Hvilken dac er best, dvd el reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dac er best, dvd el reciever?

Enkelt spørsmål som jeg ikke finner svaret på ved hjelp av søkfunksjonen.

Får nå snart en 1920 fra denon, og har en 2106 reciever.

Hvilken dac er best? Må jeg koste på meg noen analoge kabler å kjøre musikken analogt fra 1920, eller er 2106 sin bedre? Regner med det er flere her som har testet den komboen og kan svare meg på det.

Og sist, men ikke minst. JA jeg vet at en cd spiller vil være det beste valget, og ja jeg vil aldri få den samme opplevelsen som en skikkelig god cd spiller

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være noen som kan svare meg ? Har ingen ledig signalkabel så jeg får ikke testet det

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På såppas rimelige produkter vil jeg nesten tro det er rimelig lik kvalitet. Jeg har kun testet på en 1910 og til AVC-A1SR, der var nokk surr ampen best. Men det skal sies at dacen i AVC-A1SR var langt fra bra !!!
    Et par rimelige signal kabler koster jo ikke stort, så jeg ville testet selv, det er vel du som skal høre på dette mest
    Skal du nyte musikk kommer du ikke utenom egen cd spiller, og helst en integrert amp med surr bypass så du også får brukt den til film.

Bra blir det uansett ikke, du skal vel oppgradere snart læll. Basillen biter hardt !!:twisted:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert rett, men er det noe å hente er det jo greit.

Angående oppgradering har du veldig rett, akkurat nå ser det ut som om subben står for tur, skal selge unna endel bilstereo til en kompis, og en annen kompis er lysten på xtz'n. Og jeg har falt pladask for den søte sb12.

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Marantz reciever (sr-7500) og en Marantz dvd spiller (dv6600). Når jeg testet disse dac'ene opp mot hverandre, kom jeg til at dac'en i dvd spilleren var best i lyden.

Er nok ikke noe vei utenom å prøve, men vil tippe det ofte blir brukt samme dac'er i de forskjellige produktene, så lenge det kommer fra samme produsent?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ha et poeng, var jo med et sett lakrissnører til 1920 som jeg kan prøve. Blir jo litt feil ift kabelkvaliteten, men det får gå.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er samme DAC i begge enheter, så ville jeg valgt Surr-amp som DAC.

Årsak; DVD spiller konverterer Digitalt til Analogt med "elendige" analoge utgangs forsterkere (har med pris å gjøre). Dette signalet skal inn i en "analog" inngang på en Receiver. Det første som skjer er at dette blir gjort om til Jada Digitalt signal... Digital volum kontroll etc og ettr mye om og men så er det ny DAC på tur.. Skjønner...

Henter du Digitalt ut fra CD/DVD spiller så slipper du endel ekstra konverteringer (Pure Direct er selvsagt en nesten like god løsning, men bare nesten, mht. antall ledd i kjeden..).

Så konklusjonen min, er at bede DAC (Dyrere Receiver) og litt rimeligere DVD spiller.

/L

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Dersom det er samme DAC i begge enheter, så ville jeg valgt Surr-amp som DAC.

Årsak; DVD spiller konverterer Digitalt til Analogt med "elendige" analoge utgangs forsterkere (har med pris å gjøre). Dette signalet skal inn i en "analog" inngang på en Receiver. Det første som skjer er at dette blir gjort om til Jada Digitalt signal... Digital volum kontroll etc og ettr mye om og men så er det ny DAC på tur.. Skjønner...

Henter du Digitalt ut fra CD/DVD spiller så slipper du endel ekstra konverteringer (Pure Direct er selvsagt en nesten like god løsning, men bare nesten, mht. antall ledd i kjeden..).

Så konklusjonen min, er at bede DAC (Dyrere Receiver) og litt rimeligere DVD spiller.

/L
    Støtter den. Er antakelig ikke stor forskjell på DAC i de to, men har 1920 støtte for audio-DVD og/eller SACD, da må du antakelig koble 5.1 analogkabler for å utnytte det?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •