Frem og tilbake - effekt, center? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sporer jo litt av her, men tror du P3 er oppløst nok? Det (lille) jeg har hørt av Parasound har vært veldig rocka og kult men ikke veldig luftig dog, kanskje jeg har fått dårlige demoer...

Takker for svar foreløpig, og hvis noen av guruene har input må dere bare kjøre på

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til å få lånt den med meg hjem og testet den! Jeg vil vel prøve ut en del forforsterkere før jeg bestemmer meg. Effekt blir i førsteomgang, men nye fronter før det igjen. Etter anmeldelser og inntrykk herfra skal vel Parasounden passe godt med Focal. Ikke annet å gjøre enn å finne det ut first hand.. Meridian har jo mye interresant som jeg gjerne skulle testet. Spennende tider i møte!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg fått forsket og ringt litt rundt, kan få rimeligere Focal-serier veldig billig, men er usikker på hvordan det funker å ha center 3 serier under frontene.. Anyways: Har oppdaget at Brystonene kan brukes som power-amp og da er det slik at receiveren styrer volumet på den, stemmer ikke det? Men hva er det som gjør at den ikke spiller for høyt? (Grønn ja)

Vel, flott om flere har idéer og meninger her

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    usikker på hvordan det funker å ha center 3 serier under frontene..
    Nja... skeptisk...

Men hva er det som gjør at den ikke spiller for høyt?
    Nivået på utgangssignalet fra receiveren.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Nja... skeptisk...

Nivået på utgangssignalet fra receiveren.
    Ja, skeptisk jeg også. Berylliumen er jo hyperoppløst og deilig, så jeg er litt usikker på hvor ferden går. Chorus C700S får man jo rimelig, men er usikker på om ikke den blir litt hard i toppen, men er jo en meget rimelig løsning da.

Skjønner, så da blir det bare å vippe en bryter over for meg, og kjøre en autokalibrering så stilles volumet inn rett i forhold til fronter og det receiveren drar selv?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skeptisk jeg også. Berylliumen er jo hyperoppløst og deilig, så jeg er litt usikker på hvor ferden går. Chorus C700S får man jo rimelig, men er usikker på om ikke den blir litt hard i toppen, men er jo en meget rimelig løsning da.
    Du vil jo ha mer utbytte av surroundhøyttalere enn senter i første omgang uansett, så lenge du sitter i sweetspot. Hvorfor ikke prioritere surround først, og så gå for en litt mer påkostet senter senere?

Skjønner, så da blir det bare å vippe en bryter over for meg, og kjøre en autokalibrering så stilles volumet inn rett i forhold til fronter og det receiveren drar selv?
    Nettopp.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

RXV 657 har pre-out, så det skulle gå greit:-D

Jeg ville IKKE ha gått for 800-serien sin center, ville heller sett meg om etter en brukt av en større serie, Electra-centeren tror jeg ville passe mye bedre til 1007'ene dine, er ikke sinnsyke forskjeller her, 800-serien har en litt mer rocka lydsignatur, så dær tror jeg det kunne blitt litt krasj, blir jo litt synsing her, men er rimelig sikker på det jeg sier er korrekt:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men gamle Electra har jo en nokså skarp topp som jeg hatet da jeg hadde Cobalt 816s i hus. Ellers hadde det vært en "no-brainer"

Dipole-bakkanaler fra Focal er jo ikke akkurat gratis da, men mulig hifihuset har noen til en levelig penge.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg er enig med noen her, skeptisk ja.....
    Jeg ville først og fremst ikke ha noen senter ! Senteren må være stor og ha mye effekt hvis du skal utnytte den maksimalt, og da kommer i tillegg det med matchingen til fronterne hvilket blir ekstremt vanskeligt å få til om du ikke velger BE serie......
    Du trenger ikke bruke bryterne for å skille for-og effektdelen i Bryston B-100, du kan bruke den i pass-through mode i én inngang. Det vil sige du router kabler fra front L/R out på en surround receiver inn i f.eks. TV på Bryston, og da sender du koden med fjernkontrollen til Bryston vil dette input bruke pass-through, de andre input er ikke endret på noen måte. Da kan du bruke TV til frontkanalene i surround.
    Jeg ville kanskje satset på en løsning med en ok billig receiver fra bruktmarkedet, eller surround preamp som Sony ES eller Copland, da kan du ha små monoblokker ved surroundkanalene da disse ikke krever mye effekt.
    Med en ok receiver er du jo i mål med bare én boks....og siden du bruker pass-through trenger du ikke bekymre dig om kvaliteten i stereo, den er jo som før.

Jeg har aldrig hatt noen receiver, jeg valgte en Thule analog IA350B da jeg hadde kino, samme kvalitet i stereo og surround, brukte dekoderne i dvd spilleren og analog oppkobling.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med striky. Prioriterer du surround først som ikke nødvendigvis trenger å bli så dyrt, og mørner lommeboka til en bedre center tror jeg du vil gå i den lureste retningen. Dette var ikke det jeg gjorde, og angret en del på det. 3.0 i en periode var mye mindre givende enn 4.0. Dette er jo ganske dyre saker og lever man på studentbudjsetter er det ofte en del venting mellom hvert innkjøp - da har du plenty av tid til å kose deg med effekter i alle retninger og phantom center så lenge det holder!

Edit: da lærte jeg hvordan man bruker bryston som effektforsterker.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •