NAD. Nytt bedre enn gammelt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD. Nytt bedre enn gammelt?

Nad 3020 // 3240 // c325BEE...

Hei!
    Har egentlig lyst til å kjøpe en 3020/3240 fremfor å den nye C325BEE, men trenger noen argumenter.

Er vel litt nostalgisk av meg, men ønsker samtidig god lyd. Har fått inntrykk av at 3240 og ikke minst 3020 var noe for seg selv i sin tid.
    Er de gamle noe i nærheten av dagens modell når det gjelder lydkvalitet??

Vet jo at C325BEE har flere muligheter, men for meg er det kun lyden som teller.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke noe om nevnte forsterkere, men har NAd 3100 og 2100 og de har i allefall kraft og punch

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på en fest forleden hvor de spilte med en 3020. Den låt skikkelig kult, faktisk. Der og da syntes jeg lyden var litt garasjeaktig - altså tøff og rå.
    Vet ikke helt hvor kraftig 3020 er etter dagens standard, og jeg har en formening om at den er litt overdimensjonert i bassen.
    Dessuten er jo både 3020 og 3040 temmelig gamle forsterkere som ikke vil holde like lenge fra kjøpsdato som en ny modell. Men tenker du får tak i dem ganske billig?

Kunne egentlig tenkt meg en selv

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg var på en fest forleden hvor de spilte med en 3020. Den låt skikkelig kult, faktisk. Der og da syntes jeg lyden var litt garasjeaktig - altså tøff og rå.
    Vet ikke helt hvor kraftig 3020 er etter dagens standard, og jeg har en formening om at den er litt overdimensjonert i bassen.
    Dessuten er jo både 3020 og 3040 temmelig gamle forsterkere som ikke vil holde like lenge fra kjøpsdato som en ny modell. Men tenker du får tak i dem ganske billig?

Kunne egentlig tenkt meg en selv
    3020 går sjeldent under tusenlappen, DET er dyrt for en 2x35w integrert forsterker som snart fyller 30år :-D
    Lyden i en 3020 er ganske tilbakelent og ikke spes detaljert, men den låter veldig fint med riktige høyttalere.

A

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skukke Prøvd å fåtaki en Brukt NAD 319 eller 370? De er jo grisebillige og Kraftige, jeg har jo selv en 370 som jeg ikke ga så mye for! Den kjører jo 150w i 8ohm! å det er ikke gærnt til ca 3000kr. vist det er i det siktet du skal legge deg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD får jo ikke like god kritikk i dag som de gjorde for noen år siden...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 3100 selv, og var fornøyd den gangen. Menskjebnen har gjort det slikat junior arvet en 3100 av sin onkel, og tenkte å bruke denne som effektforsterker på sine CV V-10F. Han har brukt en Denon AVR 1905 frem til nå, og det kommer han nok til å forstsette med. NADen blir sikkert brukt i et rumperisterprosjekt eller noe slikt. Det var mildt sagt en alvorlig degradering av lyden da vi koblet den til, bassen forsvant nesten og lyden ble "skrikende".

Jeg har også en 3130 på terrassen, men den har jeg nylig fått tak i, så lyden på den skal jeg ikke si noe om, men jeg tror den er OK til sitt bruk der ute. Har tenkt å prøve den på bl.a. Dynavoice F-6 etterhverrt, kan kanskje si noe om lyden når det er prøvd.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode innspill!!:-D Nå blir det 3020 for alle penga! dvs. disse forsterkerne virker ikke lette å få tak i. Tydeligvis flere som har oppdaget at de er bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •