Ingen lyd på DTS - problem løst!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd på DTS - problem løst!!

Hei!

Jeg prøver å spille DTS spor på min dvd spiller, men får ikke noen lyd. Jeg har en yamaha 657 receiver og en 5 år gammel LG dvd spiller, som står skal støtte DTS. Det under audio i menyen på spilleren at den sender DTS 5ch. digital sound. Jeg setter receiver både på AUTO og DTS sound. Spiller og receiver er koblet med optisk kabel. Hva kan være galt?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du lyd fra DD?
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du

sjekka at den optiske kabelen du bruker er ok, eventuelt prøv med en coaxial kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, når jeg har på auto så kommer det opp dolby digital på receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en del dvd-spillere må man inn i oppsettet på spilleren og "aktivere DTS". En annen ting, er du sikker på at filmen du prøver å spille har dts-lydspor? Har irritert meg kraftig i det siste over filmer jeg har leid/kjøpt med dts-logo, som faktisk ikke har dette lydsporet. Virker som om dts-logoen bare blir slengt på til tider

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg finner som man kan velge mellom i oppsettet på spilleren er dolby digital/pcm, stream/pcm og pcm.

Ja jeg er sikker på at det er DTS spor. Ene filmen er istid 2 hvor eneste engelske lyd er dts. Har også testet med den B&W dvd'en jeg fikk dag, som har flere dts spor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett den på stream/pcm. Da skal det nok funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg prøvde dette på istid 2 uten hell, men fungerte på B&W dvd'en. Mange takk!!! :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man nødt til å ha coaxial/optisk for å få dts lyd??
    Har en eldre dvd spiller, sony dvp s-535D med innebygd dekoder og en Technics SA AX730 5.1 Receiver. Har phono plugger for hver kanal mellom enhetene, DD er
    brillefint, men med en gang jeg bytter til DTS, blir det stille. Er det da kablene eller innstillingene som er årsaken?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er DTS-dekoder i spilleren skal du få lyd om du har korrekte innstillinger... Kablene er uansett ikke problemet, de bærer analoge signal uansett om det er dekodet fra DTS eller DD.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dekoder i spilleren. I lydoppsettet på spilleren er det en egen del som heter digital ut, der er det følgende muligheter;

Dolby Digital: D-PCM/Dolby Digital
    MPEG : PCM/MPEG
    DTS : AV/PÅ
    48kHz/96kHz PCM : 96kHz/24bit / 48kHz/16bit

Har prøvd litt forskjellig, men ingenting hjelper, ser på bitraten på spilleren går fra 448 til 754 som er DTS, og det lyser DTS i displayet på spilleren. Men altså ingen lyd.... Forslag?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke å gjøre noe med innstillingene for digital ut, når det er analog ut du bruker...

Edit: Har ikke noen fornuftige forslag, annet enn å gjøre som du har gjort tidligere... Tror ikke du merker noen forskjell uansett. Har brukt min sony dvp-ns705 på analog receiver tidligere, og jeg tror ikke jeg fikk brukt DTS da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Det hjelper ikke å gjøre noe med innstillingene for digital ut, når det er analog ut du bruker...

Edit: Har ikke noen fornuftige forslag, annet enn å gjøre som du har gjort tidligere... Tror ikke du merker noen forskjell uansett. Har brukt min sony dvp-ns705 på analog receiver tidligere, og jeg tror ikke jeg fikk brukt DTS da.
    Godt poeng!ops:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •