Hvor mye skade kan bass gjøre - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bøyer meg for Elemental Studios innlegg og innser min feil. Øret er mer sensitivt innen "normalrekkevidden", eller hva man skal kalle det.
    Samtidig kan vel øret fint ta skade, selv om det ikke oppfattes slik for oss? En som har nedsatt hørsel vil fint kunne skade hørselen ytterligere når han/hun spiller på høyt volum, selv om han/hun ikke oppfatter det. Kan ikke et normalt øre dermed ta skade av høyt volum på lave frekvenser, men uten at det får store konsekvenser for hvordan vi oppfatter lyd i dagliglivet?

(I tillegg er det vel flere plager høy bas kan føre til? Hodepine, f.eks.?)

Produsent repr. ketilmorstol sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta en titt på denne:
    Matterhorn

Danley Matterhorn Banned from NSCA Demo!
    Tom Danley will unveil the most powerful subwoofer ever created at the NSCA Expo 2007 in Orlando, Florida in March. Initially designed for the military and dubbed the Matterhorn by Danley Sound Labs,
    the record-breaking subwoofer is housed in a shipping container measuring 8' x 8' x 20' and generates 40,000 watts.
    The Matterhorn reproduces program material in the frequency range of 15 to 80Hz continuously through a system of 40 low frequency drivers. The extraordinary technical specifications of the Danley Matterhorn include a -3dB measurement at 12Hz and an SPL of 105dB at 250 meters (just over 270 yards).
    Remarked Mike Hedden, president of Danley Sound Labs: "The Matterhorn goes two octaves lower than any sub commercially available. At the mouth of the horn, it achieves 160dB and moves ten inches of air. You can dry your clothes with it. You can move a Honda Civic with it. If the Civic's parked on a decline, the Matterhorn will knock it over."
    When asked who will buy such an audaciously powerful subwoofer, Hedden laughed. "The military, of course, that's why we started this project. But we also plan to scale it down. Our customers in the professional audio world will be able to purchase smaller versions, which, while less powerful than the full-blown Matterhorn, will still blow away any other commercially available subwoofer, almost literally."

Shippingcontainer ombygd til SUB!

Bestiller to jeg..

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •