Sub her og sub der... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 109
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    ( savner det, noen som har hørt noen større saker som kan gjenngi skikkerlig dypbass?
    Hørte at det var en fyr i Vestfold som har åtte tolvtommere....

Har ikke hørt, men disse skal fungere helt ned i åtte hertz:

4x18": (550 liter)

4x21": (1000 liter)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes en sub er viktig, men jeg mener resten av anlegget må stå i sammsvar. Men en god sub kan jo også få et anlegg som virker flatt og kjedelig til å føles som du har fått et helt nytt stereo (flerkanals) anlegg etter mitt SVS innkjøp merka jeg hvor dårlig det egentlig var før. Sier ikke mitt anlegg var kjedelig men en god sub gjør mye mere enn mange tror (enn jeg trodde)

Når det gjelder dypde syntes jeg ikke det er livsviktig at en sub går flatt ned til 15hz på musikk, men ihvertfall ned til 25 (helst 20) Jeg har selv ikke så alt for mange cder og mp3er som går under 20hz men det er greit å vite at det ikke er subben som setter begrensingerer.
    Når det kommer til film så syntes jeg det er gøy å ha noe som går greit ned til 15hz. Jeg merka ihvertfall at når jeg fikk SVS i hus at her var det mye morro jeg hadde gått glipp av

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei :-)

Nå er det ikke mye spilling uten subber nei, blir bare skuffet hver gang.....lurer på hva jeg drev med i "gamle" dager :-)

Oppsettet nå med og uten sub levner ingen rom for tvil.

128 dB 10 hz............det er vansin

Glad jeg slipper å spille så høyt ! Men det sier jo mye om headroom og kontroll på lavere nivåer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Riktig stemt i henhold til hvilket tonesystem?
    Engelsk std. Amerikansk osv, det varierer faktisk...
    Er det så stor forskjell? Er ikke en stemmegaffel lik over hele verden?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det så stor forskjell? Er ikke en stemmegaffel lik over hele verden?
    Om du leser påfølgende respons fra meg ser du at jeg beklager dette som OT.
    Nei, forskjellen er ikke så stor. Jeg reagerte bare på tallet, derfor kommentaren.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Det er ikke et spørsmål om hvordan musikk man liker,
    kun et spørsmål om hvordan lyd man liker. Kall det gjerne preferanser, det er nok riktig betegnelse.
    Hvordan argumenterer du for en sub til noen som bruker anlegget til akustisk musikk? Selvfølgelig har det noe om hvilken musikk man lytter til. Noen har anlegg for å lytte til lyden, andre for å høre på musikken.

Men floskelen om at man ikke mister noe under en viss frekvens bør ikke sies flere ganger.
    Jeg har aldri sagt "du mister ikke noe under en viss frekvens, punktum".... Men det er ikke mange instrumenter som når så dypt at en skikkelig fulltower får problemer. Det blir bare tullete å si at man MÅ for enhver pris ha en sub i anlegget for å få med seg hele frekvensspekteret på musikk. Det kan vel en hel verden av hifi entusiaster vitne på... Er vel ikke uten grunn at det stadig startes tråder for å finne musikk med skikkelig dypbass. Selv bruker jeg sub til musikk enkelte ganger, men på 70% av alt jeg lytter på kunne jeg like greit koblet den bort og kjørt front som full-range. (men nå har jo ikke jeg en flott SVS da... :-D )

Tror det klart er den billigste løsningen for billig bra lyd å kjøpe billigere front/kilde/forsterker men med subwoofer, blir stadig overasket hva PC anlegget på jobben til 500 kroner leverer.....med sub. Dette er satt på spissen, men sier faktisk mye om saken.
    PC høyttalere blir alltid satt på spissen fordi de er designet for å spille med sub. Men det du sier nå, indikeret godt dine preferanser. Du syntes, likt som flageborg, at de fleste høyttalere låter greit nok (innenfor visse rammer) og syntes tilkobling av en eller flere subwoofere tar musikken til et helt nytt nivå og det hele blir mer fysisk. Ergo dersom dere skulle satt sammen et anlegg på budsjett, så gir en subwoofer dere mer glede enn å bruke pengene på bare bedre høyttalere. Jeg vet om flere som ville ha lurt på hva i all verden dere tenker med, og avfeid dere som utskudd av noen bass-skadde hjemmekinofolk uten sans for skikkelig hifi-lyd. Det blir selvfølgelig like tåpelige utsagn som å si det motsatte....

Hifisentralen, grøsser når du sier det! SYNSING SYNSING PRAT PRAT....uff
    Om jeg sier jeg syntes musikk låter bedre med en SVS subwoofer, er jeg da en synser? Kan jeg påberope meg å sitte med fakta fordi jeg stoler 100% på mine egne preferanser? Mye prat og mye synsing er forøvrig ganske vanlig på de fleste forum. Om du syntes det var et dårlig eksempel, kan vi bruke hvilket som helst annet hifi-forum. Men det er tvilsomt at man får så mye medvind med "ingen bra lyd uten subwoofer" utsagnet der heller....

Bare ikke helt enig kamerat
    Hehe, nei det er akkurat DET jeg er ute etter å poengtere, alle kan ikke være enig så lenge vi har forskjellige preferanser. Poenget mitt er at vi må respektere at ikke alle har samme oppfatning av hva som er lydnirvana. Akkurat det virker som er vanskelig for enkelte, og da er det veldig enkelt å avfeie de som synsere, uvitende og mangel på kompetanse.

Det er mange veier til Rom.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvordan argumenterer du for en sub til noen som bruker anlegget til akustisk musikk? Selvfølgelig har det noe om hvilken musikk man lytter til. Noen har anlegg for å lytte til lyden, andre for å høre på
    musikken.

Jeg har aldri sagt "du mister ikke noe under en viss frekvens, punktum".... Men det er ikke mange instrumenter som når så dypt at en skikkelig fulltower får problemer. Det blir bare tullete å si at man MÅ for enhver pris ha en sub i anlegget for å få med seg hele frekvensspekteret på musikk. Det kan vel en hel verden av hifi entusiaster vitne på... Er vel ikke uten grunn at det stadig startes tråder for å finne musikk med skikkelig dypbass. Selv bruker jeg sub til musikk enkelte ganger, men på 70% av alt jeg lytter på kunne jeg like greit koblet den bort og kjørt front som full-range. (men nå har jo ikke jeg en flott SVS da... :-D )

PC høyttalere blir alltid satt på spissen fordi de er designet for å spille med sub. Men det du sier nå, indikeret godt dine preferanser. Du syntes, likt som flageborg, at de fleste høyttalere låter greit nok (innenfor visse rammer) og syntes tilkobling av en eller flere subwoofere tar musikken til et helt nytt nivå og det hele blir mer fysisk. Ergo dersom dere skulle satt sammen et anlegg på budsjett, så gir en subwoofer dere mer glede enn å bruke pengene på bare bedre høyttalere. Jeg vet om flere som ville ha lurt på hva i all verden dere tenker med, og avfeid dere som utskudd av noen bass-skadde hjemmekinofolk uten sans for skikkelig hifi-lyd. Det blir selvfølgelig like tåpelige utsagn som å si det motsatte....

Om jeg sier jeg syntes musikk låter bedre med en SVS subwoofer, er jeg da en synser? Kan jeg påberope meg å sitte med fakta fordi jeg stoler 100% på mine egne preferanser? Mye prat og mye synsing er forøvrig ganske vanlig på de fleste forum. Om du syntes det var et dårlig eksempel, kan vi bruke hvilket som helst annet hifi-forum. Men det er tvilsomt at man får så mye medvind med "ingen bra lyd uten subwoofer" utsagnet der heller....

Hehe, nei det er akkurat DET jeg er ute etter å poengtere, alle kan ikke være enig så lenge vi har forskjellige preferanser. Poenget mitt er at vi må respektere at ikke alle har samme oppfatning av hva som er lydnirvana. Akkurat det virker som er vanskelig for enkelte, og da er det veldig enkelt å avfeie de som synsere, uvitende og mangel på kompetanse.

Det er mange veier til Rom.....
    Heyyy

mht valg av sub, det du sier har ingen mening, les det selv. Jeg forsto det ikke i det hele tatt.

mht hva du har sagt: "Går en høyttaler ned til 35hz, dekker man overraskende mye musikk uten å "miste" noe.""(punktum også faktisk)
    Stå litt mer for det du nettopp har sagt.....
    Og hvem har sagt at man må ha sub??? Jeg sier bare at JEG må ha sub :-)
    At andre liker annen lyd er greit for meg, og det er valgfritt.

mht PC høyttaler eksemplet mitt, så mistet du poenget.
    Prøv å kjøpe noe til 500 kroner uten sub, og koble det til PCen din, og se hvordan lyden blir.......subben gjør at du får ok lyd billig var det jeg prøvde å si, og det samme vil man oppleve i billige stereoanlegg. Mener nå jeg da.

mht synsing, så er det jo det vi driver med. Poenget mitt med HFS er at når det blir for mye voodoo og for lite facts kan man prate i det uendelige uten å komme av flekken, derfor får jeg lite igjen for å gå inn i tråder der.
    uff. Her på forumet er det mye mer mat i trådene, og jeg får input fra andre, ting som hjelper meg. Men jeg respekterer at noen liker den formen for forum.

Her kommer vi ikke av flekken, la oss bruke tiden bedre enn dette.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AUDIOMUR, du trenger absolutt ikke rakke ned på andre fordi de har funnet løsninger som ikke likner dine egne. Vi har garantert forskjellig smak når det gjelder lyd.

Og så burde du sette mer pris på at noen jobber målrettet og utforsker nye arenaer, og gidder å fortelle deg om løsninger som kanskje kan være til hjelp for mange.

Hadde ikke jeg og Flageborg hjulpet hverandre med info og ideer i årevis, og i samarbeid med ROKO og AKTO, hadde vi IKKE VÆRT I NÆRHETEN av den lyden vi har idag.
    Synergien av å jobbe grusomt aktivt med plassering, komponentvalg, spesielt utvalgte/utprøvde lyttetester samt manuell tilnærming mht kalibrering (kombinert med bruk av utrolig mye tid og tidvis penger) har gitt voldsomme løft i hele lydbildet, med like mye fokus på topp, mellomregister, midbass og dypbass.Alt må være på plass.
    Vi har også lært mye av å besøke mange andre på forumet.

Håper du kan ha en annen holdning, det tror jeg er lurt
    Kjempefint at dere har hjulpet hverandre og andre forumbrukere, det skal dere ha mye kredit for!

Men jeg savner litt mer ydmykhet når det gjelder fremtoning av løsninger dere selv har kommet frem til at fungerer best for deres lydideal. Ikke alle prioriterer det samme i et anlegg, som det de mest bassglade i landet her gjør. Du har vel egentlig skjønt at det ikke er slik, men din bassglade venn turer ofte frem med sine løsninger som om det han har kommet frem til er referanse for alle og enhver.

Jeg skjønner at dere syns dypbass er en meget viktig del av lytteopplevelsen, men etter min mening bør ikke dypbass være 1.prioritet hvis man ikke har orden på systemet oppover i frekvensen først. Hva som er "orden oppover i frekvens" er en smakssak, og kan jo selvfølgelig diskuteres i hjel.

Håper dere kan ha en annen holdning, det tror jeg er lurt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Kjempefint at dere har hjulpet hverandre og andre forumbrukere, det skal dere ha mye kredit for!

Men jeg savner litt mer ydmykhet når det gjelder fremtoning av løsninger dere selv har kommet frem til at fungerer best for deres lydideal. Ikke alle prioriterer det samme i et anlegg, som det de mest bassglade i landet her gjør. Du har vel egentlig skjønt at det ikke er slik, men din bassglade venn turer ofte frem med sine løsninger som om det han har kommet frem til er referanse for alle og enhver.

Jeg skjønner at dere syns dypbass er en meget viktig del av lytteopplevelsen, men etter min mening bør ikke dypbass være 1.prioritet hvis man ikke har orden på systemet oppover i frekvensen først. Hva som er "orden oppover i frekvens" er en smakssak, og kan jo selvfølgelig diskuteres i hjel.

Håper dere kan ha en annen holdning, det tror jeg er lurt.
    Her er det jeg skrev i mitt første innlegg i tråden:

Folk har forskjellig smak mht musikk og bass, noen vil ikke høre/føle dypbass, andre elsker det.

Alle liker ren deilig lyd over si 50 hz. Noen liker lysere klang enn andre.

Problemet her er at bra bass under 50 hz er mer kostbart å få til enn bra lyd over 50hz, derfor ser man ofte et anlegg satt opp med subber som er dyrere enn frontsystemet.

Et annet problem er at mange ikke klarer å integrere og tune subbene på en bra måte, dette kan være rom relatert og mangel på gode plasseringsmuligheter. Da er det bedre å sette opp et anlegg som spiller bra i det området rommet tillater.

Selv har jeg jobbet iherdig med å teste forskjellige romkorreksjons systemer, og fått til den lyden JEG liker i begge mine oppsett, med fullfrekvent lyd til rett under 20 hz.

Noen synes sikkert den lyden er grusom, men jeg elsker den!!!

Det er viktig å poengtere at man ikke velger bort fantastisk vokal og bra midbass, men bare supplerer med dybbass i tillegg.

Hva i all verden skal jeg si for å få deg fornøyd???
    Å hva slags holdninger leser du ut av det jeg skrev???

Nei, her synes jeg du bommer grovt.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg skjønner at dere syns dypbass er en meget viktig del av lytteopplevelsen, men etter min mening bør ikke dypbass være 1.prioritet hvis man ikke har orden på systemet oppover i frekvensen først.
    Siden du allerede har alt dette...............

burde du prøve å supplere med en SUB................

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei hei!

Nå må alle være venner her!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mht hva du har sagt: "Går en høyttaler ned til 35hz, dekker man overraskende mye musikk uten å "miste" noe.""(punktum også faktisk)
    Stå litt mer for det du nettopp har sagt.....
    Ja, det står jeg for, og jeg har sagt 2-TO ganger nå at det ER mye musikk der man klarer seg utmerket godt med høyttalere som ikke når lavere enn for eks. 35hz (eller høyere) Det er IKKE det samme som å si "man mister ingenting under en viss frekvens." slik du hevder jeg har sagt. Det finnes musikk som har mye informasjon "der nede", men dette er for det meste musikk/lydeffekter som er produsert på en PC (med visse unntak, som for eksempel de dypeste tonene til et kirkeorgel (!) ). Her er en oversikt jeg har brukt før for å vise hvor dypt forskjellige instrumenter går, noe som kan være interesant i denne sammenheng:

Står mer om det her:

What's in your Music
    EQ BY THE OCTAVE
    http://www.recordingwebsite.com/rwti...ive/rw15r.html
    TSC Tech Talk | EQ
    http://www.djhistory.com/forum/archi...p/t-15245.html
    http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu...c/orchins.html
    How Do Woodwind Instruments Work?
    Musical instrument ranges
    Personals.gummyguide.com Web Directory
    http://www.bluesblast.com/frequency.txt

mht PC høyttaler eksemplet mitt, så mistet du poenget.
    Prøv å kjøpe noe til 500 kroner uten sub, og koble det til PCen din, og se hvordan lyden blir.......subben gjør at du får ok lyd billig var det jeg prøvde å si, og det samme vil man oppleve i billige stereoanlegg. Mener nå jeg da
    Ok, jeg skjønner poenget ditt men jeg syntes eksempelet var dårlig da desktop PC-høyttalere i utgangspunktet er noen små plastbokser for å lage lydeffekter i windows, mens for eks. bokhylle-høyttalere ofte er designet for å kunne stå alene i et middels rom og spille musikk. Men nok om det....

Alt i alt, så tror jeg faktisk ikke vi er så uenige.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,

nå får vi være venner

Problemet i slike tråder er nok at vi ikke leser nøye nok hva andre har skrevet, og ofte tillegger andre meninger de ikke har.

Vi er nok ikke så uenige som det kan se ut, selv om alle har forskjellig smak og ikke minst hørsel!

Piece:-D

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her er at bra bass under 50 hz er mer kostbart å få til enn bra lyd over 50hz, derfor ser man ofte et anlegg satt opp med subber som er dyrere enn frontsystemet.
    jeg har hørt SVS sin p12plus2 eller hva den heter ved flere anledninger. og den er etter min mening helt udugelig til musikk..høyt og hardt ja, men en bromlemaskin uten like.
    med et enormt møbel av en basskasse, to digre jernklumper av svs element og en unødvendig forsterker så blir det dyrt ja heh...
    man kan få high en bass billig og enkelt.

kjøper du et par beyma "15-18 eller lignende herifra US SPEAKER Home Page Menu - Speaker Cabinets, Guitar & amp; Bass Amps, upgrades and custom design. The world’s widest choice of speaker parts. “If you have listened to live music, you have almost certainly listened to Eminence” , setter de på en simpel baffelplate (uten akustisk mostand resonans og støy) og plusser på en enkel separat forsterker...spiller det garantert mer integrert, dynamisk og luftig enn noen svs, nautilus og det meste dyre som selges.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si jeg ikke hadde trodd dette skulle ta helt av

Vi må alle være venner i musikkens ånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    jeg har hørt SVS sin p12plus2 eller hva den heter ved flere anledninger. og den er etter min mening helt udugelig til musikk..høyt og hardt ja, men en bromlemaskin uten like.
    med et enormt møbel av en basskasse, to digre jernklumper av svs element og en unødvendig forsterker så blir det dyrt ja heh...

kjøper du et par beyma "15-18 eller lignende herifra US SPEAKER Home Page Menu - Speaker Cabinets, Guitar & amp; Bass Amps, upgrades and custom design. The world’s widest choice of speaker parts. “If you have listened to live music, you have almost certainly listened to Eminence” , setter de på en simpel baffelplate (uten akustisk mostand resonans og støy) og plusser på en enkel separat forsterker...spiller det garantert mer integrert, dynamisk og luftig enn noen svs, nautilus og det meste dyre som selges.
    Ja Einis, vi har så utrolig forskjellig smak og ide om hvordan musikken skal låte.
    Første gang jeg hørte SVS i Tyskland visste jeg med en gang at dette var min type bass lyd. Det er bra det er flere produsenter ute på markedet slik at alle kan bli happy! :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg Einis, så hadde jeg startet produksjon av dette vidunderproduktet sporenstraks! Her har du muligheten til å starte en ny hype, en helt ny dimensjon innen bass for noen knappe tusenlapper. En så enkel konstruksjon/plate, med en enkel forsterker og et billigt Beima element som overkjører det meste av high-end elementer, forsterkere og kasseløsninger kan ikke kalles annet enn et kjempe-kupp. :-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i all verden skal jeg si for å få deg fornøyd???
    At jeg kan kjøpe den ene SVS'n din for halv pris! (må nok bare innrømme at jeg går å sikler litt på en)

Å hva slags holdninger leser du ut av det jeg skrev??
    At du elsker dypbass og respekterer at andre ikke gjør det. Og fordi jeg ikke prioritere dypbass som andre gjør, trenger heller ikke JEG å bli beskyldt for å rakke ned på andre eller ha feil holdning. Ok?

Nei, her synes jeg du bommer grovt.
    Ja, jeg bommet grovt på person, innlegget var egentlig myntet på ......... neida, jeg skal ikke dra det lenger.

Flageborg
    Har du aldri hatt orgasmiske lytteopplevelser? Kjekt med en rull i nærheten da vettø!

Fred på jord! :-D

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Smaken er naturligvis som baken, men er du sikker på at du har hørt en godt kalibrert og integrert plus? Denne subben har det i seg å låte helt jævlig til musikk hvis den ikke er sikkelig kalibrert... Men er den det, så låter det knall! Den kan bli litt lite definert i forrhold til de aller beste, men da går det ofte på bekostning av dybden... Er nå i hverfall min subjektive mening!

Hva avforum og subsnakk angår, det er jo tross alt mye hjemmekinofolk her, og da finnes det jo knapt viktigere ting enn sub Personlig syns jeg full respons ned til 20 hz er viktig i musikk for å få realisme og luftighet, men har full forståelse og respekt for de som mener det ikke fungerer...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hadde jeg vært deg Einis, så hadde jeg startet produksjon av dette vidunderproduktet sporenstraks! Her har du muligheten til å starte en ny hype, en helt ny dimensjon innen bass for noen knappe tusenlapper. En så enkel konstruksjon/plate, med en enkel forsterker og et billigt Beima element som overkjører det meste av high-end elementer, forsterkere og kasseløsninger kan ikke kalles annet enn et kjempe-kupp. :-D
    Er jo ikke mye produksjon i det, bare å kutte et hul i en plate og sette Beyma´en i, thats it. Vil du ha serieproduksjon da se på Jamo R909.....har ikke hørt den men den bassen skulle være verdensklasse !
    Ellers einis, du sliter med vibrasjoner i denne baffel, har du overveid stein eller marmor ?

Siden vi snakker bass, så denne på et annet forum, det er kanskje noe : 40.000 watt, 105 db ved 250 meter :
    Matterhorn

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •