Kjope anlegg i fra bunnen av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjope anlegg i fra bunnen av

Eg har i dag ein Samsung 32" LCD tv og ein Xbox 360 og har bestemt meg for aa kjope eit lydanlegg. Eg tenkte i utgangspunktet noko i prisklassen rundt 5-6000 men du gaar jo alltid litt opp.

Saa det eg ser paa no er ein Yamaha rx-v599 receiver med dvd-s657 og ELTEK AS den hogtalerpakka. Er dette ei grei loysning? Eg vil ha ein dvd spelar sjolv om eg har Xboxen saann at eg kan spele av divx dvd'r.

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noko slikt hadde vøri bra for deg:Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville anbefalt deg å begynne i stereo, og heller bygge ut gradvis. Bedre det, enn å måtte hive ut komponentene senere fordi de ikke lenger er bra nok for deg. Snakker av erfaring her.

Kjøp en ålreit surroundreceiver med pre-out, så du har litt fleksibilitet. Denon AVR-1907 har auto-setup, komponentswitching og syv kanaler, mye muligheter her. Sleng på et par ålreite stativhøyttalere, som Dynavoice S4, Dali Concept 1, Epos ELS3 eller SVS SB1, og stopp der inntil finansene tillater kjøp av en XTZ 99 W8.16 eller W10.16.

Etter det kan du for eksempel investere i et nytt frontsett og sette de to stativhøyttalerne bak, eller la dem bli foran og supplere med nye bakhøyttalere.

Bare et forslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje janstokk er inne paa noko, sida eg skal studere i nokre aar til og det blir ei stund til eg kjoper meg hus, men eg har mest lyst ordentlig surround for aa faa enda meir ut av xbox spela mine. Finnest det noko liknande med 5.1?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke 5.1, så er iallefall 5.0 mulig å få for den prisen.

Ta deg en kikk HER
    Kan legge til at Dynavoice får mye skryt rundtom, uten at jeg har noen erfaring selv.

En grei surroundforsterker kan du jo kjøpe brukt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett paa forste posten min?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt mulig å ordne et brukbart surroundanlegg på en studenthybel, man må bare prioritere litt. Finne seg i å sitte i senga, eller sove i sovesofa, og få et par kommentarer om møbleringen.

Men komplett surround til 6k, det kan jeg nesten garantere at du blir misfornøyd med, særlig om du har noe interesse for musikk i det hele tatt.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Pogwaq 100 % her - kloke ord.... Eller så er det å sjekke bruktmarkedet - her er det utrolig mye bra å få for en grei penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faar eg ikkje eit ok ressultat visst eg kjoper hogtalarane i fraa Eltek og kjoper ein brukt receiver som er ok?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vrient å si uten å ha hørt dem, men du får jo gjerne det du betaler for. Kommer også veldig an på deg; noen er fornøyde med en Tivoli-radio og TV-høyttalere, mens andre må opp i 4x15" CV eller Sonus faber til tredve gærninger. Om du ikke er helt sikker på deg selv, på dine krav til kvalitet (ingen er jo det før de får litt erfaring på et område), begynn i det små og bygg ut, ikke hiv alle pengene på en hel masse komponenter du ikke engang har hørt, som du kanskje føler for å skifte ut før året er omme.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale deg å kjøpe så mye som mulig av anlegget brukt. bare sjekk ut avtorget og finn.no. det kryr jo av kvalitetsutstyr til en relativt billig penge. hvis du satser på en surroundreciever, et par fronthøyttalere og gjerne en sub eller dvd-spiller, så skulle det være godt mulig å sette sammen en knallbra pakke fra bruktmarkedet... bare leit litt, og velg etter hva du trenger og liker.
    lykke til med jakten!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL DSC-1000 faar jo bra med skryt i fraa lyd og bilde. Kanskje det er noko for meg. Koster 7000

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •