Nytt stereoanlegg : Electrocompaniet & B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt stereoanlegg : Electrocompaniet & B&W

Heisann.

Jeg vurdere i skrivende stund å gå til anskaffelse av et nytt stereoanlegg.

Kombinasjonen Electrocompaniet og B&W er noe jeg har hørt mange ganger og trives veldig godt med den lyden det gir. Derfor går automatisk øynene (og ørene) mot denne kombinasjonen med en gang

Prismessig har jeg vel sett meg ut ca 10-15k for forsterker, høytalere og kabler.

Ut i fra dette kommer i hvert fall jeg frem til at følgende produkter høres ut som mitt beste alternativ.

Electrocompaniet ECI-3 (Brukt - har sett de til ca 6-7000 på AVtorget)
    B&W DM602 S3 (evt BM602.5 S3 eller DM603 S3)
    H

Og da kommer spørsmålet til dere

Noen som har erfaring med dette eller tilsvarende oppsett ?
    Eller har andre kombinasjoner i den samme prisklassen som dere kan anbefale ?

Håper dere kan hjelpe noen ører i nød

Mvh
    Stein Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hva har du i dag og hvilken musikk spiller du? Har selv B&W høyttalere og er fornøyd med dem, men som mange sier så er det litt for "pen" lyd i dem til noen typer musikk..

Tror nok komboen din vil låte bra, men har ikke hørt det. Har liten erfaring når det gjelder komboer som låter bra men B&W og Denon eller Rotel skulle vel gå an. Så vidt jeg har lest her har Denon og Rotel litt forskjellig signatur så alt kommer an på smak og musikktype etc. Selv kjører jeg NAD og B&W, og har ingenting å si på dette

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de høyttalerne du nevner krever noen spesielt stor forsterker. Hadde det væ'rt meg hadde jeg sett på bruktmarkedet etter en Densen B-100 (dukker opp fra 4-5k innimellom) eller en Arcam eller Rotel. I galmle dager pleide jo HFK å anbefale El.comp til B&W, så det funker sikkert også bra.

Du er på rett vei dersom det er klar og fin lyd du er ut etter. PS: Ikke la vær å vurdere B&W CM1!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel i utgangspunktet "fin" lyd jeg er ute etter. Er i utgangspunktet alergisk til "skrikende" diskant !

Hører på en hel masse forskjellig, men kan vel si at den største delen av platesamlinga havner i kategorien Pop-rock. Men er på jakt etter et oppsett som kan fungere for litt av alt.

Du nevner Densen B-100, har du noen erfaring med denne ?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinErikHansen

Du nevner Densen B-100, har du noen erfaring med denne ?
    Jeg eide for 8-9 år siden et par B&W P5 og en Denon PMA2000R forsterker. Jeg prøvde så hjem En Densen B-100 fra HiFi-Centeret. Den kostet 8000.- den gangen. Jeg ble helt målløs av hvor mye klarere og "åpnere" lyden ble enn hva jeg fra før hade erfart med HarmanKardon og Denon! Selv om den har "bare" 60W, så mener jeg at den med letthet spiller pent med høyttalerne i B&W 600-serien (opp til 603) eller sammen med f.eks CM1. For meg ble løsningen den gangen et bruktkjøp (DM10, storebroren til B-100).

Densen har nok muligens et litt "slankere lydbilde" enn Electrocompaniet, men de spiller så klart og reint at det er en fryd! Vil ikke dermerd fraråde deg Electrocompaniet, men heller tipse deg om at det også innimellom dukker opp gode bruktkjøp med Densen.

Test av B-110, etterkommeren til B-100:

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kombinasjonen av EC og B&W. Er blitt mer universalt m.t.p. musikk-sjangre etter oppgraderingen så jeg ville primært sett etter nyere/oppgradert EC-utstyr om du velger å gå den veien.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har meget gode erfaringer med B&W (DM 2000, gamle men gode) og Vincent 233 og jeg prøvde myye forskjellig før jeg endelig "fant" Vincenten.
    Nå er DM 2000 litt krevende men ikke engang komboen EC4,5 og AW 250r fikk like mye liv i dem..

Jeg kan forøvrig også skaffe deg etpar 802 S3 med nye basser til en grei pris hvis det skulle friste? PM meg isåfall ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •