Garanti uten kvittering? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SKjønner ikke problemet. Er vel bare å gå til stedet denne er kjøpt, oppgi navnet på broren eller nå hvem som kjøpte den. Så er det bare for dem å printe ut en kopi av kvittering/faktura. Om ikke så prøver selger å lure deg, eller butikken har ikke spart på kvittering, evt da har de et problem. Du kan sikkert også få dette avklart hos importøren eller de som håndterer garantisakene for denne butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å kontakte butikken i forkant,for så etter kjøp,med "salgsmelding" fra tidligere eier,med serienr påskrevet og signert,burde dette gå...forutsatt at en på forhånd hat tatt kontakt med butikken og lagt frem planen...

Det enkleste er vel å kjøpe brukt MED kvittering

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er det kun tiden som kan vise..
    Det er sant.
    Men er det noen her som noen gang har hatt bruk for garantien på en forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ninjaspliff
    Det er sant.
    Men er det noen her som noen gang har hatt bruk for garantien på en forsterker?

Kommer vel ann på merke og modell-serie f.eks.

Uansett så finnes det garantert ingen produkt der ute som er feilfritt i hele produksjonen... Hva som helst kan feile... Men for min del har alle hjemmeelektronikk produkter jeg har kjøpt av kjente merker fungert problemfritt. Fikk problem med en HD-DVD spiller til Xbox 360en en gang men det var ingen garantisak, da det var jeg som røska til drevet. Utenom det skal jo ting fungere som de skal... Og det er kjekt med garanti uansett hvor godt produktet er skrudd sammen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd til å tape gitte beløp om noe skulle oppstå,så er det vel bare å kline til...Ikke alt som er like dyrt å fikse heller da(om du må betale)

Kan jeg spørre hva du kjøper til hvilken pris(i forhold til ny pris osv.)):???:

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Har du råd til å tape gitte beløp om noe skulle oppstå,så er det vel bare å kline til...Ikke alt som er like dyrt å fikse heller da(om du må betale)

Kan jeg spørre hva du kjøper til hvilken pris(i forhold til ny pris osv.)):???:
    3500 for en brukt Yamaha 659.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsikre deg om at det ikke er tyvgods!! Som det er sagt her, så må det i det minste gå an å kontrollere med butikk at produktet faktisk er kjøpt der.

Hvis det er tyvgods, og produktet har serienummer, så risikerer du faktisk å sitte i saksa dersom du leverer det inn til reperason en gang i tiden. Selv om du blir trodd på at du ikke er tyven, så vil tidligere eier ha krav på produktet, og du sitter igjen som Svarte-Per!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Spørs vel om noen gidder å bruke tid på å nøste op til tyvegodsformidlig på en halvgammel yamaha forsterker,eller sånt utststyr i det hele tatt,i denne prisklassen,Trur ikke reparatøren gidder å rote med sånt hvis ikke kunde hevder at det er garanti da...da er det noe annet.

Hvis man mister forsterkern sin etter innbrudd,og den er noen år gammel,tror jeg de ferreste sitter med papirer med serienr ol.og registrerer denne gjenstand på gitt serienr som savnet..

Uansett,jeg presiserer at jeg IKKE under noen omstendigheter oppfordrer til kjøp av noe som kan virke tvilsomt...Lykke til med kjøpet uansett..:-D

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg. kjøpslov eller forbrukslov så er nok kunden pliktig med å fremvise kvittering. Uten den har du null sjanse uten velvilje fra stedet der den er kjøpt.
    Så noen nevnte tyvgods: i mindre parti tyvgods er det ikke noen som gidder å sjekke, men det er enkelte ganger noen har forsynt seg med større partier og da blir de ofte kjente merker rutinesjekket. Det er vel da man kan få håret fullt av saxere, eller hva det nå var.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det har du nok rett i.....Men her er det snakk om kvitt.for ev å få reklamert,produktet koster 3500,- det går da an å ta en sjans for denne summen...sannsynligvis vil den glede deg mer enn å plage deg,mht feil osv...ville nå dog tatt en test på at utganger ol fung.som det skal da..Lykke til...:-D

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent hypotetisk: Sett at en evt. tyv har lagt igjen spor (f.eks) på pc om hvor tyvgodset er solgt, så kan en "uskyldig" kjøper sitte i saksa.

Det viktigste budskapet mitt er likevel at en bør forsikre seg om at det ikke er tyvgods en kjøper, om ikke annet så for å handle uten en bismak.

Syns i utgangspunktet det er litt suspekt når selger ikke har kvitering til et såpass nytt produkt.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Rent hypotetisk: Sett at en evt. tyv har lagt igjen spor (f.eks) på pc om hvor tyvgodset er solgt, så kan en "uskyldig" kjøper sitte i saksa.

Det viktigste budskapet mitt er likevel at en bør forsikre seg om at det ikke er tyvgods en kjøper, om ikke annet så for å handle uten en bismak.

Syns i utgangspunktet det er litt suspekt når selger ikke har kvitering til et såpass nytt produkt.
    Enig med deg. Har sett flere med produkter som er under 1 år gammelt som ikke har kvittering. Ved henvendelse svares det ofte: "kan sikkert skaffe hvis du føler det er nødevendig". Hva slags svar er dette? Her er det en potensiell kjøper på f.eks en eff.forst. til 14-16 tusen, og selger svare med en sløv skulder? Da kjøper ikke jeg.

Endte opp med å kjøpe ny eff.forst. til en tusenlapp over "innbruddspris". Og det med Kvittering! Way to go S-----f-l!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •