Rotel 1070 v.s 1080

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Rotel 1070 v.s 1080

I min vurdering av ny forsterkerdel,så har jeg tittet litt på ROTEL..Men så i LB at det sies at det spiller lite detaljert..Noen her som kan bekrefte/avkrefte??

Må nok høre på det og da men...frem til det.

1080 er jo en del større både i (oppgitt effekt) og pris..Men dere som ev kjører på dette,vil 1080 gi ekstra valuta for pengene..nå tenker jeg mest på spilling på moderat nivå..i og med at den er større.

Kanskje litt klønete sagt men..oen Rotel fans her...??

Hilsen Espen Saatvedt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    I min vurdering av ny forsterkerdel,så har jeg tittet litt på ROTEL..Men så i LB at det sies at det spiller lite detaljert..Noen her som kan bekrefte/avkrefte??

Må nok høre på det og da men...frem til det.

1080 er jo en del større både i (oppgitt effekt) og pris..Men dere som ev kjører på dette,vil 1080 gi ekstra valuta for pengene..nå tenker jeg mest på spilling på moderat nivå..i og med at den er større.

Kanskje litt klønete sagt men..oen Rotel fans her...??

Hilsen Espen Saatvedt.
    Hei. Har hatt de fleste sluttrinnene i 10 serien til Rotel. Skal si det er meget stor forskjell på 1070 og 1080. Kraftmessig er 1080 mye Kraftigere. Klangmessig er de ganske like. Synes Rotel passer utmerket til B&W 600 serien og Klipsch. Har faktisk akkurat solgt både en 1070 og 1080. Hadde de nylig på N804, og syntes ikke det var noen særlig god match. Har jo også litt med smak og behag å gjøre. Hvilke HT skal du eventuelt bruke Rotel på?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf 82,som er nyinnkjøpt....og som i dag spiller med HK 970/HD 970...

Men er ikke sinnsykt imponert av HK en del feil i starten på begge komponenter,har gjort at jeg vurderer å bytte til noe mer seriøst.....

Høyttalerne er jeg meget godt fornøyd med!!

Skal nå bruke litt tid på sette meg inn i ting,da jeg har noe som spiller greit.

Vurderer disse merkene neste gang: Rotel---Hegel---Abrahamsen(Hegel blir int.forsterker grunnet pris i tilfelle)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Klipsch rf 82,som er nyinnkjøpt....og som i dag spiller med HK 970/HD 970...

Men er ikke sinnsykt imponert av HK en del feil i starten på begge komponenter,har gjort at jeg vurderer å bytte til noe mer seriøst.....

Høyttalerne er jeg meget godt fornøyd med!!

Skal nå bruke litt tid på sette meg inn i ting,da jeg har noe som spiller greit.

Vurderer disse merkene neste gang: Rotel---Hegel---Abrahamsen(Hegel blir int.forsterker grunnet pris i tilfelle)
    Har en kompis som har RF-82 og Rotel RMB 985 MK2. Spiller meget godt. HK kan bli noe skarpt i toppen med Klipsch. Hegel kan jo være et godt alternativ. Vet ikke åssen det hadde blitt på RF-82, men Hegel skal være noe nøytralt. Kan være en god kombinasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •