Yamaha med dynavoice f6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha med dynavoice f6

Driver å planlegger innkjøp av surroundanlegg. Jeg blir fortalt at jeg burde bruke litt ekstra på recievern og heller kjøpe meg noen rimelige høyttalere... da kommer jeg fram til følgende:

Yamaha RX-V1700 _eller_ RX-V661
    4x Dynavoice F6
    1x B&W LCR 3 Senterhøyttaler

totalt rundt 12000,-

Kan noen fortelle meg litt om denne konfigurasjonen?
    Hva burde vært byttet ut?
    Hva Kunne med fordel vært byttet ut?

Jeg er usikker på om jeg trenger en SUB til dette.. men det finnes det sikkert noen meninger om

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heysann.. sub er en grei ide.. men koster dynavoice F6 så mye nå??

Har selv hørt dynavoice F6 og disse er faktisk rett og slett fenomenale til prisen.. utrolig bra... Regner jo med at du vil ha i sort "pianolakk"/høyglans..

FRONT: 2stk Dynavoice F-6, High gloss sort: 1032,-
    BAK: 2stk Dynavoice S-4, High gloss sort: 458,-
    CENTER: 1stk Dynavoice C-4, High gloss sort: 475,-
    Prisen har jeg hentet fra PCutstyr.no .. da jeg søkte rundt på dynavoice for noen måneder siden endte jeg opp med at PCutstyr var billigst til sammen om man kjøpte alle sammen... Er du smart så spør etter et pakketilbud, så blir det jo ennå billigere

F-6 har faktisk ganske god sub, men ville vel anbefallt en ekstern
    Ville vel valgt denne:
    SUB: XTZ 99 W10.16, Pianolakk 2990,- (Surround.no)

Som reciever i denne klassen ville jeg rett og slett gått for en sexy pioneer.
    Hørte selv Dynavoicene på en Pioneer og det låt jo utmerket
    Ville vel da gått for Pioneer VSX-916 til 2890,- (Pixmania.no)

FRONT: 2stk Dynavoice F-6, High gloss sort: 1032,- (PCutstyr.no)
    BAK: 2stk Dynavoice S-4, High gloss sort: 458,- (PCutstyr.no)
    CENTER: 1stk Dynavoice C-4, High gloss sort: 475,- (PCutstyr.no)
    SUB: XTZ 99 W10.16, Pianolakk 2990,- (Surround.no)
    Pioneer VSX-916 til 2890,- (Pixmania.no)

Tilsammen 7845,-

ikke glem kabler osv... Er sikker på at du blir fornøyd.
    Bedre oppsett og myyyyye billigere

Vet jo ikke helt hva du har tenkt deg, feks prisklasse.
    Men måten du skrev på tydet jeg på som at du ville ha billig, men god lyd.

Om du vil legge litt mer i en reciever er jo det greit, men av erfaring så bytter du nok denne uansett når dagen kommer og du bytter høyttalerne....

VSX-916 driver dette utrolig bra vet jeg.. om du vil invistere litt mer i en reciever og få med to HDMI-utganger så ville jeg gått for VSX-1016... om du vil bruke 5-600kr ++++ så snakk med hjemmekinoguruene her inne...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    VSX-916 driver dette utrolig bra vet jeg.. om du vil invistere litt mer i en reciever og få med to HDMI-utganger så ville jeg gått for VSX-1016... om du vil bruke 5-600kr ++++ så snakk med hjemmekinoguruene her inne...
    Mulig en rimeligere pioneer hadde gjort susen, tanken jeg gjør meg med å få tak på en dugelig reciever er oppgradering/utbyting av høyttalere senere ved behov og passende økonomi.. Siden disse er mye billigere å bytte ut enn recievern. I tillegg vil jeg prøve å ha litt forskjellige merker, og prøve ut litt av hvert i kombinasjon, kan jo være at jeg liker en center fra et helt annet merke enn front/bakhøyttalere etc.

Dessuten er det yamaha reciever jeg har hatt før(det eneste jeg har hatt før vel og merke), så jeg har blitt litt "patriot", mulig det er dumt og trangsynt men det vil vel vise seg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av erfaring selv og mange andre brukere er det vistnok smart å ha center og fronter i samme serie hvertfall..

Skjønner hva du mener nå du vil ha en reciever som varer litt...
    Men vi er jo akkurat nå ved et skille.
    Om du feks vil ha en reciever med HDMI, så ville jeg jo ventet litt, da HDMI 1.3 (ny versjon bedre bilde + mulighet for HD-lyd) ikke eksisterer på noen recievere ennå...

Selv ville jeg aldri betalt over 8000kr for en Yamaha-reciever, heller ikke en pioneer... disse er gode i mellomklassen... men gosh, for 8000kr+ ville jeg nok valgt heeeeeeelt andre saker

Så tipset mitt er å gå for en reciever som er billig og som klarer å drive dette fullt ut og heller sitte på gjerde litt... for nå kommer det mye nytt og nye standarder... HD her og HD der ...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje gått for en brukt reciever. Greit nok om den er 2-3 år gammel og du ikke får den helt nyeste teknologien men du vil få veldig mye for pengene. Dyrere Recievere har mer kraft og bedre funksjoner enn de billigere, selv om kanskje de aller siste nyhetene kanskej ikke er med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet til tiiim virka helt kanon.
    S4 blei jo testa med Lyd og Bilde, sammen med T-Amp og de kalte det "Verdens billigste kvalitetsanlegg?"
    Lyd og Bilde : Verdens billigste kvalitetsanlegg?

Btw:
    Jeg har en billig receiver til salgs, PM hvis du er interessert

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahhh.. takk takk, hehehe
    Men fra spøk til halvor,
    Enig i de over her i at det er lurt å gå for brukt om du vil ha noe som virkelig gir fra seg.. men HDMI dilldall og andre ting må du sikkert se litt vekk ifra...

Blir dette forrestn din første hjemmekino Kentri?!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. vet ikke om jeg er helt enig i det som blir sagt i denne tråden :-?
    Dynavoice S4 har ikke all verden å rutte med, særlig når det kommer til surround hvor krav til effekt og dynamikk er stort, også i bakkanalene.

Senterht. i samme serie (C4) er ganske liten, og mange mener at senterht. er den viktigste ht. i et surr.anlegg (i alle fall bør den tillegges stor vekt). Veldig mye av handlingen blir formidlet gjennom senterht., og det er et velkjent tips å gå for senter fra serien over (C6 ville nok passet bra ).

tiiim's utsagn om hans foreslåtte pakke ("Bedre oppsett og myyyyye billigere") er nok intet annet enn vranglære og feilopplysning. Prisen tatt i betraktning kan det nok hende at settet er bedre, men vi snakker her tross alt om store forskjeller på både forsterkersiden og høyttalersiden.

Du er nok nødt til å finne ut hvor mye du vil legge i dette, men det er i alle fall sikkert at den foreslåtte pakken i post 1 spiller fletta av tiiim's forslag (no offence...)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Hmm.. vet ikke om jeg er helt enig i det som blir sagt i denne tråden :-?
    Dynavoice S4 har ikke all verden å rutte med, særlig når det kommer til surround hvor krav til effekt og dynamikk er stort, også i bakkanalene.

Senterht. i samme serie (C4) er ganske liten, og mange mener at senterht. er den viktigste ht. i et surr.anlegg (i alle fall bør den tillegges stor vekt). Veldig mye av handlingen blir formidlet gjennom senterht., og det er et velkjent tips å gå for senter fra serien over (C6 ville nok passet bra ).

tiiim's utsagn om hans foreslåtte pakke ("Bedre oppsett og myyyyye billigere") er nok intet annet enn vranglære og feilopplysning. Prisen tatt i betraktning kan det nok hende at settet er bedre, men vi snakker her tross alt om store forskjeller på både forsterkersiden og høyttalersiden.

Du er nok nødt til å finne ut hvor mye du vil legge i dette, men det er i alle fall sikkert at den foreslåtte pakken i post 1 spiller fletta av tiiim's forslag (no offence...)
    Vel, nå vet jeg ikke om du har hørt dynavoice magic serien. Så klart det er et rimelig sett, men det holder faktisk mere enn nok for mange og til prisen så skal det mye til for å matche dette settet. Ang dynamikk og effekt så er ikke dette så viktig i bakkanalene, det er bare effektkanalar som skal gi dybdefølesen, 3d følelsen av å være midt i handlingen. Til dette så holder det lenge med s-4 i ett rom av passe grei størrelse (relativt). Uansett så er det i front det meste skjer i form av dynamikk og effekt. Det er her trykket skal komme i fra, og har man en sub, så er det heller ikke like viktig å ha fronthøytalere som spiller veldig dybt.

Selv har jeg dynavoice selv, prøver ikke å forsvare eller skryte av dynavoice, vet det er bare dritten i forhold til det mange her inne er vant å rutte med. Jeg ser så og si film hver dag, dette har jeg gjort i en del år nå. Dynavoice magic serien har jeg hatt siden i høst, og har enda ikke knelet de på lydnivået under en film. Jeg har ikke sub så har ikke det samme trykket og dybden i bånn, men faktisk så imponerer f6 her innimellom med å sette rommet i bevegelse. Det holder lenge for meg iom at jeg bor i blokk. Vel tingen jeg vil frem til er at for meg så er ikke c4 for liten eller for lite trykk, men for andre så vil nok ikke den holde. Jeg har uansett ikke greid å få denne til å knele eller å vrenge seg av merkbar grad. Men det finnes jo andre som vil ha høyere lyd under film , selv synes jeg nivået som magic serien klarer å gi er ubehagelig og kjører de ikke for alt de klarer.Ang senteren så er jo denen også matchet til f6'ene, med en annen senter så kan det hende man vil merke endringer i lyden når den beveger seg over fronthøyttalerene, ikke minst passer de i design også.

Uansett så har forsterkere mye og si her, var en her inne som kjørte f6 på en midgard 6.5(?) og da fikk de ett skikkelig løft fra en mye svakere forsterker. Jeg er i allefall fornøyd med min magic serie og synes dette gir klar og god lyd. Men for de med langt dyrer utstyr så er nok dette en meget stor nedtur, men om trådstarter ikke har erfaring med dyrere utstyr så tror jeg dette vil være ett flint sted å begynne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å virke vrang tilbake Crazyboy, men jeg tenkte at lyden skulle passe til hjemmekino, altså mest film... for all del, stapp inn 20 høyttalere og verdens beste reciever... men jeg tok pris i betraktning her.
    Seff spiller sikker 4 fronter høyere om det er poenget, men trodde vi snakket god surround lyd til en billig penge her...

Uansett... du burde faktisk høre dynavoice selv... til 800kr er det sinsykt bra etter min menig...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Herminator og tiiim: Jeg har hatt F6 selv i et halvt å nå, og vet hvor gode de er Men jeg hadde muligheten til å selge dem til en kompis, og ville prøve noe nytt da jeg følte det var ett eller annet som manglet lydmessig, så de ble solgt for noen dager siden.

Hvis trådstarter er ute etter et ganske rimelig surr.anlegg med mye for pengene, er nok tiim's forslag om Dynavoice og Pioneer utmerket. Men det jeg mente var at hvis trådstarter har 12 000,- til disposisjon, er nok hans eget forslag det beste. Vil ikke virke vrang altså :-P

Når det gjelder effekt, dynamikk, lydtrykk osv. er det mange som er av den oppfatningen at bak-ht. bare er der for å lage "bakgrunnslyder" og effekter. Men det mange ikke er klar over er at bak-kanalene ofte inneholder mye informasjon som forsvinner fordi man bruker for små ht. Dette er ikke noe jeg har erfart selv, men lest meg til i diverse fagskrifter og her på forumet. Det samme gjelder senteren, derfor kan det være lurt å ha litt størrelse på den.
    Av den grunn var det jeg anbefalte trådstarter å gå for større senter og bak-ht. (det blir ikke mye dyrere), men om slikt ikke er så viktig så er uansett S4 og C4 sikkert helt topp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hej

Jeg har dynavoice F-6 og Yamaha RX-630.
    Kjører F-6 på frontkanalene på forsterkeren og dette duger i massevis. Kan forøvrig si at jeg er meget fornøyd med mitt kjøp av F-6. Har kun testet dem en stund i stereo, men skal selvfølgelig få koblet opp til surround. God og fin lyd med fyldig og god dyp bass. MVH Paul

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    ahhh.. takk takk, hehehe
    Men fra spøk til halvor,
    Enig i de over her i at det er lurt å gå for brukt om du vil ha noe som virkelig gir fra seg.. men HDMI dilldall og andre ting må du sikkert se litt vekk ifra...

Blir dette forrestn din første hjemmekino Kentri?!

Ja, dette blir min første hjemmekino..

jeg har også kommet frem til en litt annen konfigurasjon som jeg faktisk har prøvd (bare med Missionhøyttalerne vel og merke)
    Pioneer VSX 1016 reciever (slo yamaha sin i mine ører)
    Pioneer DV-696AV
    Mission 782 fronthøyttalere (disse har jeg nå kjøpt, passa bra i stua, og himmelsk lyd i mine ører )
    Dynavoice F6 til bak.

Center og sub har jeg enda ikke forska på.. så de kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner Crazyboy.. men fikk ikke vite før i senere tråder at trådstarter ønsket en digg reciever.. så derfor prøvde jeg meg på et superbillig men utrolig bra surround anlegg... ...

Kentri:
    Høres utrolig bra ut, har ikke fått hørt noe særlig mission selv, men de sparker hvertfall godt fra seg utifra det jeg har lest og hørt...
    Recieveren har jeg selv og er superfornøyd, den drar hele veien og lyden blir aldri vridd (ikke som jeg har klart ennå etter 1000fester og masse film)..
    DVD-spillern har jeg også, helt utrolig bra og HDMI

Selv bruker jeg Yamaha sin NS serie...
    Front: NS-777
    Center: NS-C444
    Bak: NS-333
    Sub: XTZ 99 W12...

Betalte vel rundt 16000-17000 for alt på det tidspunktet og har aldri vært lykkeligere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Da skal jeg til og bestille Pioneer 1016 og 2stk dynavoice F6 til bakhøyttalere, Hvilke høyttalerkabler burde jeg kjøpe med? holder det med 2x1.5? Er det tilfelle at alle høyttalerkablene bør være like lange uansett hvor langt unna recievern dem står?

Og til sist, holder det med MonsterCable som signalkabler? noen andre anbefalinger?

Jeg er ikke på jakt etter det billigste, men jeg vil ha valuta for pengene, så lyd pr. krone vil ha stor betydning for valg..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUB!

45kvadrat L-formet stue trenger bass... Hva i all verden bør jeg tenke på her?

Bør alle subbene ha egen forsterker, eller holder det med forsterkern i Pioneer 1016? Her er jeg helt blank uten inntrykk eller meninger..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet hvertfall at XTZ W99 12 gjør SUB-jobben altfor bra..
    Har min i en ca30kvm stor stue her og det dundrer i alle vegget tak og gulv på fullt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kentri
    Bør alle subbene ha egen forsterker, eller holder det med forsterkern i Pioneer 1016? Her er jeg helt blank uten inntrykk eller meninger..
    Du bør nok definitivt gå for en (eller flere) aktiv sub (aktiv sub har innebygget forsterker, bare for å ha begrepet klart). Passive suber er ganske uvanlige, og det blir dyrt å få et bra resultat. Forsterkerdelen i 1016 er heller ikke kraftig nok, eller egnet, til å drive en eller flere suber. XTZ 12" har fått mye skryt, og også SVS PB-10. Det lønner seg også å tråle bruktmarkedet

Ang. dimensjon på kabler ville jeg nok valgt et litt større tverrsnitt enn 1.5mm. 2.5mm passer fint. Noen påstår at Biltema-kabler duger i massevis, mens andre mener å høre stor forskjell på kabler. Jeg har per dags dato bare hatt 1 type ht-kabel, så kan nok desverre ikke uttale meg mer enn hva jeg har lest.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F-6

Jeg har F-6 selv, og er meget fornøyd. Dem spiller bra, og du får dem under 1000 lappen. Tipper at 2 par av disse vil spille greit!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering.

Har fått lånt meg en KEF PSW-2500, denne er både stilig å se på og ikke minst... den fyller stua med heftig heftig bass! Jeg vet ikke hvorfor denne passer så sabla godt, men mulig det er fordi elementet slår nedover mot gulvet? Elementet er ikke større enn 10", forsterkeren er rundt 250W tror jeg, men gud bedre denne var morro.

Har hatt utstyret ei stund nå, og har oppdaget at det mangler en del i bunn, derfor sub. Jeg har enda ikke fått lånt med meg noen som passa like godt til musikk som denne, har fått prøvd en 2x12" PSB sub, men denna likte jeg ikke til musikk.

Noen andre erfaringer med denne KEF sub'en? Jeg har aldri hørt SVS eller XTZ, men ifølge forumer rundt om kring, er det kun disse det snakkes om.. Kan dem være såpass mye bedre enn KEF sin sub, at det vil være dumt av meg å kjøpe denne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •