Neste oppgradering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Neste oppgradering?

Har lest mye her på forumet de siste månedene men ikke så mye på forsterke/recievere.
    Min NAD T762 står med oppgitt effekt på 6*100 W.
    Jeg VET jeg får bedre lyd med et effekt trinn, spørsmålet er om det er det neste jeg bør oppgradere med? Ser film og hører på musikk omtrent 40/60.

Her er følgende status slik jeg føler det.
    - Synes høyttalerne fungerer fint. Etter jeg kjøpte SVS'en ble det nok trøkk for en stund
    - Har litt støy i høyttalerne når jeg ser på film og kjører volumet opp til -10 eller -15 db når det stille. Har utelukket at det kan være nettstøy for støyen er der selv uten signalkilder koblet til og NAD'en står på en monsterboks skjermet fra elnettet.
    - DVD spilleren er en opptaker, som ble kjøpt på Elkjøp før jeg ble infisert av AV-viruset Her lurer jeg påom en skulle hat en egen CD spiller eller bare en bedre dvd-spiller?
    - Har en 28" CRT widescreen TV.
    - Mangler platespiller for LP platene mine.

Begrensninger.
    - Har ikke mye penger. (Ingen for øyeblikket men det ordner seg for snille gutter til slutt)
    - Plass. Skal jeg ha nytt TV eller et effekt trinn må jeg bytte ut TV møbelet.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har lest mye her på forumet de siste månedene men ikke så mye på forsterke/recievere.
    Min NAD T762 står med oppgitt effekt på 6*100 W.
    Jeg VET jeg får bedre lyd med et effekt trinn, spørsmålet er om det er det neste jeg bør oppgradere med? Ser film og hører på musikk omtrent 40/60.

Her er følgende status slik jeg føler det.
    - Synes høyttalerne fungerer fint. Etter jeg kjøpte SVS'en ble det nok trøkk for en stund
    - Har litt støy i høyttalerne når jeg ser på film og kjører volumet opp til -10 eller -15 db når det stille. Har utelukket at det kan være nettstøy for støyen er der selv uten signalkilder koblet til og NAD'en står på en monsterboks skjermet fra elnettet.
    - DVD spilleren er en opptaker, som ble kjøpt på Elkjøp før jeg ble infisert av AV-viruset Her lurer jeg påom en skulle hat en egen CD spiller eller bare en bedre dvd-spiller?
    - Har en 28" CRT widescreen TV.
    - Mangler platespiller for LP platene mine.

Begrensninger.
    - Har ikke mye penger. (Ingen for øyeblikket men det ordner seg for snille gutter til slutt)
    - Plass. Skal jeg ha nytt TV eller et effekt trinn må jeg bytte ut TV møbelet.
    Hos deg er forforsterker trinnet i NAD'en det største problemet. Det er også der susingen kommer fra. Kort sagt er det stusselige greier.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du mener er å bytte ut recieveren da? Eller finnes det muligheter å kutte ut forforsterker trinnet i NAD'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere tips? Hvilket utstyr jeg har ser dere i signaturen min.
    Tidligere har folk sagt at NAD'en er litt ødelagt siden denne støyen oppstår, men kan den altså være så dårlig laget i utgangspunktet slik marsboer sier?
    Støyen er ikke veldig markant, men bare en buzzing en hører ved høyt volum uten noe lyd i høyttalerne.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er interessert i musikk, ville jeg kjøpt en brukt platespiller.

Det ligger noen fine Rega spillere på finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du hører der kalles vel egenstøy (tror eg) alle forsterkere har det, har noe med transistorene å gjør. Men det kan hende at et eller annet er galt med forsterkeren din siden du hører det så godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albion
    Det du hører der kalles vel egenstøy (tror eg) alle forsterkere har det, har noe med transistorene å gjør. Men det kan hende at et eller annet er galt med forsterkeren din siden du hører det så godt.
    Det kan hende du er inne på noe. Står forsterkeren bare på, før jeg spesiefiserer kilde er det ikke noe lyd. Bare når jeg velger en kilde (uavhengig om noe er koblet til denne inngangen eller ikke) kommer denne støyen.
    Jeg kan fint leve med det inntil videre i allefall.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke noe galt med din forsterker. NAD har hatt dette problemet ganske lenge. derfor har de kommet ut med Nad T 7xx v.2. Der er den støyen dempet. Det er mange som klager over denne støyen, men jeg merker ikke noe til den selv. (har NAD T752 selv)

personlig ville jeg kanskje kjøpt en bedre DVD-spiller. Fordi: du vil få bedre lyd, både når du ser på film eller når du hører på musikk.

eller så ville jeg kjøpt effektforsterker for å få ut det siste av høyttalerne dine.

BTW: hvordan låter B&W og nad?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    BTW: hvordan låter B&W og nad?
    Jeg har ikke mange refferanser, da jeg helt tilfeldig ble interessert i dette. Min gamle Denon forsterker røk så jeg lette etter en erstatter da jeg fant dette settet med høyttalere og NAD'en for 3000,- minus dvd og svs'en.
    Plutselig ble jeg hektet på lyd
    Jeg synes det høres veldig bra ut personlig. Har blitt veldig avslappet i stilen de siste årenene, så er ikke ute etter noe rocket anlegg som jeg ser en del andre gjerne skal ha. Det spiller veldig fint synes jeg, klart og tydelig helt fra topp til bunn. Sammen med den svs'en jeg kjøpte nå for 1-2 uker siden så synes jeg det passer veldig bra alt sammen. B&W'ene jeg har går ikke veldig dypt så med en egen sub ble det komplett synes jeg.
    Om NAD spiller anderledes en Rotel/Yamaha etc. og om B&W er mer laid back i stilen enn Klipsch så legger ikke jeg merke til det hehe.

For å avslutte der så anbefaler jeg sammensetning av NAD og B&W på det sterkeste, selv om jeg kanskje vil velge en annet merke på reciever neste gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •