike "heftige" kjøp.

Vil at det skal låte rått med alt fra Pink Floyd, Klassisk til Death Metal, for å definere spennvidden

Takker for alle mulige tips og hints.

Mvh I

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det vel mye smak og behag, men jeg vil tro at å få EC til å låte "helt rått" på Death Metal kan by på problemer. Jeg følte i hvertfall at min forsterker hang litt etter på rytmene (kan ikke forklare det bedre), men dette forsvant etter en spesial-oppgradering fra EC Stavanger.

Kan likevel ikke beskrive mitt EC som "rått". Det er mer snilt og passer best til Pink Floyd, akustisk, klassisk, melankolsk rokk, du skjønner poenget. Men nå kan jeg også frydes av Mastodont, Tool, osv, innimellom uten å føle at noe ikke er riktig

Hovedkonklusjonen min er vel at jeg tror du først bør høre på gitte EC hjemme hos deg selv, eller rett og slett gå for Bladelius oppsettet du allerede liker. Leke med 24k hadde ikke jeg gjort. Om EC oppsettet er dyrt priset vet jeg ikke, men treffer du markedspris pleier det å holde seg bra ved evt salg om et par mnd. Husk sommeren er tiden for hard pruting siden mange frigjør penger til ferie ;-)

PS! Selv kjøpte jeg uhørt, men har en kompis som kjenner meg godt som tok ansvaret med å finne frem på bruktbørsen. Det måtte likevel en god slump penger i oppgradering før jeg nå sitter med godfølelsen hver gang.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel (etter som jeg har forstått) kreftene på EC, har en 100watter selv og den er en nydelig musikkformidler på så å si alle sjangere. Problemet er vel som e-h sier her at det henger litt etter, har ikke fått prøvd ut 250 men den er jo langt sterkere og klarer nok derfor bedre og holde tritt på death metal også, hører litt på Black Metal selv i ny og ne og ved moderat volum er dette absolutt ingen problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Her er det vel mye smak og behag, men jeg vil tro at å få EC til å låte "helt rått" på Death Metal kan by på problemer. Jeg følte i hvertfall at min forsterker hang litt etter på rytmene (kan ikke forklare det bedre), men dette forsvant etter en spesial-oppgradering fra EC Stavanger.

Kan likevel ikke beskrive mitt EC som "rått". Det er mer snilt og passer best til Pink Floyd, akustisk, klassisk, melankolsk rokk, du skjønner poenget. Men nå kan jeg også frydes av Mastodont, Tool, osv, innimellom uten å føle at noe ikke er riktig

Hovedkonklusjonen min er vel at jeg tror du først bør høre på gitte EC hjemme hos deg selv, eller rett og slett gå for Bladelius oppsettet du allerede liker. Leke med 24k hadde ikke jeg gjort. Om EC oppsettet er dyrt priset vet jeg ikke, men treffer du markedspris pleier det å holde seg bra ved evt salg om et par mnd. Husk sommeren er tiden for hard pruting siden mange frigjør penger til ferie ;-)

PS! Selv kjøpte jeg uhørt, men har en kompis som kjenner meg godt som tok ansvaret med å finne frem på bruktbørsen. Det måtte likevel en god slump penger i oppgradering før jeg nå sitter med godfølelsen hver gang.
    Takk for utfyllende og godt svar

Bladelius'n er absolutt tight, har godt med power og dette henger sammen oppover i registeret fikk jeg inntrykk av.
    Det skal sies at jeg kun har vært og hørt på denne ampen, så jeg må ut og teste fler før jeg tar en endelig avgjørelse.

Ikke lett dette her, det er så sykt mye å velge i. Uendelig med reviews som man kan lese seg grønn på... Men til sist så er det jo som du sier smak og behag. Får vel bare belage meg på en god runde med testing.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt komboen Patos og EC en del ganger, like overrasket hver gang.. det låter rett og slett bra.. Trå til, så får du brede glis mange år fremover..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 2 AW60 brokoplet og L401. Fungerer helt fint, men kan være en ide å teste ut litt lyse kabler. Feks sølvkabler kan være en god match. Kjører nå MIT, som jeg er veldig fornøyd med, men skal prøve ut sølvkabler snart.

En 4.5 kan ikke oppgraderes til en 4.7. Har sett annonsen selv, men dette er ikke mulig. To helt forskjellige forsterkere. Spør hva han mener med dette.

Har selv en 4.6, men kjører CD-spilleren rett i effekttrinnene, da den har regulerbart utgangsnivå.

24.000 er for dyrt uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •