valg fremover på hifi fronten, trenger hjelp ang utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg fremover på hifi fronten, trenger hjelp ang utstyr

har tidligere hatt tråder der jeg har trodd at stereo var veien å gå, men dog.

tenkte jeg skulle skaffe meg en grei stereo forsterker som jeg kunne nruke som effektforsterker senere, men tror ikke det er tingen nå.

saken er at jeg skal kjøpe ps3 om 3-4 måneder. og da hadde det vell forsåvidt vært best med en surround receiver ettersom hdtv blir kjøpt samtidig som ps3.

hvordan skal jeg da gå frem?

dette utstyret har jeg fra før

-dali 202 stativ høyttalere

- dali sc-7 center

er det slik at jeg må ha en receiver med hdmi for å få den ønskede bildet og lyden fra ps3?

ellers hva anbefales?

budsjettet ligger vell bare på rundt 4000.

mvh
    stian

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Hvis det er stereo du skal kjøre så skjønner jeg ikke denne:

"saken er at jeg skal kjøpe ps3 om 3-4 måneder. og da hadde det vell forsåvidt vært best med en surround receiver ettersom hdtv blir kjøpt samtidig som ps3."

trenger ikke sorroundreceiver for å koble playtstation til tv..

"er det slik at jeg må ha en receiver med hdmi for å få den ønskede bildet og lyden fra ps3?"

Svar: nei.... Hvorfor må man det? Playstation 3 har optisk ut så du trenger ikke hdmi for lyd. (Det er derimot kjekt med sorround på playstation da spillene støtter dette. Men jeg tolket det slik du skulle kjøre stereo) Hdmi'en kobler du rett i tv og får sikkert flott bilde..

Øyvind

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrev kanskje litt villedende.

næi, har valgt å vente med stereo til senere, har funnet ut at jeg savner surround såppas mye at det får vente litt.

det at det er surround lyd på spillene er også en av grunnene til surround planer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du skal ikke ha stereoforsterker likevel? Uansett, om du skal ha en stereoforsterker du kan bruke som effektforsterker må du nok opp et par prisklasser. Sånt er ikke vanlig på rimelige forsterkere, dessverre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så du skal ikke ha stereoforsterker likevel? Uansett, om du skal ha en stereoforsterker du kan bruke som effektforsterker må du nok opp et par prisklasser. Sånt er ikke vanlig på rimelige forsterkere, dessverre.

skal ikke ha stereoforsterker enda næi.

hva mener du med at det ikke er vanlig på rimelige forsterkere? surround elr stereo?

hadde sett meg ut en denon pma 1500ae som stereo forsterker med tiden, det er ialfall min formening om en rimelig og bra stereoforsterker.

om du mente at det ikke var pre-out på så rimelige surround receivere så finns jo det også? er litt usikker på hva du mente hær dessverre :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •