Anlegg nr. 2! Rørforsterker & horn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Anlegg nr. 2! Rørforsterker & horn?

Fant nettopp ut at jeg sitter like mye foran PC`en som jeg gjør i stuen, og selv om Klipsch ProMedia GMX 2.1 gjør en knalljobb ønsker jeg å spandere på meg litt go-lyd inne i hulen min. Har bestemt meg for at jeg må ha en rørforsterker, men på det området trenger jeg seriøst hjelp....

• Høyttalere må være små, men trenger til gjengjeld ikke yte all verden i lydtrykk.
    • Skal bruke en 10" XTZ i tillegg, ergo trenger de ikke å spille dypt heller.
    • Gammelt eller nytt spiller ingen rolle.
    • Selv om jeg regner med det går med noen lapper, håpet jeg på å finne noe som ikke var alt for dyrt. Gjerne brukt eller import.
    • Greit om det ser OK ut.

Har sett på disse små sakene med horndiskant (selvfølgelig uten stativ): Klipsch RB-10 LINK

Noen rørete tips til en rør-fersking? :-D

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke budsjettet ditt men, hva med disse. Har selv hørt de og syntes det leverer mye i forhold til prisen.

Er på tilbud nå hos jfsoundsystems (under "spesialtilbud) til ca 4000

Audiofoni har jo noen litt rimelige integrerte rørforsterkere. så har du jo Fatman iTube som er en rimelig og grei rørforsterker. Skal du litt opp i pris kan du jo se på Prima Luna eller Jasmine.

Hadde vært kjekt å visst litt om budsjettet ditt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å neven at høytaleren er USHER SERIES V-9803 . Hvis du ikke MÅ ha horn da

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet ditt på rørforsterker da, HåkonN? Spennende at flere er lysten på rør....:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig denne jeg mente USHER SERIES S-520 ...finner du og under spesialtilbud hos jfsaoundsystems

Var voldsomt som jeg rotet i dag da :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni hadde endel Ming Da produkter som ser i allefall ekstremt flotte ut. Ser ut som enkelte av de har fått bra i test også.

Amra: Den modellen er en forforsterker (skrivefeil). Ellers takk for tips.

Anfield & Hackpacker: Budsjetter har en tendens til å bli overskridet, men jeg hadde i utgangspunktet håpet på å klare det til 6-7000,- Litt morsomt å se hvor mye lyd man kan få ut av "lite" penger. En liten budsjettkiller pakke altså...

Fant også denne Klipsch modellen til 1900,- :

Litt større enn den andre, og litt billigere. Mon tro hvordan lydkvaliteten er på denne kontra RB-serien.... (?)

Grunnen til at jeg er litt nysjerrig på Klipsch er fordi den er fordi den er liten, fornuftig priset og jeg har hørt at Klipsch horndiskant og rørforsterkere er en knallmatch. Fidelity bruker vel en lignende løsning i referanse budsjett-anlegget deres.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de di siktet til der er ett det riktige valget, Hakon...
    Bruker en EL34 basert sak og tror det kanskje vil være det rette for deg..
    Iallefall for å få max ut av den.. Uten å loppe seg selv totalt.
    RB-serien er ikke fullt så kalde oppover, føler jeg..
    Litt bedre oppløsning og bedre finish..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Triangle Stella ES koster 4500. Så kan du jo kombinere denne med den rørforsterkeren fra Audiofoni, som Amra viser til. Du kommer ut på 8 lapper, som er over budsjett, men Trinagle på rør låter jo fantastisk da

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rb61 3995,-
    +

mc84c 4500,-

låter litt bedre enn A modellen sier de.. kommer også inn ny nordic versjon av A med Mcap, alu fjernkontroll, bedre rør osv. men den skulle koste 6500,-
    el84 har lang levetid, billige rør, og skal være lett å få til å spille bra. 13watt er plenty til de høyttalerene, særlig i pc sammenheng.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på EL85 og EL34 baserte forsterkere? Jeg skjønner det er rørene som er forskjellige her, men hva har det å si for lytteren?

Einis, RB61 ser bra ut, men den er litt for stor for å ha til PC, og jeg har uansett en sub jeg sannsyneligvis skal bruke til å avlaste høyttaleren i bunn. Ergo tviler jeg på at jeg trenger mer enn RB-10 til 2500,-

Forsterkeren du anbefalte hadde i allefall en hyggelig pris, og så bra ut. Fjernkontroll og mange linjeinnganger har jeg forøvrig ingen behov for. Tviler på at jeg trenger mer enn 5-7 watt heller.

Kikket på Welcome to nysound.com! for import av disse smykkene, men det ser ikke ut som sluttprisen blir så veldig mye bedre (ca 750kr spart på mc84c)......uten norsk garanti.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med min, den har ikke fjernkontroll riktignok:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...class-ror.html

Kom på 5000,- mulig 6-700,- mindre da DHL har tatt for mye i frakt, får svar snart.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er sikkert bra, men en fordel med Ming modellene er at de ikke er så store. Den skal stå på kontorpulten, og da er standard hifi-størrelse litt i det meste laget. Size mathers....er det ikke det de sier..

Uansett ser de i allefall flotte ut. Her Ming DA MC34-B:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    original A versjon koster 3400kr og 4000 for C, fra audiofoni. altså billigere enn fra kina eller ca samme pris.
    nordic har bedre kabling og autobias. du trenger ikke stille på noe om du bytter rør altså.

men skal du bare ha rb10 kan du kanskje like godt bruke t-amp til 400kr. da slipper du også å telle rørtimer
    det skal vistnok være en del lydmessige kompromiss i den høyttalerene sammenlignet med de større.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Grunnen til at jeg er litt nysjerrig på Klipsch er fordi den er fordi den er liten, fornuftig priset og jeg har hørt at Klipsch horndiskant og rørforsterkere er en knallmatch.
    Horn og rørlyd er en bra ting, men jeg vill godt for MOSFET isteden for rør. De har ofte rør-lyd med transistorens fordeler.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    original A versjon koster 3400kr og 4000 for C, fra audiofoni. altså billigere enn fra kina eller ca samme pris.
    nordic har bedre kabling og autobias. du trenger ikke stille på noe om du bytter rør altså.
    Bias kan jeg stille selv, så det er ikke noe problem. Vet du forskjellen på EL85 og EL34 rør?

Sitat Opprinnelig postet av einis
    men skal du bare ha rb10 kan du kanskje like godt bruke t-amp til 400kr. da slipper du også å telle rørtimer
    det skal vistnok være en del lydmessige kompromiss i den høyttalerene sammenlignet med de større.
    Ok, da hopper jeg opp på RB-51 som går lavere, har større element og er mer følsom. RB-61 blir for stor og dyr. T-amp blir ikke aktuelt. Litt av poenget var å prøve rør....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Horn og rørlyd er en bra ting, men jeg vill godt for MOSFET isteden for rør. De har ofte rør-lyd med transistorens fordeler.
    MOSFET er også en transistor. Har hatt flere MOSFET baserte forsterkere i hus, og det blir ikke aktuelt til dette "prosjektet". Transistorer er det nok av i resten av leiligheten... :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    MOSFET er også en transistor. Har hatt flere MOSFET baserte forsterkere i hus, og det blir ikke aktuelt til dette "prosjektet". Transistorer er det nok av i resten av leiligheten... :-D
    Den er grei, jeg tenkte bare lyd ...

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så lurt med hornladning i nærfelt da? Jeg har ingenting imot horn, men ville da mene at med horn trenger man litt avstand fra lydkilden til lyttepossisjon for at det skal låte bra. Og på skrivebordet kan det kanskje bli litt trangt?

Eller er du en sånn som har skrivebordet midt i rommet :P

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •