Import fra Kina. * Problemene en saga blått, Classic'en imponerer meg hver dag ! * - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut til at det ikke ble billig for deg dette,synd...og en trist sak,,Men jeg hadde prøvd å sende forsterkern tilbake...Mulig du må vente en stund,men prøv i det minste å ta kontakt med selger pr e-post......

Neste gang er det kanskje lurt å spore opp et godt tilbud"innaskjærs" Mvh Espen

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har send en mail til ornec, men ikke fått noe svar .... Blir nok til at jeg ringer Ones electro her i bergen på mandag.... Får bare håpe det ikke blir altfor dyrt.

Fikk forresten momsoppkravet i går, så for de som lurer så ble totalprisen 6900,-

Hadde det ikke vert for problemene så virker forøvrig forsterkeren til å være et varp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva koster den ny her?? Om den er å få tak i.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er den ikke å få tak i her. Mulig en kan få en norsk importør til å ta den inn, ikke vet jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kineseren tilbake. Forumgutta hadde som vanlig rett , var et rele som hadde gått.

Men hvorfor går rele ? Noe jeg har gjort, eller er det bare slikt som skjer ?

Kan det ha noe med at den har tatt sikringen (i huset) ca. annenhver oppstart ? (Reperatør sa : lite sannsynlig. Men jeg spør alikevell...)

Eller kan den ha blitt for varm ? (lite lufting rundt)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke hørt noe fra ornec om de vil dekke dette? Hva kostet reparasjonen deg da?
    Håper den er ferdig med barnesykdommene nåå da, slik at du kan få brukt den skikkelig!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ornec har jeg ikke hørt en dritt fra, så "thumb down" til ornec. Vel og merke etter handelen var gjennomført. Alt fra jeg la inn ordre til forsterkeren var hos meg, gikk meget pent og pyntelig.

Reperasjonen kom på 1100,- så totalen nå blir 8K. (Dette er fortsatt billig, så nå får jeg bare håpe den går som en klokke videre )

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er overhodet ikke mulighet for at et rele ryker pga brukerfeil.
    Det er en mikroskopisk mulighet for at det er en konstruksjonsfeil i forsterkeren som drepte releet, men ikke særlig sannsynlig.
    Årsaken er nok simpelthen releet i seg selv, som enten er underdimensjonert, eller at du var uheldig og fikk et med produksjonsfeil på.

Synd timeprisen på service her i landet er så høy, for releet koster ikke mange kronene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Synd timeprisen på service her i landet er så høy, for releet koster ikke mange kronene.
    Japp, rele : 138 + moms :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Classic'en spiller som en drøm, MEN hva hjelper det ??

Når det ser ut som den er fylt med billig elektronik.

I dag gikk venste kanal, er vel stor sjangs for at rele'et har gått også på denne siden. F*** at jeg ikke fikk skiftet dette da jeg hadde den inne til rep. pga. høyre rele.

Nå er jeg møkkalei problemene, har også sendt mail til ornec, både denne gang og sist gang. Har ikke hørt et pip

Da er rådet mitt, hold dere unna ornec.com og hold dere unna classic.

Det irreterendes er at Classic'en spiller fantastisk bra til prisen, egentlig burde jeg vert storfornøyd :-?

Klarer jeg å skifte rele selv ? Jeg har en elektriker i "vennegjengen", er det noe han kan klare ?

Har veldig liten lyst på enda en tur på verksted og nye 1200 ut...

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke no problem det
    hvis han kan lodde å skru litt + at han er forsiktig så skal nokk det gå bare bra:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triste greier, ikke god reklame for kinaimport. Selv hadde jeg ikke tørt å impotere slik allerede før jeg las om dine problemer.

Men blir import fra meg også nå denne mnd., elektronikk det også, men da fra Danmark og en mer kjent greie. Bestille en BBE Sonic Maximixer, ikke funnet noen som selger den her i landet lenger.

Leitet lenge etter en brukt en, men da jeg ikke har fått respons og dem jeg har funnet for salg på Finn allerede var solgt, ja da ble det til at jeg kontaktet firma i Danmark som impoterer disse til Norden. Er såpass forsiktig at jeg ikke tørte å bestille en utenfor Norden selv om jeg nok kanskje hadde fått den billigere der...

Håper å ha den i hus i månedskiftet, venter på mail om prisen dem skal ha og så skal jeg godkjenne og bestille nå en av dagene...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bringe den nedom elektriker kompisen min i morgen, får håpe han forstår seg på den.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å skifte dette, hvis man har brukt loddebolt noen ganger før.
    Vanligvis 4 loddepunkter i printen under releet som man må fjerne loddetinnet på, deretter er releet løst og kan erstattes med nytt.

Bare vær litt forsiktig, og ikke utsett printplaten for altfor høy varme. Det hender at printen er av det billige slaget, slik at kobberbanene løsner ved for høy varme.

Men hvis el. kompisen har drevet med dette før, vet han hva det dreier seg om.

Forhåpentligvis blir denne reperasjonen billig.

Lykke til

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare en liten oppdatering.

Etter jeg har skiftet begge rele, er jeg kanonfornøyd !

Classic'en spiller herlig bra til prisen, oppfattes som nøytral, og med et veldig drag i bunn. Suitene mine pumper ut rytmer som aldri før :-D

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •