Import fra Kina. * Problemene en saga blått, Classic'en imponerer meg hver dag ! * - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kinaimport ornec

Mente da tydelig jeg så på ornec sine sider at de har en DOA garanti... som er den eneste garanti de har vel og merke.
    Har selv handlet elektronikk derfra og er storfornøyd!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, de har dead on arrival garanti, men problemet var at ingen ville ta annsvar for noe som var gått istykker under/før transporten. Har nå ordnet opp selv, så saken er heldigvis over.

Er også knallfornøyd med forsterkeren, den spiller fantastisk bra til prisen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempelekert..!!

Legg ut bilde av forsterkeren din'a!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger 2 på "min hjemmekino" , kan slenge inn 1 eller 2 i denne tråden også. Får ikke gjort det før neste uke, sitter ikke hjemme.

Hadde vert gøy med en lyttetest mot mer kjende merker, noe vi kanskje kan få til en gang. Melder snart overgang til Stavanger/Rogaland miljøet... (flytter hjemmover til jæren ser det ut som)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint, det blir kjekt, bra avforum-miljø her!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kjappe spørsmål. Hvor store er trafo'ene på forsterkeren samt kondensator bankene? Og selvfølgelig hvor mye endte du opp å betale etter toll etc?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, størrelsen på trafoene og kondensator bankene har jeg ikke peiling på, målte ikke da jeg hadde den oppe. (om dette er meget interessant kan jeg sikkert skru opp å måle engang det passer... om det er fysiske mål du lurer på )
    Har til nå kun betalt for selve forsterken (ca 5900), reiner med momsen dukker opp i posten om en ukes tid. (ornec hadde skrevet ned verdien på forsterkeren littegrann, uten at jeg bad om det, så er litt usikker på hva beløpet kommer på)
    Men en ca 1500 extra ville jeg tro. Totalen da ca 7500.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker mer i retning av uF og VA verdiene på de

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren, tenkte meg nesten det ... hehe. Jeg har null & nix peiling på silke ting, dessverre ops:

Kanskje du finner tallene på denne siden :
    Classic No. 6.6

I bruksannvisningen står det ingen ting "interessant" for en som ikke kan kinesisk :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge siden der så har den 2x 450watts ringkjerne trafo'er som vil si ca 1500VA totalt. Samt den har 100000uF tilsammen i lyttene så det må jo sies å være ganske så bra.

Ingen tvil om at det er en kraftig forsterker. Og til den prisen kan det ikke være annet enn et kupp, så sant lyden er bra

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Joda, de har dead on arrival garanti, men problemet var at ingen ville ta annsvar for noe som var gått istykker under/før transporten. Har nå ordnet opp selv, så saken er heldigvis over.
    Synes det kan være lurt at du endrer overskriften nå som saken (mer eller mindre) har løst seg. Dersom du ikke vet hvordan du gjør det:
    - Gå inn på den første posten, og velg Edit/Endre. Husk å endre overskriften på tråden, og så lagre..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kan endre overskrift.

Skulle også tro dette er mye forsterker for pengene, utrolig greit at den også brukes som effekt i surround ved en liten bryter. (eneste minus er at bryteren er bak..)
    Har veldig lyst å teste classicen mot andre "normale" merker, for å se om den bare er helt grei, eller om det faktisk er "løp & kjøp" :-D

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ifølge siden der så har den 2x 450watts ringkjerne trafo'er som vil si ca 1500VA totalt. Samt den har 100000uF tilsammen i lyttene så det må jo sies å være ganske så bra.

Ingen tvil om at det er en kraftig forsterker. Og til den prisen kan det ikke være annet enn et kupp, så sant lyden er bra
    1500VA er nok feil.. særlig for kinesere som sansynligvis regner i DC. hvor 1VA = 1watt.
    i AC kan du kanskje legge til 40%. men selv anerkjente produsenter virker å oppgi ca like mange va som watt
    de har også for små mål til å gi 750VA hver. ta en titt på xindak 6950 med 2x 300VA f.eks.
    kondensatorene kan man se fra bildet. 8x 10.000uF

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Jippi"

Det var da felt så utur jeg skulle ha da...

Skrudde den på i dag, og null lyd fra høyre kanal. Har opnet den opp, ser ingen ting galt inne, dvs ingen ting brent o.l.

Hva kan det være ? Jeg har ikke spillt høyt, bare såvidt vert borti volumhjulet...

Må vel nevnes at sikringen i stua har gått ca annenhver gang når jeg skrur den på (har automatsikring, så ikke store problemet trodde jeg), kan dette ha noe med saken og gjøre ?

Høytaleren er det ingen ting galt med, snurrer og går med H/K avr330 nå...

Hjelp en stakkers :cry:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvordan den patenten deres på volunkontrollen virker..
    Men, kan ikke være en skade som kom av at volumkontrollen løsna?
    Prøv å skru opp og sjekk loddepunketene eller sjekk om det er noe "slark" i potmeteret?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ligget på kne en stund nå, men ser ingen løse ledninger eller brente komponenter. Nå er jeg dessverre ikke den med mest elektronikkhjerne, men for meg ser den helt fin ut.:?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra det ordna seg for deg,sånne ting er meget kjedelige...Transportskader er vriene å bevise,når emball.er like hel...(som den ofte er når sjauere hiver esken i gulvet med breisida ned)Vandalisme er visst ett motto hos mange sjauere,uten at jeg skal dra alle under en kam....:-|

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke sikringa har skapt noen problemer.. Hvis ikke strømnettet i huset er gammelt da?
    Kan jo fort bli spisser på 260-270volt hvis så er. Jobba på IKEA før og der lærte jeg at lysene deres, og da spesielt de trafostyrte likte dette dårlig. Tviler på om dette har skjedd, siden det ofte har ført til avbrente kretser. Bytta om på signalkilder? fra feks. venstre til høyre og omvendt på cd? at ikke utgangene der er kaputt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem nr.1 er ordnet ja, men nå har jeg altså problemer igjen ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror ikke sikringa har skapt noen problemer.. Hvis ikke strømnettet i huset er gammelt da?
    Kan jo fort bli spisser på 260-270volt hvis så er. Jobba på IKEA før og der lærte jeg at lysene deres, og da spesielt de trafostyrte likte dette dårlig. Tviler på om dette har skjedd, siden det ofte har ført til avbrente kretser. Bytta om på signalkilder? fra feks. venstre til høyre og omvendt på cd? at ikke utgangene der er kaputt?
    Jeg har 4 linjeinnganger, prøvte disse, på alle sammen var høyre kanal stille.
    Men takk for forslaget, keep em comming

EDIT: stømnettet er gammelt ja, men trodde også at noe ville være svidd dersom dette var problemet...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •