Import fra Kina. * Problemene en saga blått, Classic'en imponerer meg hver dag ! *

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Import fra Kina. * Problemene en saga blått, Classic'en imponerer meg hver dag ! *

På mandag mottok jeg en pakke fra Kina (fra box-office via TNT express). Men da jeg pakken den opp viste det seg at volum hjulet var løst (dvs. selve stangen som holder påplass hjulet har løsnet).

Forsterkeren er en Classic 6.6, kjøpt fra ornec.com.

Har i de siste dagene mailet frem og tilbake med både TNT og ornec, men ingen vil ta annsvar. Jeg trodde saken gikk mot løsning da jeg sende en mail til TNT der jeg limte inn en mail fra ornec.com der de klart sa at dette var TNT's annsvar. Fikk i dag en ny mail fra TNT, der de ba meg ringe dem. (jeg måtte ringe dem, hvorfor kunne de ikke ringe meg tenkte jeg). I telefonen fikk jeg klar beskjed om at dette ville ikke TNT ta annsvaret for.

Kunne nevnt i starten at jeg tok bilder av både embalasje og selve skaden på forsterker. (disse er send både ornec & TNT).

Gunnen TNT nekter å ta annsvar er nettopp bildene (jeg fikk selvfølgeli skryt forde jeg hadde tatt bilder, dette begynte dama fra TNT faktisk sammtalen meg... bra tenkte jeg...), rett og slett fordi bildene viser at embalasjen er uskadet, og de mener det er helt utenkelig at skaden da kan ha skjedd under shipping. Bra jeg tok bilder

Har nå send mail tilbake til ornec, om hva som skjer nå. Om de eventulelt kan klage selv til fabrikken som har pakken inn forsterkeren.

Er det noen der uten som har erfaringer å dele med seg, eller kan mye om kundehjelp ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angrefristen

Er ikke sikkert den gjelder i utlandet da, men som kjøper fra Norge kan det jo hende at våre lover teller, men tviler igrunn..FBI vet sikker noe om dette, så om du ringer dem er jeg sikker på at de kan hjelpe deg!!

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fult mulig at det TNT sier stemmer da. Produktet skal være så godt pakket at det tåler transporten uansett. Virker som Classic bruker for dårlig embalasje. Du får bare prøve å ordne opp med Ornec. Noen av disse Kinesiske firmaene vil ha godt rykte og ordner opp, mens andre ikke bryr seg. Du får bare stå på og se hva som skjer. Lykke til i alle fall!

Edit: Kan jo hende du kan få tilsendt en ny stang til volumhjulet som du kan feste selv? Det burde være lettere å få til enn ny forsterker i alle fall.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har betalt med kredittkort så følger det ofte med forsikring osv. med betalingen. Kan du ikke sjekke med kredittkortselskapet om de kan hjelpe deg, det er de som har avtale med utsalgstedet.

Hold dialogen med alle parter skriftlig (for dokumentasjon senere), ha en høflig og saklig tone så skal du se det ordner seg.

Å angripe TNT i denne saken mener jeg er helt urettmessig dersom embalasjen ikke er skadet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Joda, stangen kunne jeg sikkert fixet selv. Eller at det er en smal sak og ordne. Men siden denne er av, er det ikke godt å si hva annet som kan ha gått istykker oppi forsterkeren.

Greit nok at TNT har et poeng, men dersom jeg ikke hadde tatt bilde, så ville de ordet opp med en gang ? Skal jeg kanskje ende opp med at ingen vil ta annsvar pga at jeg tok bildene ? Ok, da har jeg lært til neste gang. Ser pakken uskadet ut, så ikke ta bilder !

Kanskje jeg er vel negativt nå, men har en følelse for at dette ebber ut uten at noen tar annsvar. Trodde helt ærlig at dette var noe alle parter var interessert i å ordne raskest mulig opp i.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som en mikroskopisk feil da... bare denne stagen fra potmeteret til fronthjul som har løsnet? holdes jo bare med en simpel skru.
    bilder?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt redd for å åpne den opp, med tanke på reklamasjon. Eller kan jeg det ?
    Men det skal se slik ut :

Den kan jo ha skadet andre komponenter i sin ferd...

EDIT : hos meg ser det slik ut.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du burde åpne å se hvordan det ser ut inni.. ingen klisterlapper over topplokket vel?
    sansynligvis alt man trenger å gjøre er å trekke stangen inn og feste den til potmeter.

lite vits å returnere om det bare er en løs skru.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, skal driste meg til en åpning. Tror ikke det er noen klistermerker over topplokket, skal sjekkes.

Er veldig enig, om det kun er å feste stangen igjen så ville dette vert å foretrekke.

EDIT : er laaangt fra flink med slik småelektronik, gi meg heller en skiftenøkkel

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har åpnet den nå og festet stangen, så ikke ut som noe annet hadde tatt skade.
    Skal plugge den i nå... fingers x-ed.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen gikk det?

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! Vurderer selv å handle fra Ornec, men kjipern om det viser seg at de sender av gårde defekte varer....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-D

Alt fungerer som det skal, litt tidlig ennå men den virker lovendes. Tool snurrer og går nå, har ikke hørt slik trøkk i suitene mine før

Tusen takker til einis som mannet meg opp til å åpne den. Var en meget smal sak å få på plass.

Kommer tilbake med flere inntrykk i tråden min.

EDIT : har ikke prøvt den som power i surround enda, men reiner med det fungerer greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori

Alt fungerer som det skal, litt tidlig ennå men den virker lovendes. Tool snurrer og går nå, har ikke hørt slik trøkk i suitene mine før

Tusen takker til einis som mannet meg opp til å åpne den. Var en meget smal sak å få på plass.

EDIT : har ikke prøvt den som power i surround enda, men reiner med det fungerer greit.
    får håpe den virker nå, siden du har spolert reklamasjons rettighetene dine.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori

Fint! da er det på tide å senke skuldrene, sette deg godt tilbake å nyte lyden
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt det løste seg på en grei måte. Når du opplever en svikt som dette, og ingen vil ta ansvaret, har du ingenting å tape på å prøve å fikse det selv. Og heldigvis for din del viste løsningen seg å være såpass enkel. Lykke til med lydopplevelsen :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykken står alltid den kjekke bi;-)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinesisk fjernkontroll

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige kommentarer. Hadde planer om en film i kveld, men nå går det bare i musikk gitt Litt : Tool, Audioslave, Porcupine Tree og Ane Brun.

Nå har jeg ikke hørt mer en 2 timer, men er så langt fornøyd. Den har fluss av krefter (holder stålkontroll på mine suite 2.8 ).
    Nå har jeg ikke lengste/største erfaring med forsterkerer, men den virker til å være nøytral i lyden, kanskje ørlite mot det varme. Langt fra så varm i lyden som nad 272, men varmere en mine embla 1.1
    Lyden er også mer fyldig og luftig. Nå venter jeg på White Zombie kablene mine som ble shipped i dag. Mere godlyd i vente ? :-D

Resten kommer nok i min egen tråd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Kinesisk fjernkontroll

Hehe

Fjernkontrollen er forresten en lekker liten sak ....

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •