Oppgradering; Det har vel skjedd noe de siste 10 årene...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering; Det har vel skjedd noe de siste 10 årene...

Sitter her med komponenter kjøp for 12-14 år siden, nærmere bestemt Rotel RCD 951 HDCD cd spiller (ca 5-7 år siden), RC 960 BX forforsterker og RB 980 BX effekt forsterker.
    Er egentlig godt fornøyd med komponentene, men kunne tenkt meg litt lavere "byggehøyde", fjernkontrollert volum og DVD som også skal spille musikk med grei kvalitet samt ha Hdmi. Har bestemt meg og ombestemt meg flere ganger:???: om hva jeg skal gjøre, og da jeg var innom HIFI senter kjeden sa de at hvis jeg skulle ha en DVD spiller som spiller musikk like bra som min eksisterende cd spiller, så måtte jeg kjøpe en DVD spiller til ca. 10000.-. Kan det virkelig stemme, det må da ha skjedd noe på disse årene?? Har uansett ikke tenkt å bruke SÅ mye på en ny DVD spiller.
    Er egentlig forberedt (og har kanskje lyst) å beholde effekttrinnet og anskaffe meg en forforsterker med fjernkontroll, i samme serien, men det ser ut til at det er svært få brukte til salgs.
    Alternativet jeg har tenkt meg er Cambridge, både forsterker og DVD spiller, men synes å lese at den forsterkeren C.640A er litt lite solid mht til strøm. Lurer jo også på om DVD 89 til Cambridge er god til musikk? Totalt sett er jo dette et anlegg i budsjettklassen, så jeg er ute etter komponenter som er best mulig i forhold til pris.

Lurer på om dere kan komme med synspunkter på mine vurederinger, og på hva dere ville ha gjort? Hva kan jeg regne med å få solgt Rotel komponentene mine for?

btw;har nettopp kjøpt nye Mirage Omni 350, og er godt fornøyd med de så langt.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bytt Kilde er min anbefaling.
    Det er utrolig mye utvikling i CD/DVD avspillere som har skjedd på 10 år, garantert. En fin Kilde, vil du straks høre forskjell på. Effektforsterker, forforsterker vil du høre mindre utslag på (min mening).
    Cambridge for jo mye skryt av sine CD spillere, så test en da vel

Preamp med fjernkontroll, har du sjekket AVtorget ?

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •