Hodetelefoner til voksen som liker ungdomsmusikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner til voksen som liker ungdomsmusikk

Litt flåsete heading, men det er så mange tråder som omhandler diverse hodetelefoner, så jeg måtte bare formulere den slik at jeg slipper velmente tips om PortaPro

Har prøvd en del hodetelefoner ettersom jeg hører mye og gjerne lenge på musikk. Har hatt Sennheiser i flere år, så skiftet jeg til PortaPro, hadde et sett rimelige Sony og har nå sist kjøpt meg Skullcandy Skullcrusher. Sistnevnte er kjøpt fordi jeg liker at det er litt trøkk i musikken (uten at dette betyr at jeg hører på trance o.l.). Var nysgjerrig på subwooferen i disse, og da L&B testet disse med rosende omtale ble de kjøpt.

Har vel brukt Skullcrusher en 3-4 ganger, men de passet meg aldri. Tror disse er designet ene og alene til ungdom og hip-hop. Har nå sett på et par kandidater som stikker seg ut Sennheiser 555, AKG K26p, Beyerdynamic DT 770 Pro. Kanskje Sennheiser er mest aktuell. Foretrekker som tidligere beskrevet litt mer bass fremfor detaljer i diskantområdet.

Noen gode råd fra andre som kjenner disse kandidatene? Hvor kan man evt få testet disse? Bor i Vestfold, men pendler til Oslo.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er storfornøyd med mine 770-er hvertfall. De har godt trøkk i bassen og er gode å ha på i timesvis. Anbefales.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det her snakkes om hodetelefoner MED kabel?

Er alle trådløse helt håpløse?

Vurderer selv Beyerdymanic, AKG, Sennheiser eller Grado.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig de trådløse har blitt bedre, men de jeg hadde for noen år siden kostet vel rundt 1000-lappen, men var helt sørgelige. Lyden var helt død og med stadige innslag av støy ble det bare ubrukelig. Det er kablet jeg skal ha. For det meste til bruk med portabelt audio.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp - for jeg leser dette på Headset Discounters - Always the Lowest Headset Prices

Most wireless headphones we’ve heard are basically terrible-sounding, poorly designed plasti-crud with enough background static to deafen punk rock noise-core fans! Luckily, Sennheiser has come to the rescue with a number of respectable offerings. They all sound pretty good, but we recommend the RS130 which is an open-design earcup for best sound quality, and the RS140, good for those with slight hearing difficulties since it's a sealed-earcup for maximum isolation and it also offers a bit of electronic high-frequency accentuation for better speech & dialogue intelligibility.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i sammenligning med mine HD595 er faktisk portapro noe mer engasjerende på "ungdomsmusikk"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    i sammenligning med mine HD595 er faktisk portapro noe mer engasjerende på "ungdomsmusikk"
    Jeg må også selv si at PortaPro gir ganske mye valuta for pengene, særlig når man er ute etter et lydbilde med litt snerr og trøkk. Hadde bare lyst til å ta steget et nivå opp og få kvalitetslyd med samme følelsen som i PP. Liker å få den wow-følelsen når jeg setter på musikk. Da må lyden overgå det man har hørt tidligere. Var overraskende at du synes at 595'en (som jo er bedre enn 555'en jeg har vurdert) ikke overgår portapro når man lytter på dynamisk musikk.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg selv et par Beyerdynamic DT660 for bare litt siden. Skulle ha de til både hjemmebruk og mp3-spillern, så at de er bare 32 ohm. Er kjempefornøyd med disse(uten at jeg har hørt all verdens andre alternativer da).
    Tenkte først på 770, men etter å ha skummet div forum, fant jeg ut at disse kanskje er litt for bassekstrem til min smak(?). Forstod det slik at 660 var litt lettere på dette feltet, noe som viste seg å passe min smak meget bra! Ikke missforstå heller da... de trykker meget bra
    http://www.hpx.no/default.aspx?g0=42...Ukens%20Tilbud

btw, en kompis har også et par Scullcandy Scullcrusher som jeg prøvde først, og etter min smak vil jeg i beste fall kalle de dårlige...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er jo dog å få testet selv. Noen som vet om butikker hvor man har anledning til å prøvelytte hodetelefoner i klassen diskutert ovenfor?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser får du vel hørt på Klubben.

PS: noen som vet hvor man får kjøpt gode forlengelseskabler til hodetelefoner?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    PS: noen som vet hvor man får kjøpt gode forlengelseskabler til hodetelefoner?
    Hvor gode de er vet jeg ikke, men til den prisen er de jo verd å prøve:
    Clas Ohlson - Skjøteledning Audio - Videokabler handle bestill postordre

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuthfk
    Var overraskende at du synes at 595'en (som jo er bedre enn 555'en jeg har vurdert) ikke overgår portapro når man lytter på dynamisk musikk.
    vel de har helt klart et større, mer naturlig, mykere og detaljert lydbilde. men på elektronisk og pop foretrekker jeg noen ganger portapro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •