surround+ stereo, tenker jeg riktig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

surround+ stereo, tenker jeg riktig?

hadde lenge tenkt å bare ha stereo, men når jeg ser film til kompiser med surround kjenner jeg at jeg har vanskelig for å la være å ønske meg det selv..

nå for tiden har jeg dette liggende:

Dali 202 stativhøyttalere

dali sc-7 senter høytaller.

i juni/juli kommer jeg til å saumfare bruktmarkedet etter en grei surroundreciever og dvd spiller, selvfølgelig med pre-out. til en pris på rundt 4-5000 kroner.

hva vil jeg renge med å få for 4-5000 kroner den tiden?

aberet med surround er at jeg har blitt glad i rolig, varm og koselig musikk. og dermed setter jeg lydkvalitet litt opp på listen. alt kommer jo til å bli en oppgradering ettersom jeg sitter hær med en gammel Sanyo forsterker og en technics cd-spiller på dali 202.

skal fortsatt ha 202 ettersom dette er greie bakhøytallere. kommer dermed til å legge maks 6000 i fronter når den tid kommer en gang.

noen formeninger om hvordan jeg skal bli sånn halvveis fornøyd?

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for best mulig stereo først. Kan utvide senere, litt kjipt å ikke bli fornøyd når du kjøper nye fronthøyttalere. Å kjøpe brukt gir litt mer for pengene. Bruk tid unngå stress.

Mvh

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan love deg (etter selv har prøvd lenge) at Marantz er en glimrende kombinasjon til Dali, og til 5k får du en ganske grei brukt Marantz forsterker. Er strømsterk og spiller meget behagelig.

Du får også mange gode brukte høytalere i den prisklassen. Tannoy er for eksempel et merke som jeg syntes spiller bra med Dali (hvis du tenker å bruke 202 som bakhøytaler). Tenker du nytt, kan du jo vurdere Boston VR1 til ca 6k, som spiller meget behagelig og åpent.

Jeg var litt i samme situasjon som deg. Jeg hadde Blue 2002 som jeg hadde fra før og bruker som bakhøytalere. Jeg kjøpte et par 1 år gamle Concept 6 til 2000 kr. For den prisen, spiller de utrolig bra. I tillegg så har jeg i ettertid byttet delefilteret og interkablingen i dem (deler kostet ca 1000 kr), og fått en utrolig mye bedre høytaler....så Concept 6 kan jo være et greit (og rimeligere alternativ, så kan du legge litt mer i forsterkeri og kabler)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maranz selger jo sin Marantz 8500 for 4000,- nå. Det vil jo være en kjempekombo.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg kanskje kommer til å gå for dali ikon 2 eventuelt finne noen større ikon brukt.

dali 202 kommer sikkert ned fra bakveggen etterhvert å blir soveroms høytallere.

ska lhøre på div høytallere når anledningen byr seg, tonart er jo i trondheim så det blir jo bra

klipsch rf 52
    Klipsch RF52 gulvstående høyttaler

patos basic 410
    Patos Basic 410 Gulvstående høyttaler

audio pro black diamond v.2
    Audio Pro Black Diamond V.2 gulvstående høyttaler

noen formeninger, ønsket er jo å finne noen brukte etter dimmepengene kommer i august.

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var å hørte på klipsch rf52 til en kjenning nå, de ble drevet av en marantz pm-7001 og det hørtes jo ganske greit ut.

Marantz PM-7001, 2x70w forsterker

men hvordan er klipsch på marantz? i mine hørtes det helt greit ut liksom, virket som typisk allround når jeg hørte det :/

det jeg er ute etter er jo litt varm klang.

mvh
    stian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •