dolby digital / dts fra laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dolby digital / dts fra laptop

Jeg har et ønske om å få spilt av 5.1 lyd fra hp dv6165 laptopen min. Laptopen er koblet opp til en denon surrond forsterker som støtter dolby digital og dts via en optisk kabel. Jeg har høytalere av merker System Audio, men ingen sub.

Kilden jeg ønsker å se/høre fra min laptop er tv-serier i 720p, 5.1 lyd og filformatet .mkv.

Jeg spiller av disse filene i VLC player. Forsterkeren kobler inn på dolby digital, men avspillingen begynner å hakke (både på bilde og lyd). Velger jeg å spille av en fil som kommer i stereo, fungerer lyden gjennom den optiske kabelen fint (og bildet fungerer også).

Feilkilder jeg har sjekket:
    -den optiske kabelen er helt ny og behandlet forsiktig, så jeg tviler på at feilen ligger der.
    -innstillingen på forsterkeren er riktige da dolby digital fungerer på både dvd-film, blu-ray film og spilling fra ps3.
    -i vlc player har jeg enabled punktet for å bruke SPDIF der det er mulig.

-Jeg lurer på om det er andre innstillinger som må gjøres for å få lyden til å fungere.
    -Har ikke laptopen nok kraft til å drive hd-bilde og dolbydigital samtidig
    -Er en annen media spiller bedre egnet til dette formål

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på det samme. Men det jeg lurer på er hvilke utgang jeg skal bruke fra laptoppen. Den har 2*minijack og HDMI. Lydkortet støtter digital output men det er verken optisk eller digital utgang på selve pcen.
    Noen som veit hvor jeg finner denne? PCen er er HP Pavilion DV6700.

Jeg har også samme problemet som deg på min stasjonære pc. Den har virket fint til å se film med Dolby og DTS lyd før, men nå har lyden begynt å hakke i både VLC og Power DVD. Reciveren min hopper da mellom Digital og analogt signal. Har en Pioneer VSX-1016S.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgeand
    Jeg har et ønske om å få spilt av 5.1 lyd fra hp dv6165 laptopen min. Laptopen er koblet opp til en denon surrond forsterker som støtter dolby digital og dts via en optisk kabel. Jeg har høytalere av merker System Audio, men ingen sub.

Kilden jeg ønsker å se/høre fra min laptop er tv-serier i 720p, 5.1 lyd og filformatet .mkv.

Jeg spiller av disse filene i VLC player. Forsterkeren kobler inn på dolby digital, men avspillingen begynner å hakke (både på bilde og lyd). Velger jeg å spille av en fil som kommer i stereo, fungerer lyden gjennom den optiske kabelen fint (og bildet fungerer også).

Feilkilder jeg har sjekket:
    -den optiske kabelen er helt ny og behandlet forsiktig, så jeg tviler på at feilen ligger der.
    -innstillingen på forsterkeren er riktige da dolby digital fungerer på både dvd-film, blu-ray film og spilling fra ps3.
    -i vlc player har jeg enabled punktet for å bruke SPDIF der det er mulig.

-Jeg lurer på om det er andre innstillinger som må gjøres for å få lyden til å fungere.
    -Har ikke laptopen nok kraft til å drive hd-bilde og dolbydigital samtidig
    -Er en annen media spiller bedre egnet til dette formål
    Prøv med en Old Version of VLC Player Download, muligens helt tilbake til 0.8.1.

Jeg har samme problem som deg på min stasjonære, men når jeg bruker 0.8.1. funker det fint. Et google søk sier at det er flere som sliter med hakking i lyden ved flerkanals lyd vlc sound stutter - Google-søk

Edit : Så nå at det hakket på bildet også, hos meg hakker det kun på lyden. Hvilke specs har pc'en?

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er muliggens forårsaket av den sedvanlige VLC-bugen. Man må kjøre en liten softmod på programmet for at det skal gi DD/DTS via S/PDIF. Du kan enklest sjekke om dette er tilfellet ved å laste ned og installere Free-Codecs.com : Download K-Lite Codec Pack 4.1.7 FULL, K-Lite Codec Pack 4.1.7 STANDARD, K-Lite Codec Pack 3.8.0 BASIC : K-Lite Codec Pack is a collection of codecs and related tools BRuk mediaspilleren Media Player Classic som følger med kodekpakken

Whiskey: Den ene minijackutgangen din er en kombinert minijack og S/PDIF utgang. Du trenger en minijack mono til RCA kabel for å få dette til å fungere

Harald

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Whiskey: Den ene minijackutgangen din er en kombinert minijack og S/PDIF utgang. Du trenger en minijack mono til RCA kabel for å få dette til å fungere
    Er det ikke en optisk minijack kabel han trenger da?
    F.eks en som denne: AVshop.no / MONSTER AI LSS KIT, 2 meter optisk med minijack adapter

F.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompiss av meg bruker optisk minijack på stasjonære son. Men hos han ser man det optiske lyset inne i minijack plugge. Veit ikke om jeg da kansje må ha en minijack til coax kabal da, men skal til han på lørdag, så kan sjekke det ut da. Takk for svaret. Skal å teste gamle VLC. Hadde ikke dette problemet da jeg brukte den. Bare litt rart at jeg har samme problemet på PowerDVD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •